Toon posts:

DutchTone verjaagt klanten

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik ook weer iets.

Ik heb maart 2002 een DutchTone 30 abbonnement genomen met een Nokia 8310 via www.telecom.nu

Nu is het weer bijna maart en bij DutchTone kan je VOORDELIG verlengen zo'n 3 maanden voor afloop van het abbonnement.

Ik had mijn Nokia 8310 inmiddels verkocht en was dus wel weer toe aan een nieuwe telefoon! Ik wil graag de Nokia 6610. Ik heb 2 weken geleden al gebeld over verlenging van het abbonnement, was GEEN probleem, maar de Nokia 6610 konden ze nog niet leveren. Naja prima dan wacht ik nog even, zo geduldig ben ik dan ook nog. :9 Hier tussen door heb ik ook nog gemailt met DutchTone over de Nokia 6610.

Ik krijg de volgende mail:

U KUNT HEM VIA EEN DEALER MET EEN CONTRACTVERLENGING KRIJGEN, IEDERE GROTE DEALER KAN U EEN AANBOD DOEN.

Ik kan anders niets regelen,

Gerard

-----Original Message-----
From: Alexander Mulder [mailto:leandres@home.nl]
Sent: Tuesday, January 28, 2003 17:16
To: gerard.hagen@dutchtone.nl
Subject: RE: E/

Beste heer Hagen,

Ik wil dit toestel echt zo snel mogelijk hebben.
Wat is uw advies?
Wat gaat mij deze telefoon kosten met contractsverlenging? Ik wil overstappen van DutchTone 30 naar DutchTone 40.
www.telecom.nu (waar is veleden jaar een contract bij u besteld heb) leveren de nokia 6610 al 3 weken. Kunnen jullie niet regelen dat ik hem sneller kan krijgen???

Ik hoor het graag,
Momenteel ben ik telefoonloos, en de abbonnements kosten tikken gewoon door.

Alexander Mulder

Sla ik vandaag de Spits (studentenkrant) open, wat ziet mijn oog: DutchTone komt met een SUPER aanbieding van de Nokia 6610 met een Camera headset voor € 69,- Mijn gedachte: "Das GEEN geld!" En ik intrepreteer na het waarnemen van deze advertentie dat DutchTone inmiddels dus WEL de Nokia 6610 heeft, anders zouden ze er niet mee adverteren toch ?

Ik bel de klantenservice :r

DutchTone: "Ja meneer dat geld alleen voor het nieuw afsluiten van een abbonement"
Ik: "Ja hallo, ik ben al een jaar trouwe klant van DutchTone jullie hebben al een jaar geld aan me verdient, dus ik wil die aanbieding en ik wil daarmee mijn abbonement verlengen!"
DutchTone: "Ja meneer, u wil uw abbonnement verlengen, we hebben de Nokia 6610 nog niet voor verlengingen want er zitten nog kleine storingen in"
Ik: "Pardon? Hoe kunnen jullie die telefoons wel aanbieden in de krant?"
DutchTone: "Geen idee meneer, het is inderdaad wat vreemd"
Ik: "Dus als jullie WEL de Nokia 6610 krijgen voor de verlengingen dan krijg ik em ook voor 69 euro met een camera erbij"
DutchTone: "Nee meneer dat geld alleen voor NIEUWE abbonnees"
Ik: _knip_ "Ik heb er geen woorden voor!"

~KLIK~ :r :r :r :r

Dit is toch niet normaal????? Meer mensen met klachten over DutchTone.

Ik overweeg over te stappen naar Ben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 13:38 ]

Verwijderd

Dit is niet de eerste keer dat dit naar voren komt bij Dutchtone. Gaat wel eens vaker zo naar het schijnt.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 21:41
voordat je naar Ben overstapt zou ik eerst eens even dit forum doorspitten, want Ben schijnt ook niet zo geweldig om te gaan met de klanten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Tel eventjes rustig tot 10 (tot 1000) mag ook.

Je had kunnen weten als je een contract verlenging doet dat er niet dezelfde acties zijn dan als je een nieuw abbo afsluit. Het is immers zo dat ze bij nieuwe abbo's klanten moeten aanwinnen en dat is moeilijker dan jou te houden.

Daarbij vind ik dat jij met je laatste regel zeer onbeschoft bezig bent tegen die helpdesk medewerker. Dat is ook maar iemand die de regels krijgt die zo zijn en niet anders, daar kan diegene echt niets aan veranderen.

Er staat een duidelijk advies in de mail dat je het het makkelijkste via een dealer kan regelen, gebruik dat advies dan ook en handel ernaar inplaats van hier met kots smilies te gaan gooien. Sorry hoor, maar ik heb geen begrip voor jou gedrag, je kan gewoon normaal doen en je zal nu ook zeker niks meer van Dutchtone krijgen, aangezien dit echt in het dossier van je komt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al verschillende topic gelezen over Ben enzo. Maar ik vond dat ik dit over DutchTone moest melden, dit slaat echt helemaal nergens op!

• Orangeman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-03 16:14
Dat heb je als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt... De gouden tijden voor de consument wat betreft mobieltjes voor weinig zijn al een tijdje voorbij. In deze verzadigde markt is het zaak voor de aanbieders om ook winst te gaan maken.

Ik ben overgestapt van debitel naar Ben, bij debitel konden ze me ook geen goede aanbieding doen voor een vervangend mobieltje en ik zat daar al 3 jaar...

