Toon posts:

[VPN] 2 x Draytek 2300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een VPN opzetten tussen Draytek 2300's over een ADSL verbinding. Ik heb een hoop gelezen en zie dat het op dit forum nog niet gelukt is om computers in elkaars netwerkomgeving te zien of een Exchange server te benaderen.
Is dit wel mogelijk? Of is iemand het ondertussen wel gelukt?

Weet iemand de max. snelheid van de Draytek 2300 als encryptie aanstaat? Ik kan hier ook nix over vinden op de Draytek site's.

Bvd. Wout

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Moet kunnen.
Als je maar op beide lokaties een andere IP range gebruikt. Anders wordt het voor die router bijna onmogelijk om de juiste route te kiezen.
Wanneer je dan op IP niveau kan pingen, dan kan je met een LMHOSTS file een heel eind komen denk ik.

Met encryptie aan: Hmm, waarschijnlijk meer dan jouw upload snelheid, dus don't worry. VPN happy ;)

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Filesharing is wel mogelijk maar je hebt al snel een windows servertje nodig.
bij een klein netwerkje kom je met lmhosts een heel eind maar dit heeft verder niets met het type router ofzo te maken.

Die 2300 is speciaal voor vpn gemaakt dus het lijkt mij dat de snelheid geen probleem is. Volgens de site van draytek max 1.5Mbps met encryptie

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
kheb het hier op het werk ook draaien (2x2200 draytek) netjes een lan2lan via een adsl lijntje,

config? staat allamaal op de draytek site, sample configs, the works!

A wise man's life is based around fuck you