Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben binnen ons bedrijf voor alle vertegenwoordigers Palmtops aangeschaft.
Dat werkte goed, totdat nu, na ongeveer 1 jaar gebruik, de een na de ander het begeeft.
Begeven in de zin van dat het touchscreen niet meer reageert op de "touches". De Palm reageert dan gewoon helemaal niet meer op de aanrakingen. Soms reageert ie weer even, om het vervolgens weer te begeven.
Ze worden intensief gebruikt, maar dan nog: langer dan een jaar zou zo'n ding toch zeker mee moeten gaan. :(
Heb t vermoeden dat er binnenin iets los zit, maar krijg het ding niet open, alsof ie vastgelijmd zit.
|:( Iemand hier enige ervaring mee? Las via de search hetzelfde probleem, maar dat werd met de digitizer opgelost, en daar ligt mijn probleem echt niet. Ook op de site van Palm kom ik niet echt verder.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 08:56
Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 11:39:
Heb t vermoeden dat er binnenin iets los zit, maar krijg het ding niet open, alsof ie vastgelijmd zit.
:-) LOL, jij bent niet gehecht aan je (2-jarige) garantie? Ik zou ff de leverancier contacten, want als je ze nog maar een jaar gebruikt, heb je nog een jaar garantie...

[ Voor 3% gewijzigd door Klaus_1250 op 04-02-2003 11:45 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:50

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik ben bang dat dit een garantie-zaak wordt. Mocht het ding daarbuiten vallen, wat niet onwaarschijnlijk is als je m hebt proberen open te maken....(ding zit inderdaad vastgelijmd) ....informeer dan naar mogelijke reparatiekosten. Er is hier in nederland namelijk ook nog een 'bedrijfje' palmrepair oid. Zie palmclub.nl Dat misschien wat aan het ding kan doen voor een redelijke prijs.

[ Voor 19% gewijzigd door Q op 04-02-2003 11:50 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Heb je ze al eens een hard reset gegeven? Misschien zijn ze gewoon aan't flippen door het harde werk? :)

Verwijderd

Topicstarter
2 jaar garantie zit er niet op. 1 jaar, en die is net verstreken, helaas.....(vandaar zelf maar wat geklooid)
een harde reset helpt niet, helaas 2.
Palmrepair/palmclub ga ik eens contacten. thanx!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 11:54 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
OH => GT :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 11:51:
2 jaar garantie zit er niet op. 1 jaar, en die is net verstreken, helaas.....(vandaar zelf maar wat geklooid)
een harde reset helpt niet, helaas 2.
Palmrepair/palmclub ga ik eens contacten. thanx!
Het is niet normaal dat een apparaat binnen 2 jaar kapot gaat bij normaal gebruik. In dat geval is er dus sprake van een ondeugelijk product en heb je alsnog recht op gratis reparatie/vervanging.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ga eens babbelen met http://www.sfinx.demon.nl/palm/index.html ; ik weet niet hoeveel Palms je hebt, maar met hem moet je er wel aan uit kunnen komen. Palms repareren is nog altijd goedkoper dan een zooi nieuwe Palms kopen. Overigens klinkt het idd alsof het een simpel probleem is. In het verleden heb ik ook een soortgelijk 'simpel' probleem met mijn Palm gehad en dat heeft deze man in een kleine 10 minuten opgelost.

offtopic:
Nee, ik heb geen belang bij het noemen van zijn site.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

PowerFlower

être diable et jouer fleur

^^^ dat is een hele goeie zaak. Mijn Vx hebben ze ook perfect gerepareerd (toetsjes en batterij).
Dat de digitizer (het drukgevoelige laagje over het scherm) het bij intensief gebruik begeeft vind ik niet heel erg vreemd btw. Ik werkte vroeger bij een bedrijf waar touchscreen monitoren gebruikt werden in en die moesten ook om de haverklap vervangen worden, puur door slijtage van het aanraken.

Verwijderd

Ik vind het zeer verdacht dat zo veel palmpjes het bij jullie begeven.

Ik zie deze 2 opties als meest waarschijnlijk;
- de palmtops waren in massa besteld en in die serie was dit probleem aanwezig
- iets in de manier waarop ze gebruikt worden heeft dit effect veroorzaakt (Ik weet uit eigen ervaring dat er met matriaal van de zaak vaak niet al te voorzichtig word omgegaan.)

Anyway, het zal nog wel onder de garantie vallen. Zou het niet optie geweest zijn de palms massaal in te kopen bij palm met een speciale verzekering van 1 tot 3 of meer jaar?

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 08:56
1 jaar garantie kan en mag niet. 2 jaar is het minimum (europese regelgeving). Daarbij komt, het is niet redelijk dat een apparaat zoals een Palm M500 het in zo'n korte tijd begeeft. Alleen om die reden al mag je van de fabrikant eisen dat ie ze (kosteloos) hersteld, soms zelfs na de 2 jaar! (volgens jurispredentie)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op 05 February 2003 @ 12:00:
1 jaar garantie kan en mag niet. 2 jaar is het minimum (europese regelgeving).
Waar heb je deze informatie vandaan? Niet dat ik je niet geloof, maar dit is voor het eerst dat ik verneem dat er altijd 2 jaar garantie op iets moet zitten.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1