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 09:45
En het zelfde verhaal van alleen voor niet-abbonees heb ik ook bij Vodafone gehoord. misschien geldt het niet voor alle gevallen, maar het komt voor.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:05

Smarron

The bend

Als je nou gewoon het advies van die Gerard aanneemt en je contract bijvoorbeeld verlengt bij Telecom.nu krijg je hem wellicht gratis ... Waarom al die moeite ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

Ach, elke operator heeft zijn problemen. Er kan altijd iets mis gaan. De een is niet heel veel beter dan de andere, zie de uitslag van de onlangs gehouden test door de consumentenbond. De verschillen zijn klein.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Ben® ook klant... ik vind dat ze beter met hun klanten omgaan dan met bijv mijn vorige provider vodafone... wat je ook kan doen is de DutchTone abbo opzeggen en een nieuwe afsluiten :+

@iMartien

Verwijderd

ach, ik heb al jaren lang libertel/vodafone. En ik moet zeggen dat na al die horror verhalen over ben, dutchtone, o2 enz ik gewoon tot de conclusie ben gekomen dat kwaliteit een prijs heeft. Ben altijd netjes geholpen door de klantenvervice en nooit gedonder met rekeningen

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik ben ook overgestapt op Ben, ik heb al vanaf het begin problemen met dutchtone-helpdeksels! Ze zitten domme flauwe grapjes te maken over mijn vragen
Ik:"Ik wil mijn abonnement opzeggen"
Helpdeksel:"Nee, dat kan niet"
Ik: "Ow niet?"
Helpdeksel: "Jawel hoor ik maakte een grapje"
Ik: "Stom grapje hoor, help me maar liever!"
Helpdeksel: "Ow sorry hoor, ik wist niet dat u niet tegen een grapje kon"
Ik: "Pardon, U bent wel de laatste die mij daarop zou kunnen wijzen""

"Luie mensen worden ook moe!"

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

Dutchtone is een ramp. Het eerste jaar was heel goed. Toen belde ergens in de zomer een man op of ik wilde verlengen. Krijg je het zelfde abbonoment alleen iets duurder en het is van naam verandert. Kortom als ik nou 6 uur bel betaal ik 90 euro als ik dat eerst doet betaalde ik 30 euro. Steletje oplichters zijn het. Smoes is dat ik altijd naar non dutchtone nummers bel dat deed ik altijd al dus ja.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 04 February 2003 @ 13:33:
Tel eventjes rustig tot 10 (tot 1000) mag ook.

Je had kunnen weten als je een contract verlenging doet dat er niet dezelfde acties zijn dan als je een nieuw abbo afsluit. Het is immers zo dat ze bij nieuwe abbo's klanten moeten aanwinnen en dat is moeilijker dan jou te houden.

Daarbij vind ik dat jij met je laatste regel zeer onbeschoft bezig bent tegen die helpdesk medewerker. Dat is ook maar iemand die de regels krijgt die zo zijn en niet anders, daar kan diegene echt niets aan veranderen.

Er staat een duidelijk advies in de mail dat je het het makkelijkste via een dealer kan regelen, gebruik dat advies dan ook en handel ernaar inplaats van hier met kots smilies te gaan gooien. Sorry hoor, maar ik heb geen begrip voor jou gedrag, je kan gewoon normaal doen en je zal nu ook zeker niks meer van Dutchtone krijgen, aangezien dit echt in het dossier van je komt.
Dat is misschien wel zo, maar als DutchTone tegen mij zegt dat ik bij een dealer de Nokia 6610 kan krijgen voor dezelfde prijs als bij DutchTone zelf, zo'n 80 euro.

En ik kom bij een dealer en die zeggen mij dat ik 227 euro moet dokken, dan is er iets mis met hun communicatie.

Bovendien hadden ze mijn naar Dixons gestuurt , naar dutchtone's zeggen een dealer van DutchTone, en Dixons WIL helemaal geen dealer meer zijn van Dutctone en zijn dat ook al meer als een half jaar niet.

Verwijderd

Topicstarter
---> dubbelpost <---

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 13:41:
Als je nou gewoon het advies van die Gerard aanneemt en je contract bijvoorbeeld verlengt bij Telecom.nu krijg je hem wellicht gratis ... Waarom al die moeite ?
Dat heb ik gedaan.

Lees bovenstaande quote op AirWolf

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 13:42 ]

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
TD-er schreef op 04 February 2003 @ 13:31:
voordat je naar Ben overstapt zou ik eerst eens even dit forum doorspitten, want Ben schijnt ook niet zo geweldig om te gaan met de klanten.
Ik heb continue last van rekeningen die veeeeel te laat komen, moet je in eenkeer een paar maanden achterelkaar betalen. Nu belt mijn zusje met dat toestel omdat ik er 1 van het werk heb, kpn gelukkig :)

Over Dutchtone, ik kan er wel uren over klagen, de klantenservice is ronduit slecht, ze noteren dingen die ze vervolgens nooooit meer kunnen achterhalen, medewerkers worden pissig als je ergens over doorvraagt, bijvoorbeeld dingen die de topic starter aanhaalt..

Mijn toestel is ooit een keer gejat, had toen een 8210 icm allin 180, de dief heeft toen meer dan een uur naar Armenie gebeld, met het gevolg dat ik een rekening kreeg van over de 100 €.. Terwijl ik het abbo 5 minuten na de diefstal heb laten blokkeren. Dus ik heb gebeld met Dutchtone om verhaal te halen, ze konden niets vinden van die melding.. Ik boos.. er werd mij geadviseerd om een klachtenBRIEF te sturen, dat heeft geen enkele nut..

