Betekenis van het IP-adres

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet een probleem maar meer nieuwsgierigheid :? :
Een IP-adres bestaat altijd uit 4 getallen in de vorm xxx.xxx.xxx.xxx
so far so good,

Maar kan je aan bijvoorbeeld het eerste getal zien waar de computer zich in Nederland bevind? Bijvoorbeeld is dit IP: 131.xxx.xxx.xxx altijd in Eindhoven?

En als de eerste 3 getallen bij twee verschillende computers hetzelfde zijn...
Computer A: 131.227.155.67
Computer B: 131.227.155.120

.... is dan met zekerheid te zeggen dat deze zich in bijvoorbeeld hetzelfde huis/straat bevinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik me ook wel eens afgevraagd, of de geografische locatie verbonden is met het ip adres. Conclusie: nee. In ieder geval niet op stad/straat niveau.

/Ga maar eens na hoe ver de ip adressen in Nederland uit elkaar liggen. Chello of @Home had iets in de 60, ik (BabyXL) in de range 176.x.x.x, anderen weer 220.x.x.x.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
ja gedeeltelijk
http://blues.eurovia.es/mirrors/www.ipindex.net/

gebruikte ik voor illegale dingen maar de site zelf is niet illegaal :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rody op 04-02-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:15

qless

...vraag maar...

Nee, IP adressen worden in blokken in gedeeld. Die blokken zijn verschillend van groote, en worden per provider/bedrijf uitgegeven. Wel is de wereld opgedeeld in een aantal blokken, en in europe geeft ripe ( www.ripe.net ) deze adressen uit aan providers.

Maar jouw buurman kan dus als die via een andere provider zit een totaal ander adres hebben, terwijl als jij bv 131.227.155.67 hebt, degene 131.227.155.68 heeft wel 140 km verderop kan zitten.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 18:12

Bountyhunter

Marsjager

Is genoeg uitleg op internet over te vinden
http://www.hsc98.demon.nl/softtips/jfile10n13.html

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Rody schreef op 04 February 2003 @ 15:04:
ja gedeeltelijk

die lijst is van '97, zal wel al beetje aangepast zijn, lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
euh als je goed kijkt alle IP adressen worden eigenlijk uitgegeven door www.interNIC.com , een Ip adres is eigenlijk een Logisch getal dat wordt verbonden als je op internet gaat(maar ook op netwerken) En wat je zegt de eerste 3 octetten zuijn het zelfde is de Classe waar het Ip adres zich inbevind . je hebt A, B, C en D+E maar die zijn voor test en andere doeleinden. Classe A 0.0.0.0 tm 127.0.0.0 en ga zo maar verder... en een Ip adres is eigenlijk makkelijk voor ons om zo te lezen maar als je veel ermee werkt kom je het toch Binair aan het doen. ;)

offtopic :
heb net Cisco (CCNA) gehad :)

[ Voor 58% gewijzigd door manowar op 04-02-2003 15:21 ]

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:34

RammY

Dát!

(jarig!)
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 15:02:
Niet een probleem maar meer nieuwsgierigheid :? :
Een IP-adres bestaat altijd uit 4 getallen in de vorm xxx.xxx.xxx.xxx
so far so good,

Maar kan je aan bijvoorbeeld het eerste getal zien waar de computer zich in Nederland bevind? Bijvoorbeeld is dit IP: 131.xxx.xxx.xxx altijd in Eindhoven?

En als de eerste 3 getallen bij twee verschillende computers hetzelfde zijn...
Computer A: 131.227.155.67
Computer B: 131.227.155.120

