Toon posts:

P4PE piept bij grafisch geweld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hier mijn probleem;

Mijn asus P4PE bordje (full options) lijkt problemen te hebben met mijn Asus Geforce 4 Ti4400. Pc draait geweldig stabiel alleen zodra ik bijvoorbeeld 3Dmark2001 laat benchen of een game opstart begint mijn moederbord vrij willekeurig tweetonig te piepen. Dit doet hij dus alleen wanneer de G4 echt aan de bak moet. Ik krijg geen foutmeldingen, crashes, BSOD's of andere ellende, alleen een valse brandweerwagen op de achtergrond. Hier nog wat info;

OS; Winxp
Mem; 512 mb ddr Dane electr.

Dit probleem doet zich trouwens niet voor met systembenchmarkprogs zoals Burn-in.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je niet ergens in de BIOS of met software (Asus Probe, Motherboard Monitor, etc..etc..) afgesteld dat hij moet gaan miepen wanneer bijvoorbeeld de CPU/systeem temperatuur boven een zekere grens komt :?

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 04-02-2003 14:53 ]

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:21

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Staat er in het manual van je moederbord niet iets over een betekenis van die brandweerwagen?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Wat voor voeding heb je? Misschien dat je moederbord waarschuwt omdat het te weinig spanning krijgt.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die brandweerwagen kreeg ik ook altijd op mijn Asus TUS-LC2 wanneer de bak gecrasht was door de brakke Soundblaster live kaart die erin zat. SBLive vervangen, geluid slechts 1 keer nog gehad, bij een crash in een nvidia driver. Daarna niet meer.

Het zou me niets verbazen als het iets met voltages / stroomgebruik te maken heeft, dus dat bij 3D werk, jouw bord op sommige plekken te lage voltages/ teweinig stroom krijgt.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Topicstarter
Eerst antwoord op een paar vragen, was een beetje in gebreken gebleven in de beschrijving van mijn probleem.
Ik heb asus probe geinstalleerd maar alle waardes blijven ver boven of onder de door mij ingestelde waardes. In het manuel heb ik niets kunnen vinden over de piepen. Het probleem ligt zeker niet aan mijn SB Live aangezien ik die er inmiddels al uit heb getrokken. Dat het een voltage probleem is zou heel goed kunnen. Zoals ik al aangaf zit er geen logica in de piepjes. Ze piepen onregelmatig en soms beide, dan weer een tijdje de hoogste piep, dan weer de laagste. Lijkt erop dat de voeding moeite heeft met alle onderdelen onder de juiste spanning te houden. Gekke is dat het systeem stabiel lijkt te blijven draaien. Ook als ik de benchmark een half uurtje laat draaien.
Ik zal jullie straks vertellen welke voeding ik heb, zit namelijk niet achter mijn eigen pc. Later volgt meer info... alvast bedankt!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

LOL deze probleem ken ik..

een kameraad van mij had ook een P4PE.. met een GeForce4 Ti4200..

deze ging ook lekker piepen.. onregelmatige piepje van verschillende toonhoogtes bij applicatie waarbij gretig gebruik van de 3D mogelijkheden van z'n kaart gemaakt werd. zijn oplossing was een andere voeding (een zwaardere)..

hij had eerst een 300W CodeGen waarbij de 3.3V lijn 2.99v~3.02v was..
hij heeft nu een ChiefTec 360W voeding waarbij de 3.3V lijn daadwerkelijk ook 3.3v is en het gepiep is verleden tijd..

ik denk dat je je voeding vervangen door een wat zwaardere exemplaar.

PS)
z'n computer was ook rock-solid..

[ Voor 13% gewijzigd door nIghtorius op 04-02-2003 16:38 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Ulti23
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Misschien een rare reply, maar ik ken jouw probleem. Ik d8 ook problemen met mijn grafische kaart te hebben, omdat er bij het opstarten en het draaien van games een schelle piep te horen was. PC opengehaald en alles gecheckt, nergens was deze piep aan te wijzen, maar ik hoorde hem wel. Toch vreemd, ook ik had geen foutmeldingen of wat dan ook, PC draaide rock-stable. Alles echt alles heb ik gecheckt in me kast, me mobo, heb zelfs een andere geprobeerd, me grafische kaart etc. etc. maar het piepen bleef.