Een week later krijg ik een rekening overzicht van Dutchtone waar in staat dat het complete bedrag is teruggestort op mijn rekening! Dat kan toch niet? Ze wisten er niets van..
Heb toen metteen het abbo opgezegt.

Ben blij dat ik nu een telefoon van mn werk heb, geen gezeik aan me kop met abbonnementen enzo, goed bereik.

• marteltor
  • Laatst online: 22:37
als mijn pa zijn ben regelmatig abbo verlengt betaald ie ook meer geld voor een sony erricson t300 dan wanneer we het abbo opzeggen en hetzelfde openen op de naam van m`n moeder. Helemaal nu de aansluitkosten 0 euro zijn....
alleen behoud ie dan z`n nummer niet, maar dat maakt hem niet uit :)

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
k heb ook dutchtone, maar begin steeds meer te twijfelen, idd zoals Sen ook al zegt hierboven, eerst belde ik voor 30 euro en nu voor veel meer...

terwijl mijn belgedrag niet veranderd is. Zelf denk ik erover na om over te stappen naar een Vodafone abbo (180 bel + 50 of 75 sms) ipv een 30 euro dutchtone...
daar gelden tenminste de belminuten nog voor bellen naar alle aanbieders...

Verwijderd

Topicstarter
Boeie schreef op 04 februari 2003 @ 14:54:
k heb ook dutchtone, maar begin steeds meer te twijfelen, idd zoals Sen ook al zegt hierboven, eerst belde ik voor 30 euro en nu voor veel meer...

terwijl mijn belgedrag niet veranderd is. Zelf denk ik erover na om over te stappen naar een Vodafone abbo (180 bel + 50 of 75 sms) ipv een 30 euro dutchtone...
daar gelden tenminste de belminuten nog voor bellen naar alle aanbieders...
Ben is ook een goeie optie. Wat ik gelezen heb moet dat verder ook wel een redelijke provider zijn.

5 uur bellen voor 35 euro klinkt aantrekkelijk!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Pindkaas schreef op 04 February 2003 @ 13:35:
Ik ben ook overgestapt op Ben, ik heb al vanaf het begin problemen met dutchtone-helpdeksels! Ze zitten domme flauwe grapjes te maken over mijn vragen

[...]
haha, ja ik vind het eerlijk gezegd wel grappig. Dat laatste wat hij zei was misschien niet verstandig, want had de helpdeskmedewerker beter excuses aan kunnen bieden (IMO).
Als iemand van de provider het bij mij zou doen zou ik er iig niet boos ofzo om worden

Verwijderd

Ik ken het probleem.

Ik heb nu al 2 jaar dutchtone en vorig jaar heb ik hem verlengt.
toen zat ik in catogorie 3 en aan de hand van die catogorie word je korting op een nieuw toestel bepaald. Hoe hoger de catogorie hoe hoger de korting. Nu weer een jaar verder en veel meer bellen dan het eerste jaar, wil ik weer verlengen. Nu zit ik ineens in catogorie 2. :? Ze hebben blijkbaar hun catogorie indeling aangepast. Als ik nu een 6610 wil moet ik daar ruim 200 euro meer voor betalen dan een "nieuwkomer" die het zelfde abbo afsluit.

De goedkoopste oplossing is dus een nieuw abbonement. Als je je nummer wil behouden dan moet je dus ook naar een andere provider.

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
je kunt je nummer ook op een wat omslachtiger manier behouden, door eerst abonnement per contractvrije datum kosteloos om te laten zetten naar prepay. krijg je ook nog eens €15 beltegoed.
En vervolgens sluit je een nieuw abonnement af met behoud van jouw prepay telefoonnummer (portering duurt hooguit negen dagen).

beetje omslachtig maar als je tevreden bent en de beste aanbieding wilt, misschien een optie :P

Verwijderd

em, je kunt beter een nieuw abbonnement afsluiten
krijg je de foon voor 69 euro met camera
je betaalt wel aansluitkosten, maar ja. heb je wel een foon met camera
bel: 0800-2810038 (klantenservice)
en zeg dat je gelezen hebt in de Metro/spits dat er een aanbieding in staat van Dutchtone.

zo heb ik een nieuwe besteld want ze hebben die foon nog niet en ze kunnen niet zeggen wanneer ze em wel krijgen.

succes...

Verwijderd

Had een tijdje geleden precies hetzelfde. Mijn abo liep af eind januari en wilde ook graag een Nokia 6610. Heb toen ook opgebeld en toen hadden ze hem ook nog niet. Kon toen alleen niet meer wachten met opzeggen dus heb toen gewoon m'n abo maar opgezegd. Daarna gewoon een nieuw abo genomen en kreeg de 6610 toen voor 85 euro. :*) Het enige voordeel van verlenging is je nummerbehoud. Lijkt me een beetje dure grap om je nummer te behouden. :/

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

jep

Ik ben erg tevreden over dutchtone. Denken commercieel met mij mee, zeer goede en nette helpdesk, erg goedkoop, handige diensten (bijv extended), goede bereikbaarheid en nette facturen.

Niets dan roem, dus ik denk dat je pech hebt.

Verwijderd

koen schreef op 04 February 2003 @ 22:44:
je kunt je nummer ook op een wat omslachtiger manier behouden, door eerst abonnement per contractvrije datum kosteloos om te laten zetten naar prepay. krijg je ook nog eens €15 beltegoed.
En vervolgens sluit je een nieuw abonnement af met behoud van jouw prepay telefoonnummer (portering duurt hooguit negen dagen).

beetje omslachtig maar als je tevreden bent en de beste aanbieding wilt, misschien een optie :P
Koen weet je zeker dat dit zo werkt? Want dan ga ik dit onmiddelijk doen,aangezien mijn contract ook binnenkort afloopt. Trouwens, volgens mij duurt het wel langer dan 9 dagen tog om het nummer weer om te laten zetten naar een abba(nummer meenemen,na aansluiting)??