.... is dan met zekerheid te zeggen dat deze zich in bijvoorbeeld hetzelfde huis/straat bevinden?
Nee, dit is gewoon een soort DHCP server van je provider. Iemand die bij een gewoon inbelacountje inlogd op het netwerk krijgt dit ip. Met ADSL verschilt dit omdat dit geloof ik word verdeeld per wijkcentrum (correct me if i'm wrong). Dus dit heeft niks met exacte lokaties te maken... Dat er iemand in eindhoven het 131.***.***.*** heeft betekend dus gewoon dat diegene bij een bepaalde ISP is. De ISP heeft gewoon een range ip's tot zijn beschikking en begint met uitdelen. Het kan dus ook zijn dat adsl/kabel inetters gewoon een ip op "volgorde van de lijst" van de ISP krijgt.. Dit heeft dus niks te maken met een kind of "kengetal" voor bepaalde plaatsen.
manowar schreef op 04 February 2003 @ 15:14:
. je hebt A, B, C en D+E maar die zijn voor test en andere doeleinden. Classe A 0.0.0.0 tm 127.0.0.0 en ga zo maar verder... en een Ip adres is eigenlijk makkelijk voor ons om zo te lezen maar als je veel ermee werkt kom je het toch Binair aan het doen
Dan mag jij me uitlegegen waar jij een E adres vandaan wilt halen aangezien een ip uit 4 octetten bestaan. A.B.C.D en waar is dan E? die octetten staan dus ook weer in nou verband met het subnet.

[ Voor 19% gewijzigd door RammY op 04-02-2003 15:20 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
131.***.***.*** is niet eindhoven maar TU/e. Ff een ander vraagje.
Is het niet 131.155.227.*** ipv 131.227.155.*** ??

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55
Ik krijg als ADSLer gewoon via DHCP een IP adres, zij het dat het (op basis van het MAC adres van mijn computer) altijd hetzelfde adres is. Dit nummer is idd provider afhankelijk, niet geografisch.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manowar
een Classe E Ip adres kom je helemaal niet aan is voor test doeleinden bestemd, wij mensen komen alleen maar aan een Classe A , B , C en dan is het Ip ook nog niet eens van jou maar van je provider want jij least het alleen maar. Alle grote bedrijven zoals IBM hebben een classe A ip die kunnen dus dik 65 Miljoen Host kwijt (officieel geregistreerde Ip's)

[ Voor 23% gewijzigd door manowar op 04-02-2003 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manowar was me net voor. Zie ook hier : http://www.webopedia.com/...net/2002/IPaddressing.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

RamShackle schreef op 04 februari 2003 @ 15:18:

Dan mag jij me uitlegegen waar jij een E adres vandaan wilt halen aangezien een ip uit 4 octetten bestaan. A.B.C.D en waar is dan E? die octetten staan dus ook weer in nou verband met het subnet.
Vroeger was het internet nog ingedeeld in 5 klassen, A, B, C, D en E. A-klasses zijn 24 bits groot, B-klasses zijn 16 bits groot en C-klasses 8 bits. A, B en C beginnen met een 0 tot 223 (geen zin dat op te zoeken, is toch niet zinnig). 224.0.0.0 - 239.0.0.0 is klasse D, multicast. Klasse E is alles daarboven, op 255.255.255.255 na, en was/is voor experimentele doeleinden bedoeld.

Op een gegeven moment kwam men erachter dat de IP's toch wel erg hard opraakten als bedrijven moesten kiezen tussen OF een C-klasse (256 IP's, waarvan in principe maar 254 bruikbaar zijn), OF een B-klasse (65536 IP's) (A-klassen waren alleen voor -erg- grote bedrijven en instellingen die er bovendien vroeg bij waren, zoals AT&T, IBM, enz).
Toen is CIDR ingevoerd, zodat ook andere ranges uitgedeeld konden worden, van bijv. 1024 IP's. Zo langzamerhand bestaat dit CIDR ook al jaaaaren, het is dan ook -erg- triest dat veel studenten nog met het idee van de oude A, B, C, D en E klasses worden opgevoed. Dat verhaal zonder CIDR vertellen is gewoon dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige providers delen hun IP-nummers logisch in (bijvoorbeeld in wijkkasten) en daardoor geografisch. Andere daarentegen geven dynamische IP-nummers (bijv. via DHCP/VNP/L2TP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manowar
serkoon schreef op 04 februari 2003 @ 17:24:
[...]

Vroeger was het internet nog ingedeeld in 5 klassen, A, B, C, D en E. A-klasses zijn 24 bits groot, B-klasses zijn 16 bits groot en C-klasses 8 bits. A, B en C beginnen met een 0 tot 223 (geen zin dat op te zoeken, is toch niet zinnig). 224.0.0.0 - 239.0.0.0 is klasse D, multicast. Klasse E is alles daarboven, op 255.255.255.255 na, en was/is voor experimentele doeleinden bedoeld.