Wat bleek, het was mijn monitor die deze hoge schelle piep produceerde. En in verschillende tonen. Na een ram tegen het beestje gegeven te hebben is de piep weg, tot dusver heb ik em niet meer gehoord. Dus het zou je monitor wel eens kunnen zijn..... Ik zou zeggen luister daar eens naar wanneer je je piep hoort. In diverse topics heb ik gelezen dat het een travo in je monitor betreft.

I pitty the fools who took my game-station.....

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Volgens mij hoort hij geen pieptoon, maar meer een sirene die afgaat. Daarvan hoor je meestal echt wel of die uit de monitor of uit de kast komt ;)

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• nIghtorius
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

ik weet haast 100% zeker dat het hetzelfde probleem is dat ik daarboven heb beschreven.. ding maakt dan met een onregelmatige ritme onregelmatige toonhoogtes. soms klinkt alsof er 2 tonen tegelijk gemaakt worden..

ik denk dat z'n 3.3v te laag is en dat z'n grafische kaart er geen problemen mee heeft, maar dat de P4PE het niet zo leuk vindt en daardoor gaat ... "zingen" ...

[ Voor 9% gewijzigd door nIghtorius op 04-02-2003 16:45 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
nIghtorius schreef op 04 February 2003 @ 16:37:
ik weet haast 100% zeker dat het hetzelfde probleem is dat ik daarboven heb beschreven.. ding maakt dan met een onregelmatige ritme onregelmatige toonhoogtes. soms klinkt alsof er 2 tonen tegelijk gemaakt worden..

ik denk dat z'n 3.3v te laag is en dat z'n grafische kaart er geen problemen mee heeft, maar dat de P4PE het niet zo leuk vindt en daardoor gaat ... "zingen" ...
Dit lijkt mij idd het meest voor de hand liggende. Probleem klinkt identiek aan het mijne. Ik zie in mijn Asus Probe dat de 3.3V lijn idd een beetje schommeld, ook de 12V lijn lijkt het niet echt te trekken...
Ik gebruik een voeding met een max output van 300 watt. Geen idee of dat genoeg is. Heb veel met pc's uitgehaald maar me nog nooit om het outputvermogen van mijn pc bekommerd!! Mijn monitor is het zeker niet!!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb dit ook gehad met een P4B266 + P4 1,5 @ 1875... overclocked kreeg ik fragmenten van de brandweersound, ondanks dat het geheel stabiel was. Het alarm geeft IIG aan dat het iets met je CPU is. Misschien je voeding, of anders koeling van de CPU. Je zou ook nog eens met het AGP of DDR voltage kunnen spelen, alhoewel het denk ik niet uitmaakt. Zelf heb ik het idee dat je tegen de overheat protectie aanzit of dat je voeding het niet helemaal trekt. Maar het geluid hoort bij een CPU error, dat is zeker.

Concrete Loop Watercooling

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
FreeRider schreef op 04 February 2003 @ 17:30:
Ik heb dit ook gehad met een P4B266 + P4 1,5 @ 1875... overclocked kreeg ik fragmenten van de brandweersound, ondanks dat het geheel stabiel was. Het alarm geeft IIG aan dat het iets met je CPU is. Misschien je voeding, of anders koeling van de CPU. Je zou ook nog eens met het AGP of DDR voltage kunnen spelen, alhoewel het denk ik niet uitmaakt. Zelf heb ik het idee dat je tegen de overheat protectie aanzit of dat je voeding het niet helemaal trekt. Maar het geluid hoort bij een CPU error, dat is zeker.
Of, gezien dat bij CPU benches er niets aan de hand is, en hij niet weet wat voor voeding hij heeft, toch het AGP voltage. |:(

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Ik denk dat VlasBaard gelijk heeft.
offtopic:
wat een waanzinnig icon,VlasBaard

Verwijderd

Topicstarter
Vlasbaard had idd gelijk, nieuwe voeding uit een andere pc (mijn server notabene) gehaald en erin gehangen. Zelfde outputvermogen maar toch... probleem opgelost. Denk dat het verschil zit in het feit dat de ene voeding Max 300 watt gaf en deze voeding 300 watt output heeft... :?

Verwijderd

Topicstarter
asusprobe laat nu ook een kaarsrechte lijn zien bij de 3,3V lijn!! Probleem zat hem daar dus in. Thanks voor het meedenken en tot het volgende probleem!!
Pagina: 1