• CT
  • Laatst online: 22:31

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

jep schreef op 05 February 2003 @ 00:25:
Ik ben erg tevreden over dutchtone. Denken commercieel met mij mee, zeer goede en nette helpdesk, erg goedkoop, handige diensten (bijv extended), goede bereikbaarheid en nette facturen.

Same :)

• The Dolf
  • Niet online
jep schreef op 05 February 2003 @ 00:25:

???

Dutchtone gaat gewoon slecht om met hun klanten, dat bewijst dit topic maar weer eens.
De helpdesk is trouwens wel heel goed daar heb ik dus absoluut geen problemen mee.

ff off topic maar zou iemand die reclame van de spits willen doorsturen via mail? Kan nl met geen mogelijkheid aan de spits komen.
Alvast heel hartelijk bedankt!

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Het is gewoon belachelijk dat je een aanbieding binnen een bedrijf niet 'door kan geven'. Hoezo zou afdeling 'verlenging' nou geen aanbieding kunnen doen die ze bij 'direct sales' (postadres metro-invulstrook) wel hebben.
D* legt z'n prioriteit gewoon meer bij nieuwe klanten dan klantbehoud
Alleen Ben heeft juist MEER aanbieding voor bestaande klanten dan voor nieuwe. Nou hebben dealers af en toe nog steeds betere aanbiedingen, daar niet van, maar ik vind het wel een betere instelling.

(* Selachii werkt bij Ben contract renewal, maar mijn antwoord is zo objectief mogelijk geplaatst als ik maar kon :D )

[ Voor 10% gewijzigd door Selachii op 05-02-2003 15:49 ]

...gamen blijft leuk...

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:53
helaas is ben net zo voor zijn bestaande abbonee's.
ze hebben nu van die vette kortingsacties. maar die zijn alleen voor nieuwe abbonee's :(

grote grap is dat ik nu misschien naar dutchtone overstap en jij naar ben ;)
volgens mij begrijpen zij het concept van klantenbinding niet helemaal |:(

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 15:02:
[...]

Koen weet je zeker dat dit zo werkt? Want dan ga ik dit onmiddelijk doen,aangezien mijn contract ook binnenkort afloopt. Trouwens, volgens mij duurt het wel langer dan 9 dagen tog om het nummer weer om te laten zetten naar een abba(nummer meenemen,na aansluiting)??
Sterker nog: het kan bij een Dutchtone winkel binnen 5 minuten (van D* prepay naar D* abonnement met behoud van nummer)!

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• The Dolf
  • Niet online
koen schreef op 04 February 2003 @ 22:44:

Is dit altijd mogelijk?Want ik heb vanochtend dutchtone gebeld en die zeiden dat het totaal onmogelijk is om mijn nummer te behouden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• dog4life
  • Niet online
Ik ga het ook proberen! :D

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
DarkChylde schreef op 05 February 2003 @ 16:38:
helaas is ben net zo voor zijn bestaande abbonee's.
ze hebben nu van die vette kortingsacties. maar die zijn alleen voor nieuwe abbonee's :(

grote grap is dat ik nu misschien naar dutchtone overstap en jij naar ben ;)
volgens mij begrijpen zij het concept van klantenbinding niet helemaal |:(
Bel eens met de klantenservice, als je genoeg belt hebben ze vaak wel mooie aanbiedingen die ze je binnen een week per post sturen. Niets dan lof over de manier waarop ze daar bij mij mee zijn omgegaan....

Ik denk dat iedereen wel eens rare ervaringen heeft met helpdesken, ik moet nog naar Ben bellen over een factuur met SMS-jes naar vaste nummers :? Zal ook wel geen lief gesprek gaan worden, maar ik probeer in ieder geval in het begin goed over te komen. Scheelt het halve werk. Als je al boos belt krijg je vaak minder prettige reacties....

Verwijderd

op de klantendervice zitten een aantal studenten :+ die het allemaal nix kan interesseren, vragen naar een manager dus 8)

• jep
  • Laatst online: 22:43

jep

The Dolf schreef op 05 February 2003 @ 15:11:
[...]

???

Dutchtone gaat gewoon slecht om met hun klanten, dat bewijst dit topic maar weer eens.
De helpdesk is trouwens wel heel goed daar heb ik dus absoluut geen problemen mee.

ff off topic maar zou iemand die reclame van de spits willen doorsturen via mail? Kan nl met geen mogelijkheid aan de spits komen.
Alvast heel hartelijk bedankt!
Ik heb andere ervaringen. Belcompany wou mij (als vaste, veel bellende klant) flink laten dokken voor een foontje die ik bij een verlenging kon bestellen. Een nieuw abbo was inderdaad erg goedkoop. Ik vond dit geen manier van doen en belde Dutchtone om dit even uit te leggen. Ze zeiden toen dat ik hem van hun kon krijgen voor slechts 30 euro bij verlenging. Ik werd *keurig* geholpen (meestal is 't normaal, maar 't viel gewoon op) en het was precies zoals ik dat wou. Toen dat gepiept was vroeg ze of ze nog wat voor mij kon doen, ik dankte haar en hing op.

Een dag of 4 later was ik in de lucht met mijn telefonisch bestelde telefoon.

