Toon posts:

hoe krijg je de KPN zo ver?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Van een ex-werknemer van de Mxstream helpdesk heb ik het volgende geleerd:

- een klant die te veel zeikt, en dus steeds maar brieven blijft schrijven en blijft bellen hoewel zijn klacht eigenlijk wordt afgewezen, wordt tot VIP verheven. Een VIP klant is eigenlijk al te duur om te blijven onderhandelen. De kosten om de klant dan gewoon maar gelijk te geven zijn dan lager dan de kosten voor verdere afhandeling. De klant zal dan z.s.m. afgehandeld worden en in veel gevallen gelijk krijgen "om er maar vanaf te zijn".

Doe er je voordeel mee! De aanhouder wint dus, dat is officieel beleid aldaar.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
en wat moeten wij daar mee? KPN oplichten?
:/

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-07 13:04
ghehe, hoe lang zou je moeten zeiken totdat ze adsl aan gaan leggen in je plaats denk je :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 13:51:
Van een ex-werknemer van de Mxstream helpdesk heb ik het volgende geleerd:

- een klant die te veel zeikt, en dus steeds maar brieven blijft schrijven en blijft bellen hoewel zijn klacht eigenlijk wordt afgewezen, wordt tot VIP verheven. Een VIP klant is eigenlijk al te duur om te blijven onderhandelen. De kosten om de klant dan gewoon maar gelijk te geven zijn dan lager dan de kosten voor verdere afhandeling. De klant zal dan z.s.m. afgehandeld worden en in veel gevallen gelijk krijgen "om er maar vanaf te zijn".

Doe er je voordeel mee! De aanhouder wint dus, dat is officieel beleid aldaar.
Volgens mij werkt dat haast overal zo. (niet alleen bij de KPN)
Maar desalniettemin bedankt voor de tip! :)

Verwijderd

Pffft, nou daar heb ik dus niets van gemerkt. Een monteur met IQ 30 heeft 3 1/2 week geleden mijn internetverbinding gemold toen hij een telefoonaansluiting van mijn buurman installeerde. Het heeft in totaal 3 1/2 week gefrustreerd telefoneren opgeleverd voordat nota bene mijn ISP (BabyXL) een monteur moest sturen om het op te lossen. Niets VIP dus. In ieder geval niet in mijn geval. :( :(

Wat ik hoorde van mijn ISP: KPN heeft mijn lijn eruit getrokken om die van mijn buurman te kunnen aansluiten. KPN verdient meer aan de lijn van mijn buurman, omdat mijn lijn uitsluitend voor ADSL gebruikt kan worden en de zijne voor telefoon. Conclusie: ik moest wachten op een nieuwe ingang, omdat KPN een simpel rekensommetje maakt. arghh!!!!

Verwijderd

Plague schreef op 04 February 2003 @ 13:55:
en wat moeten wij daar mee? KPN oplichten?
:/
Oplichten? Wat ijl je nou? Hij heeft het gewoon over het feit dat de aanhouder in dit geval wint. Heeft niks met oplichterij te maken.

• Erazzzer
  • Laatst online: 15:02

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Dus als maar blijven zeuren dat je voor je 8mbit maar 5 Euro in de maand wil betalen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou het ging meer over klachten-afhandeling. Als je 8mbit wil hebben voor 5 euro... dan vraag je om een nieuwe dienst. Maar bijvoorbeeld het geval waarbij je wekenlang op een monteur moet wachten en niet kan internetten... dan kan je klagen over hoeveel geld je dat gekost heeft en een rekening bij ze indienen. Bijvoorbeeld ook je abbo geld terugvragen voor de tijd dat het niet werkte. Uiteraard wordt die afgewezen de eerste zoveel keer, maar zoals de tip aangeeft... de aanhouder wint.

• PowerFlower
  • Nu online

PowerFlower

être diable et jouer fleur

lol... en wat heb je daar vervolgens aan? bij mij een paar jaar geleden, toen ik nog in Den Haag woonde, zijn ze een keer of 12 langs geweest om ISDN aan te leggen. Na heel erg kwaad worden was het resultaat dat ze ipv alleen, met z'n DRIEEN langskwamen. straat open, tentje er op... resultaat: glasvezel van de hele straat lag er uit (inclusief de telefoon van de Ierse ambassade naast ons...) en aan het eind van de dag waren ze al lang blij dat DAT weer werkte... heeft uiteindelijk 10 maanden geduurt voordat het ze lukte...

* PowerFlower is twee maanden later naar Leiden verhuisd en heeft de lijn toen weer laten afsluiten :D

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je moet 't wel relativeren..

Aan de ene kant kan het bedrijf waar jij zo sterk tegeningaat inderdaad denken 'laat ik er maar mee instemmen, dan kost het verder geen geld en moeite meer en zijn we er vanaf'.

Maar het bedrijf zal zeker ook stilstaan bij het feit dat als ze jou nu gelijk geven, en diezelfde strategie toepassen op een tiental andere klanten, dit de ronde gaat doen. Dan gaan er meer mensen over iets soortgelijks klagen omdat ze weten dat het bedrijf 'toch wel toegeven zal'.

