4 jaar oude Li-ion accu is snel leeg, nieuw leven?

Pagina: 1
Acties:
  • 588 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ik heb een dell latidude 366 cpi,
de accu die ik hierbij heb ik echter zeer snel leeg, heeft iemand enig idee of daar nog iets aan te doen is (op dit moment gaat de accu slechts een half uurtje mee)

Kan deze accu dmv. een onderhoudsprogramma ofzo nog een nieuw leven in geblazen worden ?
Een li-ion mag toch geen geheugen effec hebben ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Een li-ion mag toch geen geheugen effec hebben ?
Dat ding is 4 jaar oud. Dat is geen geheugen-effect, maar gewoon slijtage. Ik denk dat er niet veel meer aan te doen valt...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt een battery refresh proberen vanuit de bios (mits die dat support). of je moet even zoeken naar het tooltje dischrg.com. Maar dat kan je accu ook volledig omzeep helpen blijkt.

Verwijderd

Zijn al heel veel topiques over geweest. Misschien heb je wat aan deze search entry:
Omega search linkje

(Zoeken op "li ion vriezer", "snel leeg" en goed gekozen combi's geven veel goede resultaten)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 12:44 . Reden: linkje gefixed ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:43

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 12:41:
Zijn al heel veel topiques over geweest. Misschien heb je wat aan deze search entry:
Omega search linkje

(Zoeken op "li ion vriezer", "snel leeg" en goed gekozen combi's geven veel goede resultaten)
precies, zin al veel topics over dit soort onderwerpen geweest, heb je nog garantie op dat ding :? en hoe vaak laat je `m op, als ie helemaal leeg is :? of als ie nog een beetje power heeft.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:45
Garantie??? :? Op 4 jaar oude accu??? :X |:(

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Ik denk wel dat het mijn eigen schuld is.. ik werk altijd aan de stroom en die accu zit er al 4 jaar in.. dus gaan constant aan de lader en er weer af (meerdere keren per dag).

maar nu wil ik zonder stroom kunnen werken (trein/huiskamer) en moet die accu maar eens beter presteren :P

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

4x365x24 = 35040 branduur

Volgens mij is dan wel versleten ja....

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Zelfs als de laptop garantie zou hebben, dan is de batterij niet meer onder garantie. Dell geeft 1 jaar garantie op een batterij, zelfs al koop je een 3 jaars garantie op de laptop.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

xychix schreef op 04 February 2003 @ 13:15:
Ik denk wel dat het mijn eigen schuld is.. ik werk altijd aan de stroom en die accu zit er al 4 jaar in.. dus gaan constant aan de lader en er weer af (meerdere keren per dag).

maar nu wil ik zonder stroom kunnen werken (trein/huiskamer) en moet die accu maar eens beter presteren :P
Dat vinden accus dus totaal niet leuk. Wordt toch een nieuwe accu kopen, als hij 4 jaar zo mishandeld is (:'()dan is er niet veel meer aan te doen.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 14:31

DaOverclocker

Overclocker for life...

jongens een Li-ion accu mag je NIET in de vriezer leggen....een Lion accu mag gewoon niet helemaal leeg raken, dan gaat ie aleen maar verder stuk. dit geld alleen voor een NiMh en NiCd. HAAL DIT NIET DOOR ELKAAR!

systeem specs

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

henri schreef op 04 February 2003 @ 14:10:
jongens een Li-ion accu mag je NIET in de vriezer leggen....een Lion accu mag gewoon niet helemaal leeg raken, dan gaat ie aleen maar verder stuk. dit geld alleen voor een NiMh en NiCd. HAAL DIT NIET DOOR ELKAAR!
Ik laat mijn li-ion batterijen altijd helemaal leeglopen, geen enkel probleem met dat ding. (mijn li-ion uit mijn sony doet het nog steeds hartstikke goed, terwijl hij toch flink wat gebruikt is, en ook helemaal leeg is geweest).
Maar waar haal je die info vandaan?

• Gerbaud
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 19:23
Ik heb eens in een duits blad gelezen dat de litium ion accu's meestal na een jaar of 2 tot4 op zijn,door iets van kristal vorming :?

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:12

veryip

Nikon D7000 + Glas

heb ook Li-ion battery in