Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] netspanning schakelen via USB

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een apparaat/printplaat/software oid. om via de USB poort meerdere netstroomrelais aan te kunnen sturen. Zijn deze oplossingen er al of moet ik de rs-232/parralel route nemen.

Modbreak:

Bericht even aangepast: Replies horen op het forum thuis, en niet via mail :)

[ Voor 24% gewijzigd door Twynn op 04-02-2003 14:28 ]

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik heb vroeger een apparaat uit de elektuur gebouwd, waarmee je via de user-port van de C-64 (parallel) 8 optocouplers aanstuurde, die op hun beurt weer ieder een triac aanstuurden. Hiermee kun je dus gavanisch gescheiden 220V aansturen....

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:02
Bij conrad hebben ze van die stekkerdozen, diwe sluit je aan op je usb poort, en als je dan de pc aanzet, gaat die stekkerdoos ook aan. Misschien dat je daar wat aan hebt??

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb al bij conrad gekeken en ik wil met de PC schakelen niet door de PC. Bij comrad hebben ze alleen rs232 oplossingen..... Bedankt voor je input, maar helaas...

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 15:35

BCM

Heb net gezien dat er een bouwpakket van Elektuur is (jan, feb 2002) Als ik me niet vergis 16 io.

Cedo Nulli

Verwijderd

Er zijn ook USB->RS232 converter chips (Maxim?) waarop je dan weer je RS232 schakelingetje kan hangen. Kijk die specs eens door, staan vaak hele interresante schema's tussen...
Conrad verkoopt kant-en-klare paketten voor uC-control.
Pagina: 1