[Windows terminals/Citrix] Hoe te beheren?

Pagina: 1
Acties:

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:38

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik weet niet of ik de vraag hier moet stellen, maar dan mag dit topic verplaatst worden.

We hebben hier een Windows2000/Citrix/Powerfuse omgeving. Momenteel hebben we een kleine 200 Compaq Evo T20 / T1010 terminals uitgezet.

Op zich werken deze terminals perfect, maar we kunnen ze nog niet goed centraal beheren. Hoe beheren jullie deze terminals centraal?

Compaq heeft hun Terminal Manager, redelijk basaal programma, eigenlijk alleen geschikt voor de T1010 en daarnaast kun je ook Rapport gebruiken, maar dat schiet momenteel ook nog niet echt op.

Wat ik eigenlijk wil, is dat ik eenmalig een configuratie maak, die ik naar 30 terminals kan sturen en dan achteraf alleen nog maar het terminalnummer moet veranderen. De terminals moeten dan op 1 niveau liggen qua firmware en specifieke instellingen.
Hoe kan ik dat doen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Toch meer iets voor NT..

OH => NT..

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

Predator

Suffers from split brain

NT -> PNS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik zit zelf eigenlijk ook met dat vraagstuk, op zich hoef je ze ook niet te beheren. Maar op een gegeven moment heb je dan wel firmware verschillen e.d.

[ Voor 15% gewijzigd door seq_uence op 04-02-2003 16:27 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb laatst Wyse geimplementeerd in een bedrijf.
[rml]ExcaliburDexter in "[ Wyse] Rapport administrative software"[/rml]

Wat zijn dan jouw problemen met Wyse Rapport? misschien kan ik je helpen?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Radmin3000 van Wyse is echt top. Kan je alle terminal mee benaderen en bewerken.
Wyse terminal kan je ook instellen mbv een dhcp server en een ftp server. Ja maakt een terminal helemaal zoals je hem wilt hebben. Vervolgens haal je met radmin3000 de configuratie/firmware eraf. Dus zet je in een map op je ftp server en stel je in je dhcp scope een paar opties in waarin je verwijst naar je ftp server.

Resultaat. Wyse terminal starten op (nieuw uit doos) krijgen ip van dhcp. Zien opties erin. Maken verbinding met ftp server en downloaden de instellingen/firmware. Klaar.

Maar ik weet niet op compaq dit ook heeft. Maar volgens mij zijn compaq terminals hetzelfde als de wyse terminals. suc6

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Toevallig nog een linkje naar een (demo) versie van dat programma? Als ik het intyp binnen Google vind ik niets :(
Probleem bij Rapport begint al met de demo versie, die niet verder gaat dan 25 terminals, en na 1 scoop zoeken zit ik al op 125...ik weet dat ik dat wel terug kan zetten, maar dat is zo geen doen.

• ExcaliburDexter
ChUcKiE schreef op 05 februari 2003 @ 16:46:
Toevallig nog een linkje naar een (demo) versie van dat programma? Als ik het intyp binnen Google vind ik niets :(
Probleem bij Rapport begint al met de demo versie, die niet verder gaat dan 25 terminals, en na 1 scoop zoeken zit ik al op 125...ik weet dat ik dat wel terug kan zetten, maar dat is zo geen doen.
Demo versies kun je gewoon krijgen door een mailtje naar Wyse te sturen, binnen een week heb je dan een copy van Remoteadministrator 3000 of Rapport WE.

De evaluatie versie (Rapport WE) die ik van Wyse had gekregen bestond uit een unlimited client number version. Ik had alleen niet de volledige functionaliteit voor NTe clients, wel CE dus.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
We hebben hier alleen CE of de nieuwe .NET clients, ik zal eens kijken bij Wise.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik heb nu de wyse demo versie gedownload en zoals je zegt met unlimited clients twee maanden geldig.

Kun je mij kort aangeven hoe ik een configuratie uit een terminal haal , die centraal in het pakket wegzet en vervolgens naar een andere terminal kan overbrengen?

• ExcaliburDexter
ChUcKiE schreef op 06 February 2003 @ 14:55:
Ik heb nu de wyse demo versie gedownload en zoals je zegt met unlimited clients twee maanden geldig.

Kun je mij kort aangeven hoe ik een configuratie uit een terminal haal , die centraal in het pakket wegzet en vervolgens naar een andere terminal kan overbrengen?
Hoe je dit kunt doen staat in het help file op de CD.

Ik heb je een mailtje gestuurd met de versimpelde handleiding die ik voor mn stage bedrijf heb gemaakt. :)

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wij gebruiken +/- 80 wyse terminals.
Deze connecten via een DSL netwerk naar het hoofdkantoor waar een citrixfarm staat.

De clients connecten via routers naar de dhcpserver en halen daar dan telkens de nieuwste firmware/restricites/achtergronden op...
De poorten moeten dan in de DHCP opgegeven worden.

(Zal morgen ff kijken welke poorten dat precies zijn :) )

[ Voor 36% gewijzigd door arjants op 09-02-2003 15:01 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

zover ik ervaring heb met de Compaq Terminals is me opgevallen dat ze via een PXE (TFTP) server/programma hun configuratie krijgen.

Intel heeft een gratis TFTP server maar dan moet je nog de bootimage (.bin) file van de CD halen die bij zo'n EVO geleverd word en die dan aanpassen en versturen naar de EVO

Powerquest heeft ControlCenter dat produkt kan je helemaal afstemmen op jouw wensen je kan er zelfs laptop's en PC's mee re-imagen .. maar goed ControlCenter Is dus een kant en klare oplossing voor TFTP daarmee hoef je alleen de juiste BootImage te sturen/selecteren.

hoop voor je dat je wat aan deze informatie hebt

Tja vanalles

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Het probleem zit hem momenteel nog steeds in het uitlezen van de configuratie uit een terminal.
Vervolgens zal die configuratie (uiteraard met juiste en volledige firmware etc.) naar terminals vertsuurd moeten worden, maar.......met name de terminalname mag niet overschreven worden. Daar ligt vaak het probleem. Ik kan er wel een nieuwe firmware inladen, eventueel zelfs met de juiste instellingen, maar niet alles moet overschreven worden!
Met nieuwe terminals is dat geen probleem, maar om de huidige 250 op een niveau krijgen wel.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

volgens mij is er dhcp optie om de client naam vast te leggen (denk aan reserved IP adresses) dat zou gelijk de veiligheid verhogen en het re-image werk verlagen.

Tja vanalles

Pagina: 1