Dutchtone _/-\o_

• MORCIK
  • Laatst online: 08-05 18:36

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Ik kon mijn Ben contract verlengen met 2 jaar en de Nokia 7650 zo meenemen. Met behoud van mijn Ben bonus voordelen die steeds hoger worden naarmate je langer lid bent. Ben dus :) Ik vond het wel opvallend dat Dutchtone hoog eindigde voor de klantenservice in de consumentengids. Ga je naar persoonlijke ervaringen vragen van mensen, dan hoor je keer op keer dat Ben veruit de beste is. Daarom ben ik en zal ik heel lang een trouwe Ben bellen blijven.......

NEEEE, het wordt T-Mobile met een homo kleur ;( ;)

You only live once, so live to the max's

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03 12:21
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 22:53:
en zeg dat je gelezen hebt in de Metro/spits dat er een aanbieding in staat van Dutchtone.

zo heb ik een nieuwe besteld want ze hebben die foon nog niet en ze kunnen niet zeggen wanneer ze em wel krijgen.

succes...
nee zelfs geen aansluitkosten ;) :
Maak je gebruik van deze aanbieding dan betaal je trouwens geen € 52,50 aansluitkosten en krijg je ook nog eens een gratis Nokia Camera Headset cadeau!
Ik wilde D* voor de 3e maal verlengen maar ga nu opzeggen en heb me aangemeld voor deze actie...als zij perse mij als nwe klant willen zien en het scheelt me 200e dan maar een nw nummer..

'k heb trouwens in 3j nog nooit problemen gehad met de klantenservice----> een dikke 8 van mij

ps. oja ik probeer die nummer wisseltruck met allin->prepaid->allin als alles loopt

[ Voor 6% gewijzigd door chaosonline op 06-02-2003 08:54 ]

• DarkChylde
  • Laatst online: 16:53
hmm, ga ik vanmiddag toch maar weer ben stalken...
ze btw wel een hele goede klantenservice verder ;)
kunnen we toch allebei bij onze eigen provider blijven...

Verwijderd

Topicstarter
Jullie raden het nooit!

Jahoor! Ik ben net gebeld door een DutchMedewerker, die op mijn mail heeft geantwoord.

Zij probeerde mij natuurlijk te overtuigen nog langer klant te blijven van Dutchtone (maar heb inmiddels aangevraagt bij Ben) dat gaat dus helaas voor Dutchtone niet door!

Ze melden mij ook dat die aanbieding in de spits ook een levertijd heeft van 3 weken !!! En ik weet zeker dat dat niet in de advertentie staat!

Bovendien heb ik gemeld dat ik het niet eens was over de manier waarop ze met klanten omgaan, en dat ze JUIST bestaande klanten een goede aanbieding moeten doen!

Ik heb dus aangevraagd bij Ben, verwacht morgen mijn 6610 in huis :D

Toch moet ik zeggen dat ik het van Dutchtone toch correct vind dat ze nog even gebeld hebben. Ik was helemaal boos geweest als ik er geen reactie op gehad had.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 23:52:
op de klantendervice zitten een aantal studenten :+ die het allemaal nix kan interesseren, vragen naar een manager dus 8)
Daar heb ik vandaag 1 van gesproken!!!

Heb em es goed verteld hoe over Dutchtone en de omgang met hun klanten dacht! :+

Verwijderd

Topicstarter
koen schreef op 04 februari 2003 @ 22:44:

Lang geen gek idee !!! :*)

Verwijderd

Heej.. ik heb ook die nokia 6610 besteld.. en me contract verlengt bij dutchtone.. en ik krijg wel die camera erbij.. beetje vreemd daaro.. en bij mij was de levertijd zo'n 10 dagen...

Verwijderd

Ze moeten toch ergens nieuwe klanten vandaan toveren!? Wat een "geweldige" service

• chaosonline
Gisteren "zou" de nokia6610 (metroactie) bezorgd worden op mijn werk tussen 9-17u.
Om 16.30 nog geen courrier gezien... Ik maar naar huis toe en bellen met AMP (dat is het courriersbedrijf wat voor D* toestelen bezorgt):
"Nee meneer ik kan niet vinden waneer hij geweest moet zijn..."
:?
Wordt ik onderweg door mn vriendin gebeld: "goh er ligt hier een briefje in de bus van Dutchtone dat ze langs zijn geweest" 8)7 |:(

Ik vandaag gebeld, het was een misverstand... verkeerd gedaan morgen komen ze wel langs mijn werk tussen 9-17u.... fingers crossed O-)
Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 09:23:
Heej.. ik heb ook die nokia 6610 besteld.. en me contract verlengt bij dutchtone.. en ik krijg wel die camera erbij.. beetje vreemd daaro.. en bij mij was de levertijd zo'n 10 dagen...
...interessant, ik bel met D* klanten service... Ik wil graag toch mn abbo verlengen naar allin 40 krijg ik nu een 6610, Ja meneer die bieden wij nu ook aan komt op 108e maar zonder camera... :'( :'(

Naar 3jaar tevreden te zijn over D* ben ik nu even de weg kwijt.... wat moet ik hier u van denken? :?

Nog over die nummer portering: Je kan je abbo (inc. nummer) na contractperiode overzetten naar prepaid en dan 3 maanden later weer over zetten naar je nw afgesloten abbo... volgens D*

• dog4life
  • Niet online
Tja, je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, en veel mensen hier verwachten van dutchtone een hoge premie omdat dat in het verleden ook zo was. Toen was het om klanten te winnen, nu is dat niet meer zo belangrijk, want bijna iedere levende Nederlander heeft wel een mobieltje.

