Netwerk kaarten werken plotseling niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Ten eerste weet ik niet of ik dit nou onder Network troublehsooting moet plaatsen of hier, maar aangezien het een hardware probleem lijkt te zijn denk ik hier.

Hier het probleem:

Zat gisteravond gewoon wat in windows bezig en plotseling kreeg ik het bericht dat er een netwerkverbinding niet was aangesloten, en alles ging offline, irc, msn, noem maar op. 10seconden later connecte alles weer. Ik voor de zekerheid eventjes alle kabels controlleren. En toen zag ik op de switch dat de lampjes van mijn server niet meer brandde.

Kabel goed aangedrukt en nog steeds niets, andere kabel... weer niets. Dus ik die netwerk kaart ( een Realtek RTL8139 ) er even uitgehaald maar was niets op aan te merken. Ik druk hem er dus weer in kabel er weer in en nu gaan alle 3 lampjes branden en weer uit, dan weer branden en dan weer uit. Kabels dus nog even stevig aangedrukt maar dat wil dus niet helpen.

Nu werd ik vanmorgen wakker en rebootte even mijn workstation en plotseling zag ik dat de lampjes op de switch ook van deze computer uitgingen ( en lampje achterop de NIC(= 3Com 905C ) brandde ook niet meer :| ). Dus ik voor de gein even die Realtek omgewisseld met de 3Com, maar natuurlijk hetzelfde probleem alleen op andere computer. Nu heb ik een 3e computertje staan en die doet het wel vrolijk gewoon via de switch. Heb nu mijn workstation met realtek direct op modem en dat werkt, via switch wil dus vreemd genoeg niet.

Enige verschil tussen workstation + server en 3e comp ( een oude p166 met iSA 3com nic ) is dat hier 10/100mbit in zit en in die p166 zit een 10mbit. Lijkt me niet dat dat het is verder. Heb overigens ook beide NICs geprobeert in die p166 maar had dus hetzelfde effect.

Mijn vraag is nu dus; herkent iemand dit probleem, zoja welk onderdeel is er nu kapot? De switch? ( lijkt mij sterk aangezien comp3 het gewoon doet ), de 3Com ( die doet dus helemaal niets, ook niet direct op modem ) of iets anders?

Alvast bedankt

PS. Heb overigens verschillende porten geprobeert op de switch, heb dit setup nu al ruim 2 jaar zo en het probleem kwam dus gewoon zomaar zonder dat er ook maar iets aan het netwerk was veranderd.

fotoblog

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hmm, heel apart. Wat gebeurt er als je je workstation en je server met een crosskabeltje op elkaar aansluit? Werkt het dan wel, dan lijkt me dat er toch iets mis is met je switch, of dat er misschien met je duplex mode iets mis zou kunnen zijn.

Succes ermee :)

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Misschien dat het onweer wat beschadigd heeft?

Verwijderd

Timmert schreef op 04 February 2003 @ 23:04:
Hmm, heel apart. Wat gebeurt er als je je workstation en je server met een crosskabeltje op elkaar aansluit? Werkt het dan wel, dan lijkt me dat er toch iets mis is met je switch, of dat er misschien met je duplex mode iets mis zou kunnen zijn.

Succes ermee :)
Dat pc3 het nog wel doet kan zomaar kloppen, ik heb zelf ook een defecte switch gehad van 3com, (nieuw uit doos en na dag 2 kapot)
Hij connecte pc's met volstrekte willekeur, dan deed alles het weer, dan viel alles weg, dan weer een paar computers. Ik denk dat jij ook een defecte switch hebt.
PS: Gelderland heeft een korte stroomonderbreking gehad, is het sinds maandag ongeveer 3 uur? -> oorzaak.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 23:53 ]

Verwijderd

Na een stroomstoring kan het weer mogelijk zijn dat je de voeding van je switch even los moet halen en vervolgens weer aan moet sluiten. Bij een stroomstoring kunnen die namelijk gaan flippen tot ze een reboot krijgen.

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Ik heb nu 2 nieuwe netwerk kaarten erin en alles loopt weer als een trein.

Switch is het dus niet :|

In ieder geval bedankt voor de hulp

fotoblog

Pagina: 1