Toon posts:

Netwerk werkt op 10 ipv 100 en kan niet verandert worden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een probleem op mijn werk.
Het probleem is dat het netwerk in 1 lokaal maar op 10mbit werkt ipv 100mbit. Alle pc's hier op school draaien op Windows NT 4.0. Ik heb al geprobeerd de snelheid te veranderen maar dit lukt niet. Zodra ik de eigenschappen van de netwerkkaart (3com 3c905-TX) op wil vragen krijg ik een foutmelding.
Zoiets krijg ik dan: "cannot open software configuration"
Ik heb de drivers ook al opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft niet geholpen.

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ehm is de switch goed geconfigureerd en van het goede type

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- Geen probleem met switch/hub?
- Alle PC's in het lokaal geven die foutmelding bij de 3com eigenschappen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

is de hub cq switch niet 10 mbit

LOL zelfde id en tijd.....

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 10:23 . Reden: te laat ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik heb ooit eens een vaag verhaal gehoord over Windows NT 4.0 dat ten tijde van de installatie de NIC op 10 mbit stond en dat die met geen mogelijkheid meer naar 100 mbit wou. Dit zou alleen lukken bij een her installatie als je zou gauw je de kans krijgt die NIC op 100 mbit zet. Maar of dit nou broodje aap of niet is, het is wel de moeite waard om het eens met 1 pc re proberen. Zijn de kabels geod btw?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op 04 February 2003 @ 10:22:
- Geen probleem met switch/hub?
- Alle PC's in het lokaal geven die foutmelding bij de 3com eigenschappen?
Alle pc's in dat lokaal geven dezelfde foutmeldingen.
De switches zijn allemaal hetzelfde, allemaal 100mbit. De switch voor dat lokaal is ook goed geconfigureerd, net zoals van alle andere lokalen.

Op mijn eigen pc kan ik wel de eigenschappen op vragen zonder dat ik een foutmelding krijg.

Ik vind het allemaal wel heel erg vreemd.
Misschien een domme vraag, zou het ook aan de pc's zelf kunnen liggen? Want zijn niet meer de nieuwste pc's (P1 133mhz).
Ik heb ooit eens een vaag verhaal gehoord over Windows NT 4.0 dat ten tijde van de installatie de NIC op 10 mbit stond en dat die met geen mogelijkheid meer naar 100 mbit wou. Dit zou alleen lukken bij een her installatie als je zou gauw je de kans krijgt die NIC op 100 mbit zet. Maar of dit nou broodje aap of niet is, het is wel de moeite waard om het eens met 1 pc re proberen. Zijn de kabels geod btw?
Ik kan de snelheid op mijn eigen pc wel veranderen. Kabels zijn ook goed denk ik.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 10:39 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Log je met genoeg rechten in op die machines

Verwijderd

pak even de floppy of download de driver...
daarbijz it de 3com config util doe deze op een bootflop en start 3c90xcfg.exe op en check de settings van je nic.

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 23:19

Surfer

~

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 11:56:
pak even de floppy of download de driver...
daarbijz it de 3com config util doe deze op een bootflop en start 3c90xcfg.exe op en check de settings van je nic.
Geven ze niet allemaal dezelfde foutmelding omdat de machines gekloond zijn ofzo? (met Ghost oid)... Als je dan op 1 pc de oplossing hebt gevonden, kun je hetzelfde trucje op allemaal uitvoeren...

En eeh, om het probleem op te lossen idd ff kijken met die 3com DOS applicatie (3c5x9cfg.exe ofzo idd)

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op 04 February 2003 @ 11:52:
Log je met genoeg rechten in op die machines
Ik log gewoon in als Administrator.
Geven ze niet allemaal dezelfde foutmelding omdat de machines gekloond zijn ofzo? (met Ghost oid)... Als je dan op 1 pc de oplossing hebt gevonden, kun je hetzelfde trucje op allemaal uitvoeren...

En eeh, om het probleem op te lossen idd ff kijken met die 3com DOS applicatie (3c5x9cfg.exe ofzo idd)
Klopt, alle machines zijn gekloond met Ghost.
Ik zal die 3com DOS applicatie wel even downloaden en testen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus van de 3Com site een programma gedownloaden om de gegevens te bekijken van de 3Com kaart. Als je het programma uitvoert update ie de netwerkkaart. Dit heb ik dus gedaan, maar nu krijg ik een andere foutmelding: "Failed to find the NIC service instance in the registry. This program will now end."

Ik snap er nu helemaal niks meer van.

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 23:19

Surfer

~

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 09:52:
Ik heb dus van de 3Com site een programma gedownloaden om de gegevens te bekijken van de 3Com kaart. Als je het programma uitvoert update ie de netwerkkaart. Dit heb ik dus gedaan, maar nu krijg ik een andere foutmelding: "Failed to find the NIC service instance in the registry. This program will now end."

Ik snap er nu helemaal niks meer van.
Maar dat is dan een Windows progsel, of niet?
Volgens mij zijn er ook nog van die oude DOS progjes, die dus nix met de registry doen, maar waarbij je wel allerlei zaken direct op de kaart kunt veranderen

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Pagina: 1