Misschien dat ze zonder die premie's eindelijk een beetje minder verlies gaan maken :)

(En ja, ook ik vind het jammer dat die mobieltjes zo duur zijn :*) )

[ Voor 10% gewijzigd door dog4life op 19-02-2003 18:12 ]

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Wat een trieste bedoeling zeg, knullige klantenservice...
Raad eens wie er nummer 1 is in klantenservice???

Welke idioot heeft dat onderzoek gedaan dan? |:(

• D-Three
  • Laatst online: 16-05 09:02
Ah dudes... Ik ben zelfs jaloers op jullie!
Hier in België krijg ik, als ik mijn abonnement met 2 jaar verleng, 2 maanden gratis abonnement. Waaw, € 26,00!! Ok, ik geef toe, beter dat dan niks maar ik denk dat jullie toch beter af zijn. :(

Verwijderd

Zijn gewoon streken.. nieuwe abo's krijgen vet veel korting op een 6610.. en ik moet dus extra betalen omdat ??? geen id.. Je zou toch zeggen dat klanten behouden beter is dan nieuwe klanten.. want als je ze op een goede manier behoud (met ECHTE kortingen) geeft dat weer goede reclame..niet dan? maar jah..

Ik wacht nog steeds op de 6610 van moi.. ik heb em 11-02 besteld en die kerel zei van reken maar op de 18e... nou tis nu de 20e en hij is r nog niet.. *zucht* Weer een pluim voor dutchtone! Ga zo door! :(

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 12:14:
Zijn gewoon streken.. nieuwe abo's krijgen vet veel korting op een 6610.. en ik moet dus extra betalen omdat ??? geen id.. Je zou toch zeggen dat klanten behouden beter is dan nieuwe klanten.. want als je ze op een goede manier behoud (met ECHTE kortingen) geeft dat weer goede reclame..niet dan? maar jah..
Wat zit je nou te zeuren? Wees blij dat je überhaubt korting krijgt, ze zijn je niets verplicht ofzo, hoor! En als je niet tevreden bent met het kortingsbedrag, dan zeg je gewoon op en neem je een nieuw contract.

Er zijn zoveel bedrijven buiten de telecom-sector waarbij je als nieuwe klant grote cadeaus krijgt en als bestaande klant niets. Daarbij komt vaak nog dat je op tijd moet opzeggen omdat je er anders weer een jaar aan vast zit, en als je eenmaal hebt opgezegd mag je het eerste jaar niet opnieuw lid worden met welkomstgeschenk... (voorbeelden: boekenclub, tijdschriften, eco-stroom, breedband-internet... Ik zou na twee jaar ADSL ook wel korting op een nieuw, eventueel wireless modem willen, maar dat kan ik wel vergeten. Opzeggen en overstappen zou volgende maand kunnen, maar e-mailadresportering gaat niet zo gemakkelijk als nummerportering)

Dit alles geldt niet bij abonnementen voor mobiele telefoons.
Doordat de kortingen bij nieuwe contracten zo hoog zijn, wordt de werkelijke aankoopprijs van een nieuwe telefoon uit het oog verloren en verwacht iedereen elk jaar de nieuwste voor niks.

Nu is het ook wel weer zo dat je geen dekbedovertrek nodig hebt om de Libelle te kunnen lezen, maar wel een telefoon om te kunnen bellen, daarom geven de providers tóch korting op een toestel als je je abonnement verlengt.

Maar bedenk wel dat je eigenlijk nergens 'recht' op hebt, het staat niet in welke algemene voorwaarden dan ook.

[ Voor 13% gewijzigd door Canaria op 20-02-2003 13:47 ]

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
begin januari had ik ook zoiets vreemds ik belde na klantenservice voor verlenging ik kreeg een mailtje met toestel prijzen maar allemaal oude toestellen voor veel geld om een alin 15 te verlengen voor 1 a 2 jaar, dus heb ik hem maar bij belcompany een nieuw abo voor 2j afgesloten met nieuwe nokia...

in de veronica tv gids stond ook wel leuke actie 1 jaar allin 40 met 6610+camera voor 69 euro

Verwijderd

ik vind het gewoon raar dat nieuwe mensen een grotere korting krijgen dan de mensen die al 2 jaar bij dutchtone bellen... meer zeg ik er niet van..het is mooi dat je korting krijgt jah maar laat die dan gelijk zijn voor nieuwe abo's en verlengende abo's maar laat er geen €50 verschil tussen zitten..

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:12
Ondanks alle slechte ervaringen hierboven, ben ik zeer tevreden over Dutchtone.
heb hiervoor Libertel gehad, ook geen problemen mee. Misschien omdat ik al klant ben vanaf dag 1? ik had een Dutchtone Business pack, de enigste abo aansluiting die ze toen hadden. echt geen enkel mot men hun gehad. ik werd zelfs opgebeld laatst, en werd een korting aangeboden omdat die Business pack eruit ging.

