Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] TARGET 3001 pcb ontwerpen

Pagina: 1
Acties:

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 10:50
Ik zou wel eens willen weten of er tweakers onder ons zijn die TARGET 3001 gebruiken om printen te ontwerpen! Normaal gebruik ik eagel en dat werkt opzich prima, alleen vind ik het jammer dat er niet een AutoPlacer verwerkt is in het programma. In TARGET 3001 is dat wel.

Als er mensen zijn die dit programma gebruiken of gebruikt hebben zouden die eens de bevinden kunnen posten?

http://www.ibfriedrich.com/english/index.htm
http://www.puresoft.co.uk/

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Ik zelf gebruik Ultimate.. dit is een heel makkelijk programma.. als je een paar printjes ermee ontwerpt ken je het hele pakket..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:24

Eraser127

Nijkerk

Looki schreef op 04 February 2003 @ 16:13:
Ik zelf gebruik Ultimate.. dit is een heel makkelijk programma.. als je een paar printjes ermee ontwerpt ken je het hele pakket..
k'gebruik het ook, maar het hele pakket kennen is wel errug optimistisch volgens mij, want er zitten ongelooflijk veel mogelijkheden in

My Discogs

• Neptunus
Ben eigenlijk opzoek naar een programma waarmee je een schema maakt en dat het programma zelf dan de onderdelen op een print plaatst en de printbanen vanzelf kan tekenen!

Dat Target 3001 lijkt me opzich wel een leuk programma. Ben wel eens benieuwt of er al mensen ervaring mee hebben!

Verwijderd

Neptunus schreef op 04 February 2003 @ 17:22:
Ben eigenlijk opzoek naar een programma waarmee je een schema maakt en dat het programma zelf dan de onderdelen op een print plaatst en de printbanen vanzelf kan tekenen!
Dat is onmogelijk. Zelfs Autorouters als die van Ultiboard of GXR moeten eerst weten waar de onderdelen precies staan. Ze kunnen niet zomaar de meest optimale plaats ervoor kiezen. Maar als je eenmaal de onderdelen op een plaats hebt gezet is het dus wel mogelijk dat deze autorouters naar de optimale verbinding zoeken. Alhoewel optimaal een beetje overdreven is... Beste kun je na het autorouten kijken of je banen niet nog iets beter kunt plaatsen.

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 08:37
Hmm, bij de autorouter versie van Orcad die wij op school gebruiken is het geloof ik wel mogelijk de componenten zelf te laten plaatsen.
Alleen is het pakket wat instabiel, en ook de autorouter werkt niet echt prettig. Als je er eenmaal mee hebt leren werken is het een zeer uitgebreid programma, dat wel.

• Neptunus
Mmmmm dan misschien toch maar met eagel blijven werken!

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 17:56:
[...]
Dat is onmogelijk. Zelfs Autorouters als die van Ultiboard of GXR moeten eerst weten waar de onderdelen precies staan. Ze kunnen niet zomaar de meest optimale plaats ervoor kiezen. Maar als je eenmaal de onderdelen op een plaats hebt gezet is het dus wel mogelijk dat deze autorouters naar de optimale verbinding zoeken. Alhoewel optimaal een beetje overdreven is... Beste kun je na het autorouten kijken of je banen niet nog iets beter kunt plaatsen.
Wat duurdere routers (Specctra) kunnen dat wel hoor. Of de print er dan ook nog een beetje fatsoenlijk uitziet is dan natuurlijk een tweede( :r ) Maar dat geldt ook al voor het autorouten van traces (heb ik wel, gebruik ik nooit).

Daarnaast denk ik niet dat Neptunus van plan is er erg veel geld tegenaan te gooien (wel nodig bij Ultiboard), aangezien dat Target al begint bij ~ 60 euro.

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

• Neptunus
Ik heb eagel gekocht en en werkt mooi! Wou eigenlijk wel eens meer info bovenstande programma!

Verwijderd

en ik doe het met Accel P-Cad <de opvolger van Accel Tango

Verwijderd

na x refresh zie ik m'n replies niet??

[ Voor 171% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 23:50 ]

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik gebruik zelf altijd Eagle, zie Mini zelfgemaakt versterkertje waar ik een printje heb getekend...
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 23:44:
en ik doe het met Accel P-Cad <de opvolger van Accel Tango
Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 23:46:
Ik doe het wel met Accel PCad<de opvolger van Accel Tango
Dubbel? :P

[ Voor 58% gewijzigd door insan1ty op 04-02-2003 23:48 ]

• Mighty_Xa4
  • Laatst online: 25-11 09:35
Ik gebruik ultimate, hier zit ook een autorouter (geen autoplacer) bij inbegrepen. Ik gebruik dit echter nooit, omdat je zelf veel efficienter de banen kunt leggen. Dus geen autoroute of autoplace voor mij.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Zelf plaatsen van banen doe ik ook liever, maar hoe weet je of onderdelen optimaal zijn geplaatst? Gebruik dan even autorouter voor controle. Dan kun je kijken of het niet gekkenwerk wordt als 1 IC toch verkeerdom blijkt te staan.

Na autorouten kijk je of verbindingen redelijk goed staan. Je onthoudt sommige verbindingen die mooi zijn gemaakt. Dan verwijder je alles weer en begin je meteen met hand banen te maken. Dat is alles. Je kan wel af en toe autorouten hoe het ook al weer moet. Maar in Ultiboard helpen de rechtsreekse lijnen je al bij goed aanleggen van banen. Soms gaat het beetje te goed, waardoor je genoodzaakt ben hier en daar een draadbrug te maken.

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Eraser127 schreef op 04 February 2003 @ 16:27:
[...]

k'gebruik het ook, maar het hele pakket kennen is wel errug optimistisch volgens mij, want er zitten ongelooflijk veel mogelijkheden in
Zoveel zit er niet in.. alleen als je GXR helemaal kunt bedienen wordt het wat meer tijd.. maar als je zelf de banen tekent (zoals ik) kan je er goed mee uit de voeten. en dat autoroute werkt super slecht in Ultiboard.. zelf tekenen is altijd nog de beste optie..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Neptunus
Onder eagel is er niet een optie die kan na kijken of je de onderdelen een beetje goed geplaatst heb niet? OF is hier misschien een scriptje voor?
Pagina: 1