Internet in Friesland

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een huisje in Friesland. Belangrijk voor mij is dat er breedband internet te krijgen is. Zo belangrijk dat het een cruciale eis van mij is. Als ik het via de telefoon zou doen, zou ik een rekening krijgen waarmee ik bijna heel UPC kan kopen :)

Ik woon nu in Leeuwarden. Daar kun je zowel ADSL als Chello krijgen.
Met Chello had ik zoveel problemen dat ik een jaar geleden ADSL via XS4all heb genomen. In dat jaar nog geen minuut storing gehad :)

Ik zoek naar een bepaald type huisje, een leuk woninkje. Als alleenstaande kun je dat in Leeuwarden en andere grote plaatsen in Friesland vergeten wat huren betreft. Het is vrijwel altijd minimaal 2 personen en dan nog een paar jaar wachten. In de dorpen kun je echter de leukste huisjes krijgen, met een klein jaar wachttijd, dus daar ga ik voor.

Bij het reageren check ik eerst de postcode bij Chello, Home, KPN-ADSL en Cistron.
Er zijn echter dorpen waar ik niks kan krijgen, bijvoorbeeld Sint Anna Parochie. Dit houdt in dat ik daar nooit op een huis zal reageren.
In andere dorpen weer wel, echt een logica kan ik er niet in ontdekken. Ik vind dat checken echter zo omslachtig.

Is er een algemeen overzicht van dorpen waar je gelijk kunt zien wat beschikbaar is?

Ik check zowel Home, Chello, KPN-ADSL als Cistron..zie ik nog iets over het hoofd wat ik toch kan checken?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Kijk eens in Stiens.... Chello en sinds 1 jan ook ADSL. :)

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:48

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Kom in Goutum wonen net daarbuiten er worden daar over een paar jaar voglens mij huizen gebouwt of in zuiderburen word ook veel nieuw bouw gebouwt. Hier waar ik woon (noord goutum naast de drachtserbrug) is internet (chello) helemaal goed nooit echt problemen ik heb op cs servers een ping van gemiddelt 20 a 30 terwijl een vriend van mij ook chello heeft en in de stad een ping van 80 zelfde tijd zelfde server. Goutum licht mooi bij de stad je kan zo op de fiets stappen en binnen (snel door fietsen) 15 min zit je midden in de stad.

• SvMp
  • Niet online
Een huurhuis vinden in Goutum is nog veel moeilijker dan in Leeuwarden, en in Zuiderburen zijn huurhuizen gebouwd die zo'n € 500,- gaan opleveren per maand.. en da's natuurlijk niks voor mij.

Stiens is leuk, maar Stiens valt onder de Leeuwarder corporaties en de Corporatie Holding, huizen staan in woonwijzer, maar inwoners gemeente Leeuwarderadeel gaan voor, dus ik maak 0,0 kans daar.

Nee, huizen-tips hoef ik niet, anders had ik dit in SG gepost, het gaat puur om internet.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:48
Zelf woon ik in Metslawier, klein plaatsje met +/- 300 huisjes, uurtje met de bus naar leeuwarden (50 sneldienst 1x per 2 uur, 50 sneldienst + 63 1x per uur). Staan her en der nog wat huisjes leeg, paar te koop.

Op dit moment zijn zowel Sjello als @home te krijgen, ik ben op dit moment bezig om een overstap te regelen (aanmelding gaat wat stroef, @home werkt niet echt mee)

• SvMp
  • Niet online
_JGC_ schreef op 04 February 2003 @ 12:56:
Zelf woon ik in Metslawier, klein plaatsje met +/- 300 huisjes, uurtje met de bus naar leeuwarden (50 sneldienst 1x per 2 uur, 50 sneldienst + 63 1x per uur). Staan her en der nog wat huisjes leeg, paar te koop.
Of er huisjes leeg staan, boeit totaal niet. Kopen kan ik niet, en voor huren moet je gewoon wachten, dat is de realiteit. Tenzij de huisjes particulier verhuurd worden, als dat het geval is, kun je me altijd mailen, anders gaat dit topic offtopic.
Maar als het echt zo simpel was als een leeg huis zoeken, dan was ik nu al lang uit dit luidruchtige hok weg.
Op dit moment zijn zowel Sjello als @home te krijgen, ik ben op dit moment bezig om een overstap te regelen (aanmelding gaat wat stroef, @home werkt niet echt mee)
Huh..da's apart.. heb ik nog nooit gezien :)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Als je hier je postcode in ramt krijg je een overzicht van de breedbandaanbieders op de postcode. :) Er moet alleen wel iemand zijn die daar ook breedband heeft en het getest heeft op Speedtest.nl. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Heineken op 04-02-2003 13:14 ]

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:48

jaKKer

liev ;x She's on Fire

svdmeer schreef op 04 February 2003 @ 12:56:
Een huurhuis vinden in Goutum is nog veel moeilijker dan in Leeuwarden, en in Zuiderburen zijn huurhuizen gebouwd die zo'n € 500,- gaan opleveren per maand.. en da's natuurlijk niks voor mij.

Stiens is leuk, maar Stiens valt onder de Leeuwarder corporaties en de Corporatie Holding, huizen staan in woonwijzer, maar inwoners gemeente Leeuwarderadeel gaan voor, dus ik maak 0,0 kans daar.

Nee, huizen-tips hoef ik niet, anders had ik dit in SG gepost, het gaat puur om internet.
Ja klopt het is hier idd moeilijk een huis te huren (normale prijs) maar is er niet iets in wirdum ofzo? btw ik ken iemand die woont in lekkum en heeft adsl mooi dorpje net buiten de stad kweet niet of ze daar goede huur huizen hebben maar het is wel een mooi gebiedje.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:17

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Je zou www.adslmetacrawler.nl kunnen gebruiken. Die kijkt bij meerdere aanbieders van adsl dacht ik. Voor kabel weet ik het niet.