Op een gegeven moment kwam men erachter dat de IP's toch wel erg hard opraakten als bedrijven moesten kiezen tussen OF een C-klasse (256 IP's, waarvan in principe maar 254 bruikbaar zijn), OF een B-klasse (65536 IP's) (A-klassen waren alleen voor -erg- grote bedrijven en instellingen die er bovendien vroeg bij waren, zoals AT&T, IBM, enz).
Toen is CIDR ingevoerd, zodat ook andere ranges uitgedeeld konden worden, van bijv. 1024 IP's. Zo langzamerhand bestaat dit CIDR ook al jaaaaren, het is dan ook -erg- triest dat veel studenten nog met het idee van de oude A, B, C, D en E klasses worden opgevoed. Dat verhaal zonder CIDR vertellen is gewoon dom.
Met jou kan ik praten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 15:04:
Heb ik me ook wel eens afgevraagd, of de geografische locatie verbonden is met het ip adres. Conclusie: nee. In ieder geval niet op stad/straat niveau.

/Ga maar eens na hoe ver de ip adressen in Nederland uit elkaar liggen. Chello of @Home had iets in de 60, ik (BabyXL) in de range 176.x.x.x, anderen weer 220.x.x.x.
Ze zijn echter wel met een nieuw protocol, ipv6 bezig, en daar zijn de ipadressen wél met een geografische locatie verbonden :)

Artikels @ frontpage:

nieuws: IP v6 is op komst (2000)
nieuws: IPv6 laat nog even op zich wachten (2002)
nieuws: Xs4all biedt als eerste Nederlandse provider IPv6-diensten (2002)

[ Voor 6% gewijzigd door Zoefff op 04-02-2003 17:42 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

quote niet edit |:( :P
||
\/

[ Voor 82% gewijzigd door GA!S op 04-02-2003 17:45 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

GA!S schreef op 04 February 2003 @ 17:44:
[...]

Bijna: 131.155.***.*** is TU/e.
bobsnl schreef op 04 februari 2003 @ 15:22:
Is het niet 131.155.227.*** ipv 131.227.155.*** ??
Interkabel :P
En als je de laatste cijfertjes nou ook post kan ik eens uitzoeken waar je woont. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door GA!S op 04-02-2003 19:30 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
manowar schreef op 04 februari 2003 @ 15:14:
euh als je goed kijkt alle IP adressen worden eigenlijk uitgegeven door www.interNIC.com
Klets, internic doet in domein namen, en heeft met ip's niets van doen.

IANA gaat over de ip adressen.
Voor europa heeft iana dat gedelegeerd aan Ripe, voor Amerika aan Arin en voor Asia aan apnic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manowar
little_soundman schreef op 05 February 2003 @ 02:10:
[...]

Klets, internic doet in domein namen, en heeft met ip's niets van doen.

IANA gaat over de ip adressen.
Voor europa heeft iana dat gedelegeerd aan Ripe, voor Amerika aan Arin en voor Asia aan apnic.
hehehehe oops >:) ah ik kan me natuurlijk wel eens vergissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

manowar schreef op 04 February 2003 @ 15:14:
euh als je goed kijkt alle IP adressen worden eigenlijk uitgegeven door www.interNIC.com , een Ip adres is eigenlijk een Logisch getal dat wordt verbonden als je op internet gaat(maar ook op netwerken) En wat je zegt de eerste 3 octetten zuijn het zelfde is de Classe waar het Ip adres zich inbevind . je hebt A, B, C en D+E maar die zijn voor test en andere doeleinden. Classe A 0.0.0.0 tm 127.0.0.0 en ga zo maar verder... en een Ip adres is eigenlijk makkelijk voor ons om zo te lezen maar als je veel ermee werkt kom je het toch Binair aan het doen. ;)

offtopic :
heb net Cisco (CCNA) gehad :)
ff ter aanvulling in dit geval mag je de 127.0.0.0 series weg laten want dit is voor interne loopback doeleinden denk maar aan het ip adres: 127.0.0.1 wat gelijk staat aan localhost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:57

chromeeh

the Gnome

Rody schreef op 04 February 2003 @ 15:04:
ja gedeeltelijk

Dit is heel handig :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Euh maar da's een ouwe lijst...

