Toon posts:

[MySQL] Create Table

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit lijkt misschien echt een newbie topic en jullie denken waarschijnlijk dat ik gewoonweg niet in de handleiding heb gekeken en zomaar hier een vraag stel maar dat is niet zo. Ik heb de MySQL handleiding over CREATE TABLE helemaal doorgenomen plus nog een hoop andere tutorials geprobeerd maar wat ik wil werkt niet.

Ik wil simpel weg een tabel met 3 kolommen user_id (primary key) username en password. user_id is een integer (lengte 5) en username en password zijn gewoon varchar.

Ik heb geprobeerd met phpMyAdmin een tabel te maken en dat werkt. Als ik alleen die code op mn mysql server op mn computer probeer dan krijg ik een error 1064 (error in SQL syntax). Ik heb een hoop variaties geprobeerd maar het lukt niet. Zelfs het simpelste niet :

code:
1
2
3
4
5
6
CREATE TABLE User(
user_id     INT(5),
username VARCHAR(10),
password VARCHAR(10),
PRIMARY KEY(user_id)
);

Wat kan ik het beste doen om deze query werkend te krijgen ? Welke attributen ben ik vergeten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-10 18:06

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Misschien een stomme vraag, maar bestaat die tabel al?

Alternatief: Al connectie met de database?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in mysql en ben ingelogd met een user die alle rechten heeft (heb ik zelf toegekend)

edit:

sorry... de tabel bestaat nog niet

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je al een Database aangemaakt en in gebruik genomen?

dus

CREATE DATABASE dbnaam;

USE dbnaam;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 18:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Fatsoenlijk debuggen. Mysql geeft over het algemeen duidelijke info over waar die syntax error zich bevind. Nu kan het zijn dat PhpMyAdmin niet de volledige foutmelding geeft (wat ik betwijfel) waardoor je dat niet kunt achterhalen.

Waarom maak je die tabel niet gewoon mbv de phpmyadmin tabel creeer features?

Verder is het idd nogal erg newbie topic. Misschien moet je eens proberen de ; weg te laten?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.