[vba/access] een keuzelijst leegmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 547 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bylie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 12:04
Hoi,

Ik ben hier een accesstoepassing aan het maken, alles werkt behalve wanneer een gebruiker iets heeft toegevoegd aan de db dan zou het forumlier klaargezet moeten worden om een volgend item toe te voegen. Dus alle txt en lst vakken zouden terug leeg moeten zijn.

Nu lukt me dit niet voor de lijsten (keuzelijst met invoervak).

Heb al geprobeerd :
- lstVoorbeeld.clear
- lstVoorbeeld = null
- lstVoorbeeld = ""
- lstVoorbeeld.rowsource = strSQL
lstVoorbeeld.requery

Geen van deze werken, miss dat ik iets over het hoofd zie of dat het gewoon iets anders iig thx.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Waarschijnlijk bedoel je dat de list niet leeg moet, maar dat er geen keuze meer geselecteerd mag zijn (en dus in het tekstgedeelte van de listbox leeg moet zijn)? Als dat zo is kun je met Combo.Setfocus eerst de focus op een combo zetten en vervolgens met combo.Text = "" 't ding leeghalen...

My personal website

• Bylie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 12:04
Thx a lot!!

Dus even ter verduidelijking :
lstVoorbeeld.setfocus
lstVoorbeeld.text = ""

om het antwoord van de keuzelijst terug leeg te maken.

Verwijderd

Als ik het goed begrijp wil je een record toevoegen, en de waarde daarvoor uit een combobox halen.

Je geeft wel een beetje weinig info, is het een single form, of een continious form??

Als je een single form hebt,e en een waarde invoerd mbv een combo of listbox moet je naar een nieuw record gaan (knop onderop form, of knop aanmaken)

door de listbox leeg te maken wis je de inhoud van het record.

Als het nog niet gelukt is, en je meer info geeft kan je directer geholpen worden.