BEN, daar ben ik echt kwaad over. omdat ik een tijd in het buitenland zat, had ik 1 rekening gemist. was altijd autmatische incasso. op 1 of ander manier stond er niet meer genoeg geld op die rekening. wat krijg ik als ik terug ben? aanmaning. ok, mijn fout. dus betaald. met klantenservice/incasso gebeld: dat ik geen acceptgiros wil en terug naar automatische incasso (want acceptgiros is van jaren 80' en je vergeet die altijd te betalen) ok, vrouw aan de lijn. ze zei het is goed, is in orde: we doen weer auto-incasso. volgende maand: weer acceptgiro, ik weer bellen: "tja, dat gaat niet zo makkelijk. dan moet je die acceptgiros negeren, dan boeken we het geld weer af, anders ga je dubbel betalen. ik zo van ok...nou mooi niet! omdat ik het te druk heb, BEN ik er niet meer achteraan gegaan: aanmaningen, na aanmaning, ik had intussen al brief gestuurd om m'n abo op te zeggen. krijg uiteindelijk de incasso buro op m'n dak. echt te gek voor woorden! mijn conclusie: BEN stinkt en gaat geen enkele cent meer aan mij verdienen. hun goedkope aanbieden zijn altijd aantrekkelijk me nieuwe phones, maarja het boeit me niet zo meer. voorbij zijn de tijden waarin ik elke 6 maanden een nieuwe phone koop. je kent het wel ;)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

als ik met iets tevreden ben is het wel dutchtone, wat er ook is geweest ik ben altijd PERFECT geholpen, en ik heb al genoeg van ze gekregen!

niets dan lof over dutchtone _O_

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Al dat gedoe over een telefoontje. Ik heb een oude bak, die doet wat ie moet doen: Bellen..

Dat continue gewissel van telefoon is een fraai staaltje van lekker consumeren waar de belbedrijfjes lekker aan verdienen. Dan wil je wel nog meer mensen lokken naar je bedrijf, zeker degene met een krappe beurs (jongeren) maar wel met een soort ongebreidelde honger naar liefst elke 3 maanden een nieuwe telefoon.

Ik vraag me af waarom de topicstarter uberhaupt nog wacht op Dutchtone? Je hebt toch de macht als consument? Meteen overstappen als Dutchtone je niet biedt, wat je wil hebben. Er eindeloos op blijven wachten houdt het beleid van Dutchtone op dit punt alleen maar in stand.

Verwijderd

Ik had 1.5 jaar geleden een abo gesloten met dutchtone. ik kan zeggen: hele goeie service, ik vind die allin echt goed maaar......... Na 1 jaar wou ik een nieuwe telefoon. Ik kon bij gsmplaza een nokia 3410 krijgen voor 19.99!! bij O2 met een 1 jarig abonnement, zonder instapkosten. nou dat was wel lekker. een maand voor de afloop van min contract belt iemand van dutchtone mij op om te vragen als ik mijn abo wil verlengen. Ik heb een abo van 60min wat dus f 20,- kostte. als eerste zou die verhoogd worden naar 15 euro = 30 gulden. 10 gulden duurder voor evenveel belminuten. ik vroeg ook als ze de 3410 hadden en ze zeiden ja: voor maar 134 pleuros !! ik vertelde dat ik die ergens anders voor 20 euro kon krijgen. de man zei toen dat hij mijn abo best wil verlengen voor dezelfde prijs die ik voorheen betaalde, 9euro permaand. maar de telefoon blijft 134 euro. en als ik dat niet goed vind moet ik maar egens anders heen. nou ja leuke service.
ben meteen over gegaan naar o2. ;)

• chaosonline
vandaag is de courrier langs geweest, telefoontje + camera zijn afgeleverd...
de kritiek die ik had is trouwens gericht op de Klantservice van AMP (dutchtone besteed dit uit aan AMP) en niet op dutchtone klantenservice...daar heb ik nog nooit problemen mee gehad

Verder zat er een simmetje bij met mijn nwe abo...maar nu komt het deze moet ik zelf activeren....
Wat gebeurt er nu als ik dat nu een week "vergeet".... :o
en nog een week... O-)
en nog een... tot mijn ander abo echt helemaal afgelopen is? :D
Iemand ervaring daarmee ;)

Verwijderd

wanneer kwamen ze em brengen dan.. 's middags??

ik hoop dat dat ding van mij vandaag komt... het zou 10 dagen duren zeiden ze bij d*.. en vandaag is het de 10e dag.. is ie er vandaag nog nie ... dan gaat ik ffies bellen ...

• qless
  • Laatst online: 18:35

qless

...vraag maar...

Als het goed is komt die van mij maandag, dus ben benieuwd :)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600|Laowa25f2.8-2.5x-5x-macro

• chaosonline
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 08:50:
wanneer kwamen ze em brengen dan.. 's middags??

ik hoop dat dat ding van mij vandaag komt... het zou 10 dagen duren zeiden ze bij d*.. en vandaag is het de 10e dag.. is ie er vandaag nog nie ... dan gaat ik ffies bellen ...
ja 's middags...
als je bij moet betalen komt amp, als het verlenging is kan het zijn dat de TGP komt.... (zo was het bij mijn vorige keren)
vraag eens aan D* of het al uitgeleverd is aan AMP zoja dan kan ik het nummer van de planningsdienst van AMP voor je opzoeken

Verwijderd

Ik heb mn contract verlengt.. maar ik moet nog wel wat eurotjes bijbetalen zeg maar.. dus dan moet ik dat dan betalen aan AMP?!? ik dacht dat ik een acceptgirootje erbij kreeg ofsow.. hadden ze dat ook wel ffies kunnen zeggen aan de telefoon die mensen van d*... maar ik zie wel.. zou dan wel leuk zijn als je dat nummer had..

Verwijderd

Enige nadeel is dat je wel je nummer kwijt bent !
Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 22:53:

succes...