Deze op de site van RIPE wordt gewoon bijgehouden en is lekker compleet (wel groot hoor, duurt ff om te laden ;))
http://www.ripe.net/ripen...ices/general/allocs4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik gebruik visualroute en daar kan je makkelijk mee zien wie welke netwerk geregistreerd heeft en ook uit welk land.

Maar volgens mij is er inmiddels geen vaste land indeling meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als anderen het nog niet gezegt hebben; een ip adres heeft helemaal nooit niets met de 'fysieke plaats' van 't ip adres te maken 123.123.123.123 en 123.123.123.124 kunnen prima beide op een andere kant van de wereld staan.

Nu is de praktijk vaak niet zo (maar het kan prima), veel isp's hebben gewoon een hele reeks en verdelen dit vaak (maar niet altijd) op basis van aansluit punten. Dus bijvoorbeeld 123.123.1xx.xxx voor aansluitingen in Amsterdam. Door dat de landelijke inbelpunten kwamen was dit vrij snel afgelopen. Ook ADSL providers doen dit niet omdat er geen echte aansluitpunten per gemeente ofzo zijn. Alleen sommige kabelproviders doen dit nog. Maar het is dan nog niet zo dat als alleen 't laatste cijfertje anders is, de persoon bij je in de straat ofzo woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 23:34:
Als anderen het nog niet gezegt hebben; een ip adres heeft helemaal nooit niets met de 'fysieke plaats' van 't ip adres te maken 123.123.123.123 en 123.123.123.124 kunnen prima beide op een andere kant van de wereld staan.
De kleinste reeks adressen die wordt afgegeven is /24 (123.123.123.xxx), dus geografisch gezien zullen .123 en .124 altijd bij elkaar liggen. (Als in ze zijn aan de dezelfde provider toegewezen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

little_soundman schreef op 05 februari 2003 @ 23:44:
[...]

De kleinste reeks adressen die wordt afgegeven is /24 (123.123.123.xxx), dus geografisch gezien zullen .123 en .124 altijd bij elkaar liggen. (Als in ze zijn aan de dezelfde provider toegewezen.)
Dan kan die provider ze nog aan mensen geven die elk aan de andere kant van het land zitten. En je moet niet vergeten dat niet alle ip's bij een provider horen.
Een bedrijf met vestigingen over de hele wereld kan bvb .123 aan een vestiging in Japan geven, en .124 aan een vestiging in Amerika.

En ook bij ISP's kan dit. Een bedrijf met een vaste lijn kan daar ook een vast ip bijnemen. Daar er niet 100 bedrijven in een kleine regio zo'n lijn nemen kan het gerust zijn dat .123 bij een isp abonnee hoort in plaats a, en .124 bij abonnee in plaats b 200km verder.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

little_soundman schreef op 05 February 2003 @ 23:44:
[...]

maar dat maakt niet uit natuurlijk...

edit:
Denk maar eens als je vanuit nieuw zeeland in zou bellen bij een isp hier in nederland. Zo zijn er nog tientallen voorbeelden te bedenken..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 07:46

Kettrick

Rantmeister!

little_soundman schreef op 05 February 2003 @ 23:44:
[...]

2 fouten in 1 zin :)

