Toon posts:

Doorluskabel Voodoo 2

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Voodoo 2 gekregen van een maat van me. Fijne kaart voor de computer van me girlie (400mhz systeempje) zodat ik daar ook eens een oud spelletje kan doen.

Nu zit er bij die kaart geen doorluskabel meer (vga -> voodoo), die is hij kwijt.

Mijn vraag dus: waar haal ik zo'n kabel vandaan? Ik was eigenlijk niet van plan er (veel) geld voor uit te geven, dus help me creatief wezen. Een oude monitorkabel wellicht?

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:23

Hu9o

Schokkend

Een oudemonitor kabel zou prima voldoen lijkt me, alleen moet je wel ergen het schema van die kabel vinden, want wellicht dat er een paar draden gekruist moeten worden..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
je moet iig een kabel female-male aansluiten.
je kan hem dan doorlussen of de bij een computer in het magazijn rondneuzen naar oude spullen.

Verwijderd

Topicstarter
zou een monitorkabel niet voor (onnodig) veel storing zorgen, aangezien deze flink wat langer is dan zo'n originele voodoo kabel?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kunt ook geen kabel nemen ;)
Als je normaal werkt stop je de VGA kabel in de videokaart, en wanneer de Voodoo2 wordt geactiveerd stop je de VGA kabel in de Voodoo2.

Beetje omslachtig, maar werkt prima. En is erg goedkoop :P

Maar als je echt een kabel wilt, zorg er dan voor dat het een dikke stugge kabel is, niet al te lang en liefst MET een ferriet kern.

C:\>_

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:56
Vinnie schreef op 04 February 2003 @ 11:59:
Je kunt ook geen kabel nemen ;)
Als je normaal werkt stop je de VGA kabel in de videokaart, en wanneer de Voodoo2 wordt geactiveerd stop je de VGA kabel in de Voodoo2.

Beetje omslachtig, maar werkt prima. En is erg goedkoop :P

Maar als je echt een kabel wilt, zorg er dan voor dat het een dikke stugge kabel is, niet al te lang en liefst MET een ferriet kern.
Prima werken... ook na verloop van tijd? Heb gisteren de hele avond mn 15" schermpje zitten repareren: eerst uitzoeken welke draad waarvoor was en vervolgens priegelen met zo'n kutstekkertje. Uiteindelijk klaar en toen de brightness nog wat opgeschroefd.

Reden waarom ik een nieuwe stekker erop gezet heb? De oude was eraf gesneden. Raden door wie? Mijzelf, want er zat een knik in de kabel door het vaak aansluiten van dat ding.

• Vinnie
  • Niet online
_JGC_ schreef op 04 February 2003 @ 13:00:
[...]

Prima werken... ook na verloop van tijd? Heb gisteren de hele avond mn 15" schermpje zitten repareren: eerst uitzoeken welke draad waarvoor was en vervolgens priegelen met zo'n kutstekkertje. Uiteindelijk klaar en toen de brightness nog wat opgeschroefd.

Reden waarom ik een nieuwe stekker erop gezet heb? De oude was eraf gesneden. Raden door wie? Mijzelf, want er zat een knik in de kabel door het vaak aansluiten van dat ding.
Wat is tijd he :) iig ligt het ook aan de kwaliteit van de kabel.
Anyway, wat ik me nu ook bedenk. Als ie aan een monitor switch kan komen kan het natuurlijk ook :)

Ingang 1: Videokaart
Ingang 2: Voodoo2
Uitgang: Monitor

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Probeer het eens bij vraag en aanbod op tweakers zelf. Wie weet heeft iemand er wel 1 over ofzo... weet jij veel, wie niet waagt wie niet wint!

Ceci n'est pas une signature!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Nou.. ik heb de voodoo1 plus doorluskabel nog...... overnemen?

Verwijderd

Topicstarter
henkleerssen schreef op 04 februari 2003 @ 14:01:
Nou.. ik heb de voodoo1 plus doorluskabel nog...... overnemen?
Tja ligt eraan wat je ervoor vraagt, aangezien ik eigenlijk alleen interesse in de kabel heb.... :)

Verwijderd

Je kunt ook een tweede voodoo2 kaart kopen, met doorluskabel: Doe je ze in SLI, dan heb je maar 1 doorlus nodig ;)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 14:58:
Je kunt ook een tweede voodoo2 kaart kopen, met doorluskabel: Doe je ze in SLI, dan heb je maar 1 doorlus nodig ;)
ja je kan er 10 voodoo2 bestellen allemaal sli maar dan heb je er ook nog 1 nodig 8)7

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

ja bijna......
je kunt maximaal 2 voodoo kaarten aan mekaar hangen :o

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

Kwaliteit gaat wel achteruit met passtrough-cable... Beter is om je 2e input van je monitor te gebruiken - of een KVM/Vga switch / 2e monitor...

External VGA Passtrough
Standaard monitor verlengkabel voldoet dus al, alleen zul je ivm kwaliteit een HQ kort/afgeschermde kabel willen hebben. Zelf maken is simpel: oude monitor kabel afknippen + 1 female connector er 1 op 1 solderen.

