Ik heb in de search van Got rondgezocht en heb niets iets gevonden dat me echt op weg helpt van scratch af aan. Wie o wie kan mij helpen
Ik wil graag de listbox in mijn formulier opvullen met data uit mijn mysql db.
Ik heb geen idee hoe ik dit tot stand moet brengen standaard verbinding maken met
mijn mysql db is geen punt en ik kan er ook records uit ophalen.
Ik heb alleen geen idee hoe ik dit in een form moet verwerken en wat voor query ik moet typen.
Hieronder een voorbeeld van wat ik wil.
Ik heb een tabel genaamd albumcat. Dit staat voor albumcategorieen. Daarin zitten twee kolommen
albc_id en albc_inhoud. Ik wil dat albc_inhoud in mijn listbox te zien wordt de waarden van deze tabel zijn
album1
album2
album3
album4
etc
Ik wil alleen maar een album naam toe hoeven te voegen in me sql database en dat die dan automatisch in mijn listbox erbij komt.
Wie kan mij hiermee helpen?
Ik wil graag de listbox in mijn formulier opvullen met data uit mijn mysql db.
Ik heb geen idee hoe ik dit tot stand moet brengen standaard verbinding maken met
mijn mysql db is geen punt en ik kan er ook records uit ophalen.
Ik heb alleen geen idee hoe ik dit in een form moet verwerken en wat voor query ik moet typen.
Hieronder een voorbeeld van wat ik wil.
Ik heb een tabel genaamd albumcat. Dit staat voor albumcategorieen. Daarin zitten twee kolommen
albc_id en albc_inhoud. Ik wil dat albc_inhoud in mijn listbox te zien wordt de waarden van deze tabel zijn
album1
album2
album3
album4
etc
Ik wil alleen maar een album naam toe hoeven te voegen in me sql database en dat die dan automatisch in mijn listbox erbij komt.
Wie kan mij hiermee helpen?