Ten eerste kan je gerust kleinere ranges aanvragen, zodat je maar 128 IP's kan gebruiken.
En als ik zelf zou willen zou ik deze range dmv een VPN de hele wereld rond kunnen routen, dus het hoeft geografisch ook niet bij elkaar in de buurt te zijn. ADSL is daar een mooi voorbeeld van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
DinX schreef op 05 February 2003 @ 23:48:
[...]
Dan kan die provider ze nog aan mensen geven die elk aan de andere kant van het land zitten. En je moet niet vergeten dat niet alle ip's bij een provider horen.
Een bedrijf met vestigingen over de hele wereld kan bvb .123 aan een vestiging in Japan geven, en .124 aan een vestiging in Amerika.
Afgezien van het routerings technisch niet zo makkelijk is, blijft het ip tussen horen in het gebied waar het afgegeven is. Ook de routering blijft via dat land lopen. Adressen binnen een /24 zullen geografisch altijd redelijk bij elkaar liggen. Kan eens een andresje in een buurland opduiken, maar over het algemeen kan je dat wel zo stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 23:48:
Denk maar eens als je vanuit nieuw zeeland in zou bellen bij een isp hier in nederland. Zo zijn er nog tientallen voorbeelden te bedenken..
Dan is het ip nog steeds in de regio nederland afgegeven en zal de routering via nederland verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
RoeLz schreef op 05 februari 2003 @ 23:54:
Ten eerste kan je gerust kleinere ranges aanvragen, zodat je maar 128 IP's kan gebruiken.
Ripe geeft geen kleinere reeksen dan /24. (anders wordt het te lastig met routeren en rev dns)

Je kan wel via een provider een kleinere reeks aanvragen, maar dan is het geografisch gebruik al wel weer redelijk bepaald.
En als ik zelf zou willen zou ik deze range dmv een VPN de hele wereld rond kunnen routen, dus het hoeft geografisch ook niet bij elkaar in de buurt te zijn. ADSL is daar een mooi voorbeeld van :)
Nogmaals, geografisch bij elkaar en de buurt als in hetzelfde land.
VPN's maak je niet graag zolang: Als je in Nederland een adres blockje hebt, ga je die niet via nederland weer helemaal over vpn naar de VS routeren. Dan neem je in de vs ook een block en leg je het vpn gewoon over het internet. (Anders moet je vs --> nederland --> vs.)

[ Voor 5% gewijzigd door Coen Rosdorff op 06-02-2003 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

little_soundman schreef op 06 February 2003 @ 01:00:
[...]

Dan is het ip nog steeds in de regio nederland afgegeven en zal de routering via nederland verlopen.
Dan maak je een denkfout. Je pc in nieuw zeeland heeft op dat moment dat ip, dat de routering via nederland gaat maakt natuurlijk niets uit. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Ik zie ze niet... (je denkt achter het woordje 'in' toch wel een dubbele punt he?)

En wat betreft de woordjes 'dicht bijelkaar': wanneer liggen 2 lokaties dicht bijelkaar?

[ Voor 15% gewijzigd door Bergen op 06-02-2003 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 01:05:
Dan maak je een denkfout. Je pc in nieuw zeeland heeft op dat moment dat ip, dat de routering via nederland gaat maakt natuurlijk niets uit. :)
Ripe/apnic/arin techinisch is het dan nog steeds een nederlands ip hoor.
Hoeveel afstand er tussen een inbel punt en de inbeller zit weet je nooit. Met de huidige spreiding van de inbelpunten is dat ook niet meer zo relevant. 99,999% van de calls zal naar een inbelpunt in hetzelfde land als de inbeller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
GerbenW schreef op 06 February 2003 @ 01:05:
En wat betreft de woordjes 'dicht bijelkaar': wanneer liggen 2 lokaties dicht bijelkaar?
Grofweg in hetzelfde land. Aan de grensen zullen er ongetwijfeld wel eens wat adressen overheen vallen, maar ik denk dat van 95% van de ip-space het land waar ze gebruikt worden netjes in de whois staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Waar oh waar komt toch dat gezwets over geografische lokaties vandaan?.

213.239.127.255 is in Noorwegen in gebruik.
213.239.128.1 is in Amsterdam in gebruik.

1 adresje hoger en je zit ergens anders.

Afbeeldingslocatie: http://www.caida.org/analysis/topology/as_core_network/pics/contact_ascore_300x250.gif

(grote versie: http://www.caida.org/anal...rk/pics/ascoreApr2002.gif)

En dit is de logische geometrie van het internet. Routes, AS-paden en clusters van technologie. (Oostkust, westkust, Europa, Azie en nog wat kleine clustertjes. Nou nog het verband tussen allocatie en geometrie van de BGP-cloud.

[ Voor 14% gewijzigd door burne op 06-02-2003 02:35 . Reden: BOFH-mode OFF ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1