Toon posts:

[PHP/javascript] Upload file -> URL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met een WYSIWYG editor. Ik wil een bestand uploaden en vervolgens de url naar dit bestand in de editor weer laten geven. Ik gebruik hiervoor het volgende php script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
    if ($file) {
        $destination = $file_name;
        $destination = STR_REPLACE(" ","",$destination);
        $dest = "data/".$destination;

if (move_uploaded_file($file, $dest)) {
            echo "$destination saved";
            echo("
                <script language=javascript>\n
                if(window.opener) window.opener.doUpload2('$destination');\n
                setTimeout('self.close()',500);\n
                </script>\n
            ");
        } else {
            echo "Error saving file";
        }
    }

Het uploadgedeelte werkt prima, maar om de url in de editor te krijgen gebruik ik het volgende:

code:
1
2
3
4
function doUpload2(fileName) {
    url = "<? echo SITE_URL ?>/data/"+fileName ;
    iView.document.execCommand("CreateLink",false,url);
}

Er gebeurt helemaal nix, geen url, zelfs geen foute, geen errors, gewoon nix...Ik heb een hoop manieren geprobeerd om CreateLink te gebruiken, maar volgens mij is dit de goeie en zie ik dus iets heel stoms over het hoofd ofzo, iemand enig idee??...

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Javascript probleem, clientside, Webdesign & Graphics dus.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, Je hebt gelijk, ik dacht t is php en javascript, maar het php gedeelte vormt geen problemen idd....

• Ivar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-07-2022
Weet niet of het aansluit op jouw probleem, maar tegen een soortgelijk probleem met een WYSIWYG editor met file upload liep ik ook aan in dit topic: [rml][ php] upload form waarde retour aan JS[/rml]

[ Voor 4% gewijzigd door Ivar op 04-02-2003 17:19 . Reden: moet Nederlands leren ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
Ivar, bij mij gaat t denk ik puur om de manier waarop CreateLink() gebruikt moet worden...jij hebt daar geen fileuploadscript, maar een script om plaatjes te uploaden met InsertImage(), dat heb ik ook, maar dat werkt dus gewoon op de volgende manier:

code:
1
2
3
4
function doUpload(pictureName) {
    imgSrc = "<? echo SITE_URL ?>/data/"+pictureName ;
    iView.document.execCommand("InsertImage",false,imgSrc);
}

op de site van msdn staat(voor zover ik begrijpen kan) dat CreatLink opdezelfde manier gebruikt kan worden, maar wat ik ook probeer, het werkt niet....

mijn vraag is dus eigenlijk, hoe gebruik je CreateLink??

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 20:49 ]

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 20:49
Misschien een stomme vraag. Maar weet je wel zeker dat de functie "doUpload2" aangeroepen wordt?

BTW CreateLink werkt anders dan InsertImage:
http://www.devguru.com/fe...als/wysiwyg/wysiwyg5.html

[ Voor 41% gewijzigd door KillR-B op 04-02-2003 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm...maar dit is wat ik van msdn.micrsoft.com haal:
createLink
Optional. This command displays a dialogue box if the bUserInterface argument of execCommand is set to true or omitted. It does not display a dialogue box if the argument is set to false or null and the vValue parameter is present (even if it's null).
Optional. String that specifies a URL.
InsertImage
Optional. This command displays a dialogue box if the bUserInterface argument of execCommand is set to true or omitted. It does not display a dialogue box if the argument is set to false or null and the vValue parameter is present (even if it's null).
Optional. String that specifies the path and file name of the image to be inserted. If the command displays a dialogue box, this parameter is ignored.
Dit betekent toch gewoon dat die twee functies hetzelfde gebruikt moeten worden. alleen in het eerste geval krijg je <a href=URL>URL</a> en in het tweede geval [img]PATH/TO/IMAGE[/img]....of zie ik nou echt iets over t hoofd??...

Ik weet overigens zeker dat Upload2 wordt aangeroepen!!...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 21:49 ]

Pagina: 1