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

chaosonline schreef op 20 February 2003 @ 20:12:
Verder zat er een simmetje bij met mijn nwe abo...maar nu komt het deze moet ik zelf activeren....
Wat gebeurt er nu als ik dat nu een week "vergeet".... :o
en nog een week... O-)
en nog een... tot mijn ander abo echt helemaal afgelopen is? :D
Iemand ervaring daarmee ;)
Je abonnement is al gewoon ingegaan. Hoe langer je wacht met activeren, hoe langer je niet kunt gebruiken waar je wel voor betaalt. Dat de simkaart in tegenstelling tot het abonnement nog niet is geactiveerd heeft te maken met de veiligheid tijdens de verzending. Zo kan iemand die jouw simkaart onderschept niet op jouw kosten bellen, aangezien de pincode nog standaard is.

Verwijderd

chaosonline schreef op 21 februari 2003 @ 11:52:
[...]

ja 's middags...
als je bij moet betalen komt amp, als het verlenging is kan het zijn dat de TGP komt.... (zo was het bij mijn vorige keren)
vraag eens aan D* of het al uitgeleverd is aan AMP zoja dan kan ik het nummer van de planningsdienst van AMP voor je opzoeken
Laat maar.. ik kan em morgen ophalen op et postkantoor.. was net te laat thuis vandaag... nou jah.. 1 dagje langer w8ten kan ook nog wel...

Verwijderd

Wat een K*t service :S kan tweakers geen rechtzaak aanspannen :P ? genoeg mensen hier die achter Ieandres staan!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 15:41:
Wat een K*t service :S kan tweakers geen rechtzaak aanspannen :P ? genoeg mensen hier die achter Ieandres staan!
Dus je wilt een rechtzaak aanspannen voor de slechte service van Dutchtone :?

• chaosonline
haas schreef op 21 February 2003 @ 12:52:
[...]

Je abonnement is al gewoon ingegaan. Hoe langer je wacht met activeren, hoe langer je niet kunt gebruiken waar je wel voor betaalt. Dat de simkaart in tegenstelling tot het abonnement nog niet is geactiveerd heeft te maken met de veiligheid tijdens de verzending. Zo kan iemand die jouw simkaart onderschept niet op jouw kosten bellen, aangezien de pincode nog standaard is.
Volgens de voorwaarden achterop het contract staat letterlijk:
De overeenkomst komt tot stand als en indien Dutchtone de Sim-kaart heeft geactiveerd
...
De Overeenkomst heeft een minimumduur van 1 jaar, tenzij anders overeengekomen, en begint op de dag dat de Sim-kaart wordt geactiveerd
:o
maar ook
Na verwerking van de Dutchtone aanvraagformulier wordt de SIM-kaart van de klant geactiveerd.
:(

Mevrouw Haas heeft u misschien Inside-information? ;)

• Smarron

Smarron

The bend

Oei Haas, das wel een goeie! Ik weet het niet :D hehe

• qless
  • Laatst online: 18:35

qless

...vraag maar...

qless schreef op 21 February 2003 @ 10:19:
Als het goed is komt die van mij maandag, dus ben benieuwd :)
Ik heb hem immidels binnen, en het is echt mooi toestel. Alleen mijn schermpje is naar de K* dus moet ie worden omgeruild...en dat kan pas volgende week want toestel was op.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600|Laowa25f2.8-2.5x-5x-macro

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:04
Wat ik niet snap van deze hele abbo-verleng thread: je abonnement loopt toch gewoon automatisch door? Als je niet opzegt tenminste. Of is het meer in de zin van. Doe mij eens een leuke aanbieding voor het komende jaar anders ga ik wel naar een ander????

Stay safe

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Master FX schreef op 25 February 2003 @ 10:02:
Wat ik niet snap van deze hele abbo-verleng thread: je abonnement loopt toch gewoon automatisch door? Als je niet opzegt tenminste. Of is het meer in de zin van. Doe mij eens een leuke aanbieding voor het komende jaar anders ga ik wel naar een ander????
Dat is het! Als je verlengt, teken je weer bij voor een bepaalde periode. Voor de provider is dat gunstig, want dan kun je in ieder geval die periode niet overstappen naar een andere provider. Daar hebben ze best wat voor over in de vorm van toestelkorting of gratis maanden.

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Ik had hetzelfde probleem bij BEN. Oplossing: Nieuw abonnement genomen (Vaak) en de oude (regelmatig) opgezegd. Handig trucje :)

Forza Mucca!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:33
ik heb laatst mn abo verlengt bij telfort, khad al een goeie telefoon. je kijkt op de site wat je wilt hebben, de aanbiedingen die daar staan gelden eigenlijk voor nieuwe abo's maar ik kreeg gewoon wat ik wilde! kijk dat noem ik service :Y)

Verwijderd

sjakie334 schreef op 29 december 2003 @ 21:48:
ik heb laatst mn abo verlengt bij telfort, khad al een goeie telefoon. je kijkt op de site wat je wilt hebben, de aanbiedingen die daar staan gelden eigenlijk voor nieuwe abo's maar ik kreeg gewoon wat ik wilde! kijk dat noem ik service :Y)
Hopeloze kick... Dutchtone heet tegenwoordig Orange, Ben heet T-mobile en Telfort hangt voor de zolveelste keer op het randje van een faillisement. Niet vreemd dat ze alles doen om klanten te houden...
Volgende keer een beetje op de leeftijd van het topic letten!

• Korakal
  • Laatst online: 00:14

Korakal

Up up up!

sjakie334 schreef op 29 december 2003 @ 21:48:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/oldquote.gif

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif Dit topic is meer dan 2 weken oud, de quickreply is daarom verborgen. Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud! Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif

Aaaaaaaaaargh <h2>didn't it ring a bell??</h2>
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.