Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

P133 met winnt voor mp3 box en lcd

Pagina: 1
Acties:

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Hoi,

Ik wil van een oude p1 133mhz met 48mb ram een standalone mp3 box maken..

al OS had ik WinNT4 in gedachten (ik weet het, de boot time is lang maar dat boeit me niet zo) zelf wil ik dan programatuur schrijven die een lcd aanstuurd (heb nog een 4x20 liggen) maar nou vroeg ik me af of de p133 wel snel genoeg is inverband met het mp3 afspelen en de lcd aansturen... iemand ervaring hiermee?

@iMartien

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik geloof dat ik vroeger op mijn 486DX4/100 prefect mp3's kom afspelen, dus een P133 is geen enkel probleem. Je kunt vanuit NT niet zomaar de paralelle poort aansturen d8 ik, maat dat week ik niet zeker.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Werkt perfect, ik heb op een P1 met 120 Mhz en 32 mb op windows 95 mp3 gedraait, door middel van winamp. En dat liep lekker, start ook lekker snel op enzow.....

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Martien
Dan ga ik het gewoon eens proberen bedankt :)

en je kan in NT wel paralelle poorten aansturen als je op die bak daarvoor een stukkie software voor installeerd, dus dat komt wel goed... :+

@iMartien

• Solomon
  • Laatst online: 02-08 17:50
deepspace schreef op 04 February 2003 @ 14:02:
Ik geloof dat ik vroeger op mijn 486DX4/100 prefect mp3's kom afspelen, dus een P133 is geen enkel probleem. Je kunt vanuit NT niet zomaar de paralelle poort aansturen d8 ik, maat dat week ik niet zeker.
486 kun je idd ook mp3 afspelen, maar ik denk niet met windows, wordt over het algemeen gedaan met dos based mp3 spelers nzow.....

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
je kan ook MPXplay gebruiken, daar zit al standaard een functie in om LCD's aan te sturen geloof ik :) (werkt onder DOS)

• Martien
Pastasaus schreef op 04 February 2003 @ 14:12:
je kan ook MPXplay gebruiken, daar zit al standaard een functie in om LCD's aan te sturen geloof ik :) (werkt onder DOS)
I know... maar ik wil eigenwijs zijn en NT gebruiken :p

@iMartien

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Als je WinNT gebruikt, waarom dan niet LCDSmarty gebruiken. Dat heb ik ook gedaan op een MP3-WinNT-bak. Dat was dan wel een 233MHz, maar de load is echt minimaal.

• Martien
AcouSE schreef op 04 February 2003 @ 14:52:
Als je WinNT gebruikt, waarom dan niet LCDSmarty gebruiken. Dat heb ik ook gedaan op een MP3-WinNT-bak. Dat was dan wel een 233MHz, maar de load is echt minimaal.
Ik wil een eigen gui proggen met oog op de toekomst (tv-out of een laptop lcd ofzo) zodat je een soort windows xp mediacenter idee krijg :+

edit:
zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://nesmp.sourceforge.net/pics/play2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Martien op 04-02-2003 15:01 ]

@iMartien

Verwijderd

NT en printerpoort aansturen gaat niet zonder meer, dan heb je inderdaad extra zooi nodig. Bovendien moet je voor NT *MINIMAAL* 64Mb geheugen hebben, als je SP's installed volgens mij al gauw 96Mb.

WAAROM zou je in godsnaam NT willen gebruiken?? Why not Win98 ofzo, dat loopt ook lekker, eet minder resources, lpt poort aansturen is supersimpel...

• Martien
INTEL-BASED SYSTEMS

Pentium or faster processor 16 megabytes (MB) of memory (RAM); 32 MB recommended
110 MB of available hard disk space
CD-ROM drive or access to a CD-ROM over a computer network
VGA or higher-resolution display adapter
Microsoft Mouse or compatible pointing device

NT is stabieler dan win98...

