[Win2k] Steeds 100% processor load, erg raar probleem

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb ik Win2k dus steeds 100% processor load. Ik kijk dan bij de processes en dan zie ik bijvoorbeeld dat DScaler (die overigens staat ingesteld op keep CPU available for other applications) 82% van de CPU inneemt...
Dan denk ik : dan sluit ik DScaler gewoon af, dan moet het goed zijn.
Maar nee, nog steeds 100% load. Nu is het opeens Winamp (2.81) die 80% CPU opslurpt, terwijl die ervoor maar 2% innam (en er is nix veranderd in de playlist ofzo).
En je raadt het al, als ik Winamp afsluit, is er opeens een andere app die heel veel load opzuipt.
Specs : AMD Duron 1Ghz, 384MB, Abit KT7, Win2k SP3

Edit : Ik had nog een paar winamps open staan, als ik die allemaal close dan is het probleem voorbij. De vraag blijft iig nog staan, want waarom winamp of DScaler zoveel CPU zuipt weet ik niet...en het slaat nergens op...

[ Voor 16% gewijzigd door Glacier op 04-02-2003 15:11 ]

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-09 21:30

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Laatste SP van w2k geinstalleerd?

Godfather Bodybuilding topic reeks

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

wat is DScaler??

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

Verwijderd

Laatste SP van w2k geinstalleerd?
Jongen, LEES!!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-09 21:30

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Easy jij, niet zo'n toon tegen mij pls. :(

Heb er dus tot 2 maal toe overheen gelezen...

Godfather Bodybuilding topic reeks

• GaveGozer

GaveGozer

That's Me

ik denk dat MrJ bedoelde of alle patches waren geinstalleerd...

de volgende keer graag een antwoord waar de TS wat aan heeft.. en NIET alleen maar JONGEN LEES!

Maar wat is DScaler precies voor een programma?

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 00:12

tomvleeuwen

Whiee!

Als je bij processen kijkt geeft hij het percentage weer van de gebruikte CPU-snelheid.
Kijk je bij prestaties zie je dat er maar weinig wordt gebruikt

Online LED calculator

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 00:12

tomvleeuwen

Whiee!

1e hit bij google DScaler - TV & Video Deinterlacer

Online LED calculator

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:49
keep CPU available for other applications
Dan is het wel normaal dat ie evengoed naar 100% gaat hoor. Als alle andere programma's samen 20% CPU vragen, dan kan DScale dus de overige 80% pakken zonder een ander programma ook maar iets in de weg te zitten...

• GaveGozer

GaveGozer

That's Me

ja ik heb bij google gekeken maar ik ben niet zo thuis in die deinterlacer shit :)

ik bedoel draait het altijd op de achtergrond of alleen als je ermee werkt.....dus als je aan eht interlacen bent zeg maar

[ Voor 46% gewijzigd door GaveGozer op 04-02-2003 17:02 . Reden: typos + adding info ]

Verwijderd

lijkt me dus niks met win2k te maken te hebben
Ik had nog een paar winamps open staan, als ik die allemaal close dan is het probleem voorbij. De vraag blijft iig nog staan, want waarom winamp of DScaler zoveel CPU zuipt weet ik niet...en het slaat nergens op...
moet dit niet naar SA?

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ff voor de duidelijkheid : met DScaler kijk ik dus tv met mijn hauppauge WinTV card :)
het lijkt erop dat win2k moeite heeft met DScaler en winamp...het is heel irritant, want als ze allebei aanstaan, schokt de tv als een leuter en heeft win2k moeite om zichzelf overeind te houden...vandaag miste win2k het zelfs een keer, gewoon een freeze....erg triest, want nu kan ik dus geen winamp en DScaler tegelijk aanhebben en windows werkt niet echt lekker als ik tv kijk....
Ik heb DScaler speciaal op keep CPU for other applications gezet, omdat UD de rest van mijn PCU speed zou moeten opslokken...maar er is dus geen CPU cycle over :{

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 20:52

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Waar zit mijn fout:

Als winamp allen 80% opeet.

en dscaler eet in zijn eentje 80% op,

Dan past dat samen niet.

tot zo ver.

nou zul jij zeggen maar nomaal neemt winamp maar 2% in (dat moet genoeg zijn voor het mp3 decode gedeelte).

Dus je PC zit ergens anders tijd aan te bestenden en schuift dat af aan winamp. Mijn idee is dat er ergens een prcoces draait dat heel veel geheugen pakt, of dat er ergens een swap bestand staat dat erg gefragmenteerd is waardoor hij erg lang bezig is met triviale dingen..

Kun je "geeft kerneltijden aan" in taakoverzicht (vanuit menu beeld in het grafiek schermpje) eens aanzetten.wat geeft dat weer?

Je kun uiteraard performance monitor draaien om te zoeken wat je systeempje aan het doen is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1