Toon posts:

[Exchange] data wordt te groot *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik heb hier een exchange server die tot aan de nok vol is!!! Is er een manier om die database kleiner te maken?? De services starten zelfs niet meer!!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een exchange server versie 5.0 met SP2!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Uh oh, nu kun je de database ook niet meer comprimeren (te weinig ruimte).

Maar:
* Welke Exchange versie praten we over?
* Welk OS?
* Wat voor hardware draait het op (met name disk sub-system)
* Alleen private of ook public store?
* Een of meerdere Exchange servers in de organization?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Topicstarter
1 exchange server,
exchange versie 5.0 SP2
private en public
Draait op een intel P3 800 met 256 MB Memory
Netwerk heeft 19 users
Server draait ook symantec antivirus enterprise

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Dit hoort thuis in Software Algemeen, aangezien het om losse software gaat en niet het OS Windows. Ik verplaats het dus even. Ook is het niet nodig om zo te schreeuwen in de topictitel - HELP!!! is niet nodig. Ook dat pas ik dus even aan ;)
En nu ik toch bezig ben: je kan de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken om iets aan je post toe te voegen en het is handig als je alle relevante info voortaan meteen in de beginpost zet ;)

In SA is een klein uurtje geleden een topic geopend waar al diverse tools genoemd worden (welk ook wel op microsoft.com en in de documentatie te vinden zijn, of niet?): [rml][ Exch2k] Vrije ruimte PRIVE.EDB[/rml]

Ben je er dan al me klaar?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Hij kan die tools niet gebruiken omdat de schijf volstaat.

Draait Exchange op een raidset? Deze kun je vaak uitbreiden, moet je daarna wel nog de NTFS partitie met een Partition Magic-achtige tool vergroeten.

[ Voor 79% gewijzigd door Devster op 04-02-2003 13:28 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Topicstarter
Er staan ruim 3000 bestanden aan log files a 5mb in de exchange database. Kunnen die gewoon weg?

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Nee, die kun je niet weggooien. Deze worden normaal gesproken opgeruimd na een backup van de database.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:28

Muggie

8 pm

Hele handel backuppen, schijfuitbreiding doen en kijken of het nu goed werkt (mocht het niet werken, dan heb je je backup nog).

En vervolgens een Alert instellen die je even waarschuwt als het weer vol begint te lopen ;)

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 14:49:
Er staan ruim 3000 bestanden aan log files a 5mb in de exchange database. Kunnen die gewoon weg?
Als het goed is kunnen die weg ja. Laat de laatste 10 maar staan. Op mijn exchange 2000 gooide ik die ook altijd weg. Later heb ik hem op overschrijven gezet. (die 5 mb logfile) Dit is een backupmechanisme, maar ik weet niet meer uit mijn hoofd hoe het ook alweer zat. (iets met incremental enzo)

In jouw geval, die meuk weggooien, en op je gemak gaan uitzoeken, hoe je dit in de toekomst kunt vermijden.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:28

Muggie

8 pm

Handmatig verwijderen van logs kan dus je database verkrachten.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;240145

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Die kunnen wel degelijk weg, tenminste... als je niet een Exchange backup wilt terugzetten vanuit Exchange zelf.
Er moet echter wel eerst een instelling veranderd worden.
Ga naar de system manager, Servers, [servernaam], First storage group, properties, Enable curcular logging --> uit zetten. Daarna Exchange Information Store service herstarten, en de logfiles wissen. Nu komen ze ook niet meer terug.

Let wel... alleen doen als je 3th party backupsoftware hebt..

(Oeps... sorry ik heb het over Exchange 2000)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
thanx guys, het is gelukt. _Vortex_ gaf de juiste oplossing!!

Verwijderd

Mooi zo ;)

Verwijderd

Logs gewoon wegflikkeren, doet verder niets !!! Alleen alle andere bestanden laten staan in de mdbdata
Pagina: 1