Toon posts:

Vaag probleem win2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een beetje een vaag probleem met een nieuwe windows 2000 installatie. ik heb een nieuwe PC en heb daar windows 2000 op geinstalleerd.

AMD XP 2000
Gigabyte MB
256MB DDR
Powercolor videokaartje.

Nu heb ik de drivers van de videokaart geinstalleerd en dan krijg ik zodra ik de resolutie hoger zet dan 800*600 geen beeld meer bij het opstarten. De monitor springt dan op standby. ik heb al andere drivers geprobeerd en zelfs een andere videokaart (ander merk andere drivers) en die deed het ook niet. Ook heb ik beide videokaarten in een andere computer getest en daar deden ze het beide goed.

Met de powercolorkaart erin had ik ook weleens vastlopers, maar dat kan met de drivers te maken hebben..

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Waarschijnlijk stuurt je videokaart een signaal uit dat je monitor niet snapt. Kijk even goed naar de verversingsfrequentie.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En welke refreshrates gebruik je dan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

Rival24

I'll Be Back

Over welke videokaart hebben we het hier?

Probeer anders eens andere drivers en installeer de driver van je monitor om te zorgen dat je videokaartdriver niet boven de refreshrate van je monitor gaat.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben het dus over meerdere videokaarten. 1 powercolorkaartje(ATI) en een NVIDEA geforce MX 200. Refreshrate al veranderd in meerdere opties. :(

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Probeer eens een andere monitor.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

.... dat leid ons dus tot de conclusie dat er iets mis is met je monitor en/of hij niet PnP is en/of dat je niet de goede drivers voor je moni hebt geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
ook al geprobeerd. 15" en 17" enzo.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb je de videokaarten ook al in een ander slot geprobeerd? Misschien dat je slot verrot is.

En weet je zeker dat je de goede drivers hebt? Je kunt altijd de installatie overnieuw proberen, dit lijkt me niet zo'n probleem, zeker gezien het feit dat het een verse installatie is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij ook niet zo een probleem, dus heb ik dat gedaan.. Maar ook dit werkt niet. Verder beschikt mijn moederbord maar over 1 AGP slot. Maar ik begin er inderdaad aan te twijfelen. Alhoewel het moederbord nieuw is, maar dat zegt ook niet alles :(

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als je nou eens op een lage resolutie je pc opstart, zodat je wel beeld hebt, en je draait wat programma'tjes als bijvoorbeeld Sisoft Sandra, of een ander videokaart-benchmarking tooltje. Misschien geeft die wel nuttige informatie, en als je errors krijgt weet je vrij zeker dat het aan dat slot ligt. :)

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de nuttige tip :D
maar helaas kreeg ik geen error... het gaat goed zolang ik 16 kleuren en 800*600 draai. 256 kleuren is al teveel gevraagt..

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Heb je je monitor drivers nou geinstalleerd?

Enne heb je in je BIOS ge-kloot? Reset je BIOS anders ff.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
BOIS reset gedaan, monitor drivers geinstalleerd (bij beide monitoren geprobeerd) BIOS instellingen allemaal doorgelopen en nog steeds :(

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:06

L0g0ff

omg

en als je nou eens een ander videokaartje in je agp slot stop en je zet hem op dezelfde resolutie krijg je dan de zelfde problemen ??

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dat zei ik al in mijn eerste post :)

dat heb ik geprobeerd en het zelfde resultaat. Dus ik denk toch een gaar MB want die videokaarten doen het wel in een andere PC met de zelfde monitoren.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:06

L0g0ff

omg

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 23:30:
Dat zei ik al in mijn eerste post :)

dat heb ik geprobeerd en het zelfde resultaat. Dus ik denk toch een gaar MB want die videokaarten doen het wel in een andere PC met de zelfde monitoren.
Stom stom stom |:( (het is al laat he ;))

Heb je je bios al upgedate :?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Verwijderd

Topicstarter
jep ook al.. maar ik ga ff aftellen want ben bijna jarig :D

ik hou ff op met proberen..

edit: kan het toch niet laten en het is nog 20 minuten duz...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 23:51 ]

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08 21:43
Misschien dat die beeldschermadapters IRQ conflicten krijgen zodra je drivers hebt geinstallerd. Probeer het eens met 1 kaart tegelijk.

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar ik probeer ze niet tegelijkertijd

Verwijderd

De monitor springt dan op standby.
Iedere moderne monitor heeft beveiligde inputs zodat de monitor in standby/off geschakeld wordt in het geval dat er een ongeldige resolutie/refreshrate wordt gedetecteerd. Dit dient ervoor om de monitor te beschermen tegen ongeldige signaalinput en oversturing.

Zet je refreshrate eens op "Standaard" ipv "Optimised" of gefixeerd op 75Hz.
Ook vinkje "Hide modus this monitor cannot handle" is een goede start.

Andere monitordriver kan ook veel oplossen (als je bijv. Adi 5AP driver installeerd voor Adi 5P monitor dan wordt hij qua refresrate overstuurd -> zwart beeld en niet alles resoluties/kleuren zijn selecteerbaar).
Om welke monitor (merk/type/model) gaat het ?

Voor de Powercolor Geforce2MX 32MB kun je het beste de Nvidia 29.42 WHQL drivers gebruiken. Let er wel op dat je de oude driver goed uninstalled, eventueel Detonatordestroyer gebruiken.

Je (al dan niet juiste) refreshrates staan in het register onder:
[HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\]

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 10:55 ]

Verwijderd

Je zegt dat het geen probleem is op een andere PC, is dat misschien omdat daar een ander besturingssysteem opstaat? Win 2k is soms goed, soms gaar. Het ziet er na uit dat het in dit geval gaar is. Makkelijke oplossing: Wissel even HDD van PC's zodat je die mogelijkheid kan uitsluiten.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 10:31:
Je zegt dat het geen probleem is op een andere PC, is dat misschien omdat daar een ander besturingssysteem opstaat? Win 2k is soms goed, soms gaar. Het ziet er na uit dat het in dit geval gaar is. Makkelijke oplossing: Wissel even HDD van PC's zodat je die mogelijkheid kan uitsluiten.
win2000 is gewoon goed als je hem goed configt met juiste drivers etc.... dit is waarschijnlijk driver probleempje met refresh rate..

Verwijderd

Nou nee, win2k is raar, met zijn sp packs en digitale handtekening etc. Het ondersteunt standaard weinig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 11:32:
Nou nee, win2k is raar, met zijn sp packs en digitale handtekening etc. Het ondersteunt standaard weinig.
weinig? zeker 100 keer zoveel als elk non-ms os...

Verwijderd

Topicstarter
Maar ff to the point ik ben zelf wel handig genoeg om een driver probleempje van een ander probleempje te onderscheiden en ga toch maar ff met het moederbord terug. Ik heb bovenstaande opties nog ff geprobeerd, maar als er voor de rest niets is dan hou ik het voor gezien.

Denk toch meer aan een verotte AGP poort, aangezien de andere PC met beide videokaarten en meerdere (5) monitoren wel goed werkt.

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 11:47
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 10:31:
En je denkt niet dat er zich misschien compatibiliteits problemen zich voordoen omdat je (wellicht) hele andere hardware in de goed werkende pc hebt zitten? :*)
Pagina: 1