Afbeeldingslocatie: http://myweb.tiscali.co.uk/eddyb/temp/v2-vga.gif

Afbeeldingslocatie: http://myweb.tiscali.co.uk/eddyb/temp/vga_pinouts.gif

Internal SLI
1-1
2-2
3-3
4-4
........
15-15
16-19
17-18
18-17
19-16
20-20
21-21
.......
34-34

Afbeeldingslocatie: http://myweb.tiscali.co.uk/eddyb/temp/sli_cable.gif

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 07:38 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

je hebt gewoon een male-female vga kabel nodig
pleuro of 5 kosten die (elcheapo dingen)

Verwijderd

053-484-9535

Bel ff met dit nummer, sonicblue (diamond) tech support. Ik weet zeker dat die mensen nog SLI kabels versturen en volgens mij ook nog wel doorluskabels (hoe ik dat weet boeit niet :P) maar SLI kabels liggen er nog zat en ik denk dat ze ook nog wel doorlussers hebben.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:18

markvt

Peppi Cola

ThaHandy schreef op 05 February 2003 @ 07:46:
je hebt gewoon een male-female vga kabel nodig
pleuro of 5 kosten die (elcheapo dingen)
yep, en die inkorten voor een beter resultaat alhoewel ik geen verschil zie tussen een lange en een korte

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 07:26
Ik heb nog wel een losse voodoo2 kabel liggen.

Als je die wil overnemen vind ik het ook goed.

Verwijderd

Dat kan allemaal veel makkelijker. Koop bij de Vobis (ik weet het... maar daar heb ik hem destijds gehaald) een verlengkabel voor je monitor. Die hebben ze daar. Pluggen en gaan. Werkte perfect, ook bij mij. Dat is allemaal goedkoper dan een andere kaart erbij kopen enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Playmaster schreef op 05 February 2003 @ 18:42:
Ik heb nog wel een losse voodoo2 kabel liggen.

Als je die wil overnemen vind ik het ook goed.
Euh ja eventueel, mail maar even naar dee-ehn@cdfreaks.com wat dat moet kosten ;)

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 20:51
je kan gewoon een verlengkabel voor een vga monitor nemen, ze zijn wel lang, maar bij mij werkt het 2 van de 2 keer :)

Verwijderd

Topicstarter
krijg ik dan nog wel een beetje beeldkwaliteit met een el cheapo monitor kabel?

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 07:52:
krijg ik dan nog wel een beetje beeldkwaliteit met een el cheapo monitor kabel?
Meestal niet. Die verlengkabels zijn meestal best dun en hebben geen ferriet kern. Door even die dingen op te tellen krijg je meestal een 'ghosting' effect.

Dus een beetje vervaagde schaduwen achter je windowtjes, muiscursor etc.

• Killer
  • Laatst online: 06-05 08:44

Killer

Hatseflats!

Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 22:10:
[...]

Euh ja eventueel, mail maar even naar dee-ehn@cdfreaks.com wat dat moet kosten ;)
Ik heb hier nog 2 Voodoo 2 12 Mb kaarten liggen met doorluskabel en SLI kabel. Als je de verzendkosten betaalt + 10 Euro zijn ze voor jou!

Mail maar ff rdlange@hotmail.com

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Verwijderd

Vinnie schreef op 07 February 2003 @ 10:20:
[...]

Meestal niet. Die verlengkabels zijn meestal best dun en hebben geen ferriet kern. Door even die dingen op te tellen krijg je meestal een 'ghosting' effect.

Dus een beetje vervaagde schaduwen achter je windowtjes, muiscursor etc.
Spreek je nou uit ervaring? Bij mij werkte het prima, met een standaard verlengkabel, dus ik weet niet wat er is met ferriet kernen en andere shit, maar het werkte wel, totaal geen last van gosthing!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Killer schreef op 07 February 2003 @ 22:55:
[...]

Ik heb hier nog 2 Voodoo 2 12 Mb kaarten liggen met doorluskabel en SLI kabel. Als je de verzendkosten betaalt + 10 Euro zijn ze voor jou!

Mail maar ff rdlange@hotmail.com
Aj, dat moet pijnlijk zijn, die kaarten moeten samen toch meer dan 800 gulden hebben gekost.

Verwijderd

Het is hier geen Vraag en Aanbod |:(

• Killer

Killer

Hatseflats!

REDFISH schreef op 08 February 2003 @ 12:12:
[...]

Aj, dat moet pijnlijk zijn, die kaarten moeten samen toch meer dan 800 gulden hebben gekost.
|:( That's life...Die kaarten waarin indertijd inderdaad een rib uit mijn lijf, maar goed heb er wel lang van kunnen genieten. Ze liggen hier nu een beetje stof te happen, dus als ik er een fellow tweaker blij mee kan maken... O-) ...Kan er moeilijk weer 800 smackeronies voor gaan vragen |:(

• Killer

Killer

Hatseflats!

Sorry, dit was niet bedoeld als vraag en aanbod verkoop optie, maar meer als hulp voor een tweaker met problemen. Vandaar alleen de verzendkosten en een symbolish bedrag, als ik echt van de spullen afwil zet ik ze op vraag en aanbod en verdien ik er vast meer aan ( ik zal dit voor de volledigheid alsnog doen :) )...Maar indien dit niet mag, schop het berichtje dan maar en dan bij deze mijn excuses O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Killer op 09-02-2003 14:23 ]

Pagina: 1