En enige logica hier in Friesland?
Volgens mij niet :P

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 16:28

ThaHandy

Discovery Channel

bolsward, sneek, harlingen, franeker
allemaal @home en adsl (kpn)

je zoekt een huisje, sry :P

bolsward http://www.friesegreiden.nl/

[ Voor 41% gewijzigd door ThaHandy op 04-02-2003 21:49 ]

• SvMp
  • Niet online
ThaHandy schreef op 04 February 2003 @ 21:40:
bolsward, sneek, harlingen, franeker
allemaal @home en adsl (kpn)

je zoekt een huisje, sry :P

bolsward http://www.friesegreiden.nl/
Zoals ik al zei..al deze wegen ken ik al, het gaat mij puur om het internet-aanbod.
Ik sta daar ook al ingeschreven en reageer netjes elke 2 weken op 3 woningen daaro. Er valt mij waarschijnlijk weinig nieuws te vertellen over woningbouwverenigingen. Btw. Friese Greiden wachttijd > 1 jaar.

Verwijderd

antwoord op je vraag is waarschijnlijk nee.
Het voordeel wat je hebt met een chello abo (of ander kabel prov.) is dat je in
dorp meestal veel minder users hebt op 1 lijn dus net als bij mij ligt je download snelheid gemiddeld hoger dan een adsl lijn tegen de zelfde prijs.
En als je ook nog eens een keer in het kabelnoord gebied woont kun je keuze maken tussen of @home of chello.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:30
hier in sneek zijn soms wel hele leuke huisjes te huur en we hebben @home

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:11

klown

geek

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 18:27:
antwoord op je vraag is waarschijnlijk nee.
Het voordeel wat je hebt met een chello abo (of ander kabel prov.) is dat je in
dorp meestal veel minder users hebt op 1 lijn dus net als bij mij ligt je download snelheid gemiddeld hoger dan een adsl lijn tegen de zelfde prijs.
En als je ook nog eens een keer in het kabelnoord gebied woont kun je keuze maken tussen of @home of chello.
De infrastructuur naar die dorpen is vaak ook een stuk slechter...dus dat is niet altijd zo.
Verder is het ook nogal eens zo dat je via de checks wel internet kunt krijgen, tenminste dat staat er dan ,maar de harde realiteit is dan dat het toch niet leverbaar is :|
Daar zou ik wel voor oppassen..

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Waar je ook voor moet oppassen: Een centrale kan zeggen "JA! ADSL is beschikbaar!" en dan ga je er wonen en vervolgens blijkt de kabel op zo'n wijze door de stad te zijn gelegd dat ie > 5 km is en er dus geen ADSL kan worden aangeboden.....

Vriend van me haaft dat ook gehad :+ Gelukkig kon hij nog voor kabel kiezen. In zijn geval kwam hij in een flat die in de jaren 80 was aangelegd met "moderne visie" en glasvezel tot aan de flat. In de flat werdt deze weer onderverdeeld in telefonie aansluitingen.... ISDN en Analoog prima mogelijk, maar omdat de telefonie gedeeltelijk over glasvezel loopt was ALLE ADSL dus mooi uitgesloten..... KPN noemde het "remmende vooruitgang" of zoiets :(

Wees er dus op voorbereid dat een "JA!" in de postcode check nog steeds "NEE!" kan betkenen.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Ik zou zeker voor chello gaan, zeer goede ervaringen mee. Ik heb het in 3 woningen gehad en er is hier nooit storing. Ping tijden van 20 tot 30... Download tijden zijn ook goed gem. 1200 kbit down en 90 kbit up. En als je het aanvraagt heb je het volgens mij binnen een week

Verwijderd

Ik zou voor de beschikbaarheid van ADSL op deze http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ site kijken. Je kunt er ook een hele lijst downloaden van plaatsen en centrales welke beschikbaar zijn.

Verwijderd

Buitenpost!
Ligt aan het spoor tussen Groningen / Leeuwarden (mooi centraal)
Groot dorp (6.000 inwoners gloof ik)
veel Faciliteiten.
EN Chello :) dat zonder problemen werkt

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

kijk op www.internetten.nl en vul je postcode in.

dat tjekt op adsl/kabel/satelliet -> alles!
klopt 99,9% van de tijd

ik denk dat dit is wat je zoekt of niet?

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
[quote]elvis84 schreef op 06 February 2003 @ 15:39:
kijk op www.internetten.nl en vul je postcode in.
dat tjekt op adsl/kabel/satelliet -> alles!
klopt 99,9% van de tijd
[quote]

Heb je voor Satelliet een postcode nodig dan :? :?

De "postcode checks" checken niet op de volgende situaties:

- Een te lange afstand tussen centrale en woning. De maximale afstand is 5km, en doordat een kabel zich soms in rare bochten kan liggen is dit dus niet 5km hemelsbreed.

- Een flatgebouw met eigen glasvezel (al staat ie pal naast de centrale), of een wijk waarin het lokale verdeelpunt op glasvezel zit (zoals in Amersfoort) waar de centrale zelf wel ADSL compaible is omdat er ook wijken zijn zonder deze glasvezel problemen.

- Een woning die *net* buiten de bebouwde kom staat en dus geen kabeltv/internet krijgt - tenzij je een paar 1000 euro wil neertellen voor een aansluiting.

Tips: Ga zo dicht mogelijk bij het centrum van een plaats wonen.... dan heb je de meeste kans op aansluitingen van alle soorten!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1