[VB]listboxen en additem

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 13:00

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
ik schaam me dood hiervoor, dat ik (wat volgens mij onwijs simpel is) hier moet gaan vragen hoe dit werkt, maar het boek wat ik bij de les vb nodig heb komt pas over een week of 4, m'n medeleerlingen zijn al naar huis, en de leraar werkt hier maar parttime..

dit is mijn allereerste programmeeravontuur en alhoewel ik me afvraag wat ik er mee aan moet op het hbo werktuigbouw doe ik het toch maar netjes ;)

kheb een progje, met een mooi knopje waar ik leuke dingetjes mee kan invoeren (een gewone inputbox) nu moet als ik ik wat invoer in die inputbox, die ingevulde waarden in een Listbox komen, en dit moet blijkbaar met additem. alleen ik vat geen ene hol van hoe dit nou moet, en de help doet het niet echt hier :( ik heb al gegoogled en kwam bij zoiets:
code:
1
2
3
with CmdInvoer
additem Gewicht1
end with

alleen werkt dit dus voor geen meter...

blech ik heb nu al een hekel aan programeren.. :)

het lullig is nog wel dat de leraar een presentatie gaf, en voordee hoe je een euro conversie progje kan schrijven.. dat ging helemaal prima, maar gelijk de eerste opdracht die je krijgt maakt gebruik van nieuwe dingen en ik vat het gewoon niet meer :/

blup

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

code:
1
ListBox1.Additem Edit1.Text

http://www.google.be/sear...m&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Succes.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Lijkt me duidelijk...

Voor de rest: Ietsje beter opletten in de klas of wachten tot de leraar er wel weer is :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.