@iMartien

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 00:06

FlotterPower

Boxy Brown

NT is stabieler ja. maar waarvoor je de bak gebruikt,...
win 98 zal echt niet vastlopen door die mp3'tjes hoor.

I don't want no cake, I want me some pie!

• Martien
flotterpower schreef op 04 februari 2003 @ 16:24:
NT is stabieler ja. maar waarvoor je de bak gebruikt,...
win 98 zal echt niet vastlopen door die mp3'tjes hoor.
vast wel :+ ik heb het echt niet op win98, dus gebruik ik nt, als dat niet werkt
pak ik dos of linux...

@iMartien

• shure-fan
  • Laatst online: 29-11 21:22
pak dan dos met mpxplay kun je ook je lcd mee aansturen en als je er een 3commetje ingooit kun je ook mp3tjes laden via je netwerk, besturing van mpxplay kun je zelf instellen en uiteraard een leuke boottijd en is stabieler dan win98

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• shure-fan
  • Laatst online: 29-11 21:22
shure-fan schreef op 04 februari 2003 @ 17:19:
pak dan dos met mpxplay kun je ook je lcd mee aansturen en als je er een 3commetje ingooit kun je ook mp3tjes laden via je netwerk, besturing van mpxplay kun je zelf instellen en uiteraard een leuke boottijd en is stabieler dan win98
nog vergeten je kunt met mpxplay onder dos de pc zo uitzetten (standalone) hoef je bij 98 of nt niet te proberen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 15:56:
NT en printerpoort aansturen gaat niet zonder meer, dan heb je inderdaad extra zooi nodig. Bovendien moet je voor NT *MINIMAAL* 64Mb geheugen hebben, als je SP's installed volgens mij al gauw 96Mb.

WAAROM zou je in godsnaam NT willen gebruiken?? Why not Win98 ofzo, dat loopt ook lekker, eet minder resources, lpt poort aansturen is supersimpel...
NT4 Workstation vreet hier 37 MB, en dan heb ik NT4 + SP6 + virusscanner op de achtergrond + muistool + e-mail programma...

Alleen laden duurt lang, weet niet waar dat aan ligt. Het opstarten doet er evenlang over op een P IV 1.8 512 MB, Duron 1200 256 MB als op een P133 64 MB

• Martien
Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 17:32:
[...]

NT4 Workstation vreet hier 37 MB, en dan heb ik NT4 + SP6 + virusscanner op de achtergrond + muistool + e-mail programma...

Alleen laden duurt lang, weet niet waar dat aan ligt. Het opstarten doet er evenlang over op een P IV 1.8 512 MB, Duron 1200 256 MB als op een P133 64 MB
in principie hoeft sp6 er bij mij niet op, hij hangt toch niet aan het net ofzo...
ik kijk wel, misschien dat ik anders een win95 gebruik die boot wel snel enzo...

@iMartien

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 15:56:
Bovendien moet je voor NT *MINIMAAL* 64Mb geheugen hebben, als je SP's installed volgens mij al gauw 96Mb.

Nee hoor.. NT is nog uit de tijd dat 32MB al een behoorlijke hoeveelheid geheugen was.. Sommige servers draaiden toen nog met max. 64MB.

En idd.. Opstarttijd is lang, maar als dat verder niet zo boeit..
Voor zover ik weet kan alles wat de topicstarter wil prima gebeuren met NT.

• Martien
Twynn schreef op 05 February 2003 @ 09:54:

[...]

Nee hoor.. NT is nog uit de tijd dat 32MB al een behoorlijke hoeveelheid geheugen was.. Sommige servers draaiden toen nog met max. 64MB.

En idd.. Opstarttijd is lang, maar als dat verder niet zo boeit..
Voor zover ik weet kan alles wat de topicstarter wil prima gebeuren met NT.
precies, met jou kan ik praten ;) iedereen zit maar te mouwen over win98...
ik wil het gewoon met nt doen :)

@iMartien

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Waarom niet met dos? Ik gebruikte voor mijn spelertje een heel geschikt DOS-spelertje dat ook LCD-support had en je kon er zelfs afstandsbedieningen op aan sluiten! Kijk eens op http://www.damp-mp3.co.uk/ Opstarttijden zijn met dos ook minimaal, en stabiliteit is hoger dan welke win versie ook.

• Martien
Cornholio2001 schreef op 05 February 2003 @ 11:25:
Waarom niet met dos? Ik gebruikte voor mijn spelertje een heel geschikt DOS-spelertje dat ook LCD-support had en je kon er zelfs afstandsbedieningen op aan sluiten! Kijk eens op http://www.damp-mp3.co.uk/ Opstarttijden zijn met dos ook minimaal, en stabiliteit is hoger dan welke win versie ook.
lees boven... ik wil ook een GUI progge voor op de televee of op een laptop LCD... iets in die richting iig

@iMartien

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

DiEPVRiESKiP schreef op 05 February 2003 @ 11:28:
[...]

lees boven... ik wil ook een GUI progge voor op de televee of op een laptop LCD... iets in die richting iig
Weet ik :) Damp heeft een hele mooi GUI, en heeft ingebouwde support voor Visuals. Visuals draaien kun je dus ECHT vergeten onder NT met een 133, daarvoor issie echt te traag. Je kunt eventueel een mailtje sturen naar die gast van Damp, dat je de gui zelf wilt kunnen aanpassen, dat moet geen probleem zijn.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:54

GaMbiNo

1337

Win NT moet prima kunnen, zoveel hoeft dat ding niet te doen.
En als topicstarter aangeeft dit op NT te willen doen hoef je niet tig aantal keren naar Win 98 te verwijzen.
Op een P133 moet je prima MP3 kunnen draaien.
Ik heb laatst zelf op een laptop P75, 8mb, win95 MP3's gedraaid in Winamp ging ook prima zonder schokken. :)
Maar bij harde schijf activiteit kwam er een zachte piep door de muziek heen dus dat was om die reden weer niet optimaal. :/

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat, hou ons wel ff op de hoogte. ;)

• MrDry
  • Laatst online: 28-11 16:46

MrDry

Desperados!

@Diepvrieskip

In wat voor taal denk je de app. te gaan schrijven? ...ben zelf met zoiets bezig voor mijn Siemens MMI boxje (dan onder W98 SE) in VB6.

Quod licet lovi, non licet bovi

• Martien
Het wordt waarschijnlijk delphi, kan het ook wel in VB doen maar het is alweer zo lang geleden dat ik VB heb gedaan dat ik eerst een opfris cursus nodig zou hebben :)

@iMartien

• MrDry
  • Laatst online: 28-11 16:46

MrDry

Desperados!

DiEPVRiESKiP schreef op 05 February 2003 @ 13:52:
Het wordt waarschijnlijk delphi, kan het ook wel in VB doen maar het is alweer zo lang geleden dat ik VB heb gedaan dat ik eerst een opfris cursus nodig zou hebben :)
LOL

Jammer....Delphi is voor mij (nog) opleesbaar...als ik een x veel tijd over heb ga ik me daar misschien ook eens in verdiepen

* MrDry heeft dit in een ander draadje ook al aan je gevraagd maar kan het draadje niet meer vinden

Quod licet lovi, non licet bovi

• Martien
MrDry schreef op 06 February 2003 @ 10:46:
[...]

LOL

Jammer....Delphi is voor mij (nog) opleesbaar...als ik een x veel tijd over heb ga ik me daar misschien ook eens in verdiepen

* MrDry heeft dit in een ander draadje ook al aan je gevraagd maar kan het draadje niet meer vinden
hehe, zit alleen nou nog met wat LCD aanstuur probjes :+

@iMartien

Pagina: 1