[php-xsl] php includes binnen XSL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:07

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Ik heb een basis site draaien die gebruik maakt van wat includes voor bijvoorbeeld menu , naviagtie boven etc etc.

Nu heeft een externe partij een applicatie neergezet (JAVA) die op een andere server komt te draaien maar wel dezelfde look en feel moet hebben.

De communicatie verloopt op basis van XML docjes.

Nu wil ik die inhoud van de xml docjes met XSL laten aansluiten op de basis site.

Ik krijg dat echter niet voor elkaar ik gebruik

<xsl:include href="http://www.blabla.nl/admin/includes/dbconn.php"/>

en bijvoorbeeld

<xsl:include href="http://www.blabla.nl/www/includes/menu.php"/>

Maar dan krijg ik een foutmelding terug dat ik xsl:include daar niet mag gebruiken :(

Iemand een idee hoe dit te fixen :?

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<xsl:include .../> is bedoelt om STYLESHEETS te importeren, zodat je veel voorkomende transformatie patronen in een bestand kunt bewaren en in andere stylsheets kunt hergebruiken. Het is dus niet een alternatief voor <?php include('...'); ?> ofzo.

edit:
Of eigenlijk ook weer wel, maar dan in de context van XSL en niet PHP ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Het is nogal verekte moeilijk om dit voor elkaar te krijgen met XML-XSL, omdat het eigenlijk niet kan/mag (niet syntax-correct).

Maar op Google kun je zeker hier iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10-2022
Klaus_1250: Het is nogal verekte moeilijk om dit voor elkaar te krijgen met XML-XSL, omdat het eigenlijk niet kan/mag (niet syntax-correct).
Volgens mij is er niet echt een probleem, want zoals hij aangeeft:
De communicatie verloopt op basis van XML docjes
gaat het om XML documenten :) .

Het includen van XML documenten werkt inderdaad niet met die include, das voor XSL Transformaties. Waarschijnlijk wil je de templates van je XSL Transformatie toepassen op een XML document. Je kan hiervoor de "document" functie gebruiken:
code:
1
<xsl:apply-templates select="document('http://blablabla')/some/xpath"/>

Ik denk dat je met deze info wel completere voorbeelden kan vinden op het web.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Hmm ik weet niet of het goed begrepen wordt :|

Ik wil mn scherm opbouwen uit een aantal onderdelen

dit komt van mij
- menu -> door php gecreerd stoot gewoon wat tabelletjes met linkjes uit
- top -> door PHP stoot een pulldowntje en een plaatje uit

Dit komt van de andere partij
-XML output van de applicatie

Wat de andere partij wil is dat ik een XSL file aan hun lever die goed functioneerd op hun XML docjes en dus applicatie.

Ik heb geen zin om als ik een verandering in me menu heb bv hun steeds nieuwe XSL files aan te leveren waarin de template is aangepast.

Daarom dacht ik ik include menu en top in die XSL (vanafg mijn server) dan heb ik dat gezeik niet :P

Wat ze verder aan XML bende regelen moeten ze zelf weten :7

[ Voor 6% gewijzigd door BierPul op 04-02-2003 13:44 ]

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10-2022
LOST_GUNT: Daarom dacht ik ik include menu en top in die XSL (vanafg mijn server) dan heb ik dat gezeik niet :P
Ah ok, het zijn dus waarschijnlijk geen well-formed XML bestanden (tenzij je XHTML gebruikt). Includen van docjes is in XSLT 1.0 nog niet zo makkelijk, in XSLT 2.0 is het een stuk eenvoudiger.

Als het geen XML is, zit je best wel in de problemen en moet je een extentie gaan gebruiken. Misschien dat er al wat beschikbaar is in de XSL processor die je gebruikt en anders zal je zelf aan de slag moeten.

Normaal gesproken kan je dit ook doen met XML Include (aparte standaard(, maar dat wordt nog vrijwel nergens ondersteund.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Thnx voor de goed uitleg , ik heb nu maar even de geparsde code gepakt en maak die geschikt.

Ik ga er even naar kijken of ik de data welformed kan krijgen en anders zit er niets anders op.

Afwachten op 2.0 dan maar

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 14:17
Waarom doe je het niet in PHP? Je gooit de XML file in een $var, je gooit de XSL file in een andere $var en je past je XSL var aan met de XHTML die jij erbij wil hebben. Gooi alles nog even door de XSLT processing functie heen en klaar.
Pagina: 1