Ik ben er zeker van dat ze dat laatste wel mee zullen wegen. Dus hoeft je moeite niet altijd beloond te worden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ach je hebt er niets aan denk ik... een voorbeeld: een vriendin van mij kreeg haar MxStream aansluiting niet werkend, ondanks vele contacten met de KPN. Omdat je natuurlijk eerst ome Bill de shuld geeft, ga je lopen zoeken op je PC. Na veel gedoe concludeer je dat alles goed gaat en dat het modem gewoon niet goed is. Vervolgens krijg je na veel gedoe een nieuw modem. Die het 1 week doet. Dit alles moet je natuurlijk wel zelf uitzoeken (de helpdesk verwijst steeds naar nieuwe drivers en alles uit en weer aan zetten) dus als je geen technische kennis hebt bent je focked. Etc. etc. Ik heb haar dus geholpen met dit hele verhaal en omdat ik toch een eigen bedrijf heb heb ik haar maar even een factuur gestuurd. Deze is ingediend bij de KPN met een mooie brief erbij dat ze mij heeft moeten inschakelen omdat de KPN zelf gefaald heeft in hun dienstverlening. Vanaf dat moment begon een briefwisseling en uiteindelijk heeft ze het hele bedrag van de KPN teruggekregen + enkele maanden abonnementsgeld.

Het motto hiervan is: laat als consument nou eens zien dat je kritisch kan zijn en dus niet zomaar de standaard brief ("hieraan kunnen we niet beginnen") niet slikt.

Het leuke hiervan is: de tip, zie eerste posting.

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

PowerFlower schreef op 04 February 2003 @ 14:08:
* PowerFlower is twee maanden later naar Leiden verhuisd en heeft de lijn toen weer laten afsluiten :D
dan zal je binnenkort wel een naheffing krijgen, want je hebt een contractverplichting van minstens een jaar (of je moet voor een jaar betalen)

Negeren is vooruitzien

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 13:23
***ik wilde een reactie geven maar ik begin er maar niet aan***

trieste bedoeling...

Verwijderd

Topicstarter
Heras schreef op 04 February 2003 @ 14:23:
***ik wilde een reactie geven maar ik begin er maar niet aan***
trieste bedoeling...
Wellicht nog argumenten bij deze uiting?

Verwijderd

hehe kpn is triest ik heb een verhuizing gehad en nu werkt mijn nummerherkenning niet meer.
prutsers zijn het en ik weet honderden verhalen.

Maar ik moet zeggen dat kpn steeds beter gaat worden zoals dat mijn telefoon daadwerkelijk werkte op de dag zoals beloofd.
alleen nummerherkenning werkt niet maar ok.
Dan moest er gelijk nl weer adsl op (cistron) en ze porteren 07-02-03 al dus das geen 2 tot 7 weken.
Als ze dit ook nog snel gaat dan krijg ik een beetje vertrouwen in de toekomst van kpn.
en dat voor iemand die het liefst die busjes de kant in rijdt is dat al erg veel :-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 13:56:
Pffft, nou daar heb ik dus niets van gemerkt. Een monteur met IQ 30 heeft 3 1/2 week geleden mijn internetverbinding gemold toen hij een telefoonaansluiting van mijn buurman installeerde. Het heeft in totaal 3 1/2 week gefrustreerd telefoneren opgeleverd voordat nota bene mijn ISP (BabyXL) een monteur moest sturen om het op te lossen. Niets VIP dus. In ieder geval niet in mijn geval. :( :(

Wat ik hoorde van mijn ISP: KPN heeft mijn lijn eruit getrokken om die van mijn buurman te kunnen aansluiten. KPN verdient meer aan de lijn van mijn buurman, omdat mijn lijn uitsluitend voor ADSL gebruikt kan worden en de zijne voor telefoon. Conclusie: ik moest wachten op een nieuwe ingang, omdat KPN een simpel rekensommetje maakt. arghh!!!!
Beetje larie wat jij hier verteld.
Wat logischer is dat een monteur per ongeluk een verkeerde kruisdraad in de centrale of kabelverdeler heeft verwijderd. Een monteur kan dit echt niet oplossen omdat hij simpelweg geen toegang tot de hoofd of kabelverdelers heeft.

Dat ISP buurman verhaal is helemaal een giller, waar haal je het vandaan.
Iedere klant is belangrijk voor KPN, al ben ik wel met je eens dat ze dit niet altijd laten merken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 14:35:
Als ze dit ook nog snel gaat dan krijg ik een beetje vertrouwen in de toekomst van kpn.
en dat voor iemand die het liefst die busjes de kant in rijdt is dat al erg veel :-)
|:(
Wil je soms mijn dagelijkse route weten ???

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:44

AceRimmer

What a guy...

... wordt tot VIP verheven.
Dat staat dan zeker voor Very Irritating Person ? :+

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

dit is echt niet alleen het geval bij MXSTREAM, zie dit ook terug op m'n eigen werk.... vervelend is dat sommige mensen hier echt misbruik van maken, die weten het gewoon van te voren al dat als ze maar stampij blijven maken ze hun gelijk wel krijgen. Dit soort klanten ben ik persoonlijk liever kwijt als rijk, zo'n klant kost immers veel tijd(=geld)

Ook ken ik bedrijven die een soort van "blacklist" bijhouden van dit soort klanten, hier wil je liever niet opkomen als je meer zaken wilt doen met deze onderneming :)

[ Voor 21% gewijzigd door -SpaceMaker- op 04-02-2003 19:19 ]

-Think Progressive-

• PowerFlower
  • Nu online

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Bzzje schreef op 04 februari 2003 @ 14:21:
[...]

dan zal je binnenkort wel een naheffing krijgen, want je hebt een contractverplichting van minstens een jaar (of je moet voor een jaar betalen)
LOL... nee, dit ging over een ISDN lijn. Mxstream bestond toen nog niet. En ook ik heb fl.750 schadevergoeding (hoewel het zo niet mocht heten, het was een "tegemoetkoming") gekregen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 20:24
Dit is niet echt de bedoeling luitjes. Ik denk dat de KPN hier ook niet zo blij mee is btw ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.