Hallo! Het volgende probleem: ik heb een MD speler met een optische uitgang en een receiver met een optische ingang, beiden van Sony. Aansluiten en spelen zou je denken, maar nee! Als je ze aanlsuit op elkaar met een optische kabel meldt de receiver "unlock" en geeft geen geluid. Wat te doen?
Verwijderd
Sluit je md eens bij iemand anders aan met de optische kabel... kan je kijken waar het vandaan komt, probeer ook eens een andere kabel..
Verwijderd
is dat niet die beveiliging dat als je met digitale bron heb opgenomen dat je dan nix meer kan uitvoeren via de digitale uitgang?? had k wel met mijn MD spelertje...
Hoe zit het ook al weer precies met die digitale beveiliging? Die komt toch alleen in actie als je digitaal van een digitale bron hebt gekopieerd? Dus als je zelf iets hebt opgenomen met een microfoon zou dat toch gewoon moeten werken dan?
Verwijderd
Unlock betekent gewoon dat er geen enkel signaal door de kabel komt, dezelfde melding krijg ik nl. van mijn receiver(Sony) als mijn computer niet aanstaat (Computer via Dig.kabel naar Receiver). Je moet ff kijken of je MD wel geluid via de dig.uitgang eruit gooit. Meestal kan je nl. kiezen tussen analoge en digitale output.
Oh da's een hele goeie! Hij (de receiver) zegt inderdaad ook unlock als er uberhaupt geen MD aan zit. Maar eens even de handleiding erbij pakken dan... Ik zal hier de oplossing/vervolg acties posten als ik meer weet.
Pagina: 1