[JAVA] Visual Cafe en System.out.println

Pagina: 1
Acties:

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 20:30
Ik moet voor mijn opleiding werken met Visual Cafe 2.5 en daarin moet ik nu wat ouput genereren met System.out.println. Maar dit werkt dus niet echt goed. Heeft iemand hier ervaring mee?

Dit is een stukje bronconde dat toch zou moeten werken dacht ik maar ik krijg alleen een keurig blank scherm te zien en geen output.

class Test
{
public static void main(String[] args)
{
System.out.println("Test regel 1");
}
}

Ligt dit aan mij of aan VC2.5?? 8)7

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Verwijderd

Dat zou best wel eens aan visual cafe kunnen liggen. Want je code lijkt mij goed. Kijk je wel op de goede plek?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Draai het eens vanaf een console, of schakel output console onder visual cafe eens aan. En verder is visual cafe een enorm ruckprogramma, wordt verder niet meer ontwikkeld en daarnaast is 2.5 nog eens super oud. extreem slechte keuze imo.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Laat ik een stuk duidelijk stellen. Je code is correct en als het fout was mocht je gaan huilen ;)

Wat gaat er fout? Da's een beetje moeilijk te zeggen met zo'n korte omschrijving. Het kunnen 3 dingen zijn in mijn optiek.
Ik weet niet hoe jij VC hebt opgestart, maar je spreekt over een 'blank' scherm. Bedoel je hier een DOS scherm of echt een Frame?

Als het een Frame/Window is, dan heb je waarschijnlijk gekozen voor een nieuw Applet of Application project. Hierdoor wordt wat code gegenereerd die een Applet of JFrame opstart. Die code zal dan gerund worden.

Als je alleen een DOS scherm ziet en daar geen Test regel 1 in ziet, dan is het probleem waarschijnlijk dat Visual Cafe (ik werk er niet mee) de ouput redirect naar een window van visual cafe zelf.

Laatste optie is dat je helemaal niet deze class runt :)
Succes met proberen van de opties

• J_Davelaar
Bij het maken van de applicatie is er gekozen voor een new project en dan een Basic Application. Als dan de application gerund wordt krijg ik eerst de dos console te zien waarin de applicatie gestart wordt en daarna verschijnt er een wit frame. Hier heb ik alle knoppen en werkbalken uit verwijderd. Er zou echter volgens de opdracht een dos box moeten verschijnen met daarin de output.

Hoe kan ik die output console aanzetten??

Ik weet dat het een ruk programma is en een ruk versie is. Maar ik zit er mooi aan vast :'( . Probeer er maar het beste van te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door J_Davelaar op 04-02-2003 11:20 ]

Verwijderd

Je moet op de een of andere manier een Console Applicaiton o.i.d. maken. In ieder geval geen Basic Application, omdat dat een Window(=Frame) aanmaakt. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je System.out.println niet in een Frame kunt gebruiken.

Verwijderd

Ik kan mij herinnereren dat je in Visual cafe per project een "application main class" o.i.d. dergelijks moet instellen, heb je dat gedaan?

Verder: de output zou ook naar het "Messages" venster van Visual Cafe kunnen gaan, en pas naar de console wanneer je het programma 'execute' i.p.v. 'run in debugger' doet.

• J_Davelaar
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Halleluja.

Dat was het. Moet nu alleen nog maar debuggen en dan kijken of het wel wil gaan werken. Dat leggen ze er dus niet bij uit dat je een main class in moet stellen. |:(

Maar ik kan weer verder.

Héél erg bedankt.
_/-\o_

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:55
Ben je gebonden aan VC? Kijk eens naar Borland JBuilder, er is - weet niet welke versies - volgens mij een Personal Edition te downloaden. Zoals Alarmnummer eigenlijk als zegt: VC is een rukprogramma :)

Verwijderd

VC heb ik ook "vroegah" les in gehad, het idee is dat je dan echt leert progammeren.
En niet met al die autocompletion en mooie tabstops etc etc etc.

Heb ik de docent mee terug gepakt met het argument: Als we echt willen leren progammeren dan moet je je daar toch juist niet druk over maken.

En toen mocht ik ineens wel in JBuilder progammeren. ;)

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

als je echt wil leren programmeren kan je nog het best met een hele simpele texteditor beginnen... ook al heeft VC niet autocompletion (wat super handig) er zitten nog steeds veel opties in die je het "gemakkelijker" maken en informatie voor de user verbergen...

notapad als editor is wel heel basic, maar kijk een naar TextPad of UltraEdit die beide alleen aan syntax highlighting doen en verder niks... er zijn trouwens nog wel meer van deze proggies te noemen, maar met deze ben ik bekend

Verwijderd

Ben wel benieuwd wat "echt" programmeren dan is?

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

Misschien dat de standard outputstream van Java in Visual Cafe verkeerd is ingesteld. Je kan bijvoorbeeld met de methode System.setOut() van outputstream verwisselen. Dit houdt in dat als je bijvoorbeeld
System.setOut(new PrintStream(new FileOutputStream("bestandsnaam.txt");
doet, alles dat je schrijft naar System.out, de standaardoutputstream van java, in het bestand terecht komt in plaats van op het scherm.

Het zou dus kunnen zijn dat dit verkeerd is ingesteld in VC en dat je dit aan moet passen.

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• Theodoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-03 10:50
Als beginner kun je inderdaad het beste UltraEdit ofzoiets gaan gebruiken. Al die utilities als Borland JBuilder en Visual Cafe etc. werken allemaal vrij ruk imho. Alleen als je GUI's gaat programmeren, dan kan het handig zijn zo'n programma te gebruiken, alleen werken die programma's vaak met allerlei propetary zooi.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je kan natuurlijk ook gaan voor een klop ide zoals Codeguide waar net de preview voor versie 6 is uitgekomen :) http://forum.omnicore.com/showthread.php?s=&threadid=749.

Maar verder werk ik ook veel in editplus (ultraedit variant) icm een dosprompt.
Pagina: 1