Toon posts:

Dagelijkse backupprocedure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met het opnieuw inrichten van mijn privé computer.

Ik heb op het forum het een en ander gelezen over backupstrategieën. Het beste lijkt het me om dagelijks een backup te maken en misschien wekelijks 1.

Maar ik weet niet hoe ik dit nu het beste kan gaan aanpakken. Ik heb geen tapestreamer, maar wel een brander.

Heeft iemand misschien een oplossing?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-09 17:34
ghost image maken en die op CD branden bijvoorbeeld? Zo moeilijk is dat toch niet?

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 08:03
Canard schreef op 04 February 2003 @ 11:01:
ghost image maken en die op CD branden bijvoorbeeld? Zo moeilijk is dat toch niet?
Dagelijks :?

Ik denk dat je beter een klein scriptje kan maken die iedere nacht een refresh doet van bijvoorbeeld een ZIP-file met al je belangrijke files.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Eenmalig een volledige backup op CD(RW) (kan een image zijn) en daarna dagelijks alleen de toegevoegde en gewijzige bestanden selecteren en backuppen op bijv. CD-RW. Elke dag een image branden is bij wat grotere HD's, bijv. 80 of 120 GB een beetje erg veel tijdrovend.

ARME AOW’er

• Canard
Narf schreef op 04 February 2003 @ 11:04:
[...]

Dagelijks :?

Ik denk dat je beter een klein scriptje kan maken die iedere nacht een refresh doet van bijvoorbeeld een ZIP-file met al je belangrijke files.
Hij vraagt toch zelf om een dagelijkse backup? Als je een goede backup doet, doe je dat niet op de harddisk waar je op werkt.

Als je een bootdisk maakt met daarop bijv. een geautomatiseerde Norton Ghost hoef je alleen zelf nog de CD te branden.

Vraagje aan topicstarter: Wat wil je eigenlijk backuppen? Alleen Windows of ook andere bestanden zoals muziek, documenten enz..

[ Voor 12% gewijzigd door Canard op 04-02-2003 11:09 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
1x per week een full backup, 1x per dag een incremental backup?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

Bij mij wordt elke dag de database van mijn site(s) gedownload, plus elke week de gehele site. Maar voor documenten heb ik nog niet echt een systeem ik denk dat het handiger is om 2 schijven in RAID 1 te plaatsen, dan kan je teminste doorwerken als er 1 is uitgevallen, maar dan heb je natuurlijk nog niet voorkomen dat je besturingsysteem chrasht. Misschien van te voren 2 keer Windows (als je dat gebruikt) installeren?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:29

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Hoeveel moet er worden veiliggesteld?

Zijn het een zooi gigabytes, dan toch maar eens gaan kijken naar een tapestreamer of iets dergelijks.

Enkele 100 megabytes -> dagelijkse cdrw.

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 08:03
LauPro schreef op 04 February 2003 @ 11:12:
Bij mij wordt elke dag de database van mijn site(s) gedownload, plus elke week de gehele site.
ehm ... waarmee doe jij dat ? ... scrippie ?

Verwijderd

Topicstarter
De hoeveelheden die ik wil backuppen zijn niet supergroot.

Het gaat mij erom dat ik op een handige manier (dus zonder zelf selecteren van bestanden die bijgewerkt zijn) een backup kan maken van mijn files etc.

Aangezien ik veel aan wendesign doe en dit erg tijdrovend is, is het niet zo prettig als de computer opeens crasht. Het zou handig zijn als ik deze gegevens iedere dag veilig heb.

De muziek, programma's etc. maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Die zijn namelijk weer makkelijk opnieuw te installeren....

• Canard
ik zou dan een batch file maken die de gewenste bestanden kopieert naar een tijdelijke map en daarna er evt. een zip-file van maakt. Die batchfile kun je automatisch laten uitvoeren elke 24 uur.
De zip-file kun je dan op CD zetten.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Narf schreef op 04 February 2003 @ 11:18:
ehm ... waarmee doe jij dat ? ... scrippie ?

wget, teleport pro, zijn zat proggies voor te vinden. Omegasearch op website volledig downloaden oid.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:38
vroeger op me werk had ik een tapestreamer voor de server (60 gb)

toen de tapestreamer kapot ging hing ik er gewoon een ide schijf erop en deed gewoon met behulp van een proggie een hdd clone ..enig nadeel is wel dat de server tijdens het backuppen offline moest worden gehaald. (uurtje ofzo)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

blackd schreef op 04 februari 2003 @ 11:28:

[...]

wget, teleport pro, zijn zat proggies voor te vinden. Omegasearch op website volledig downloaden oid.
niks proggies, gewoon zelf maken ;). Op mijn 'server' staat btw Windows XP en met een vbs en ftp.exe lukt het uitstekend. Maakt ook voor elke dag een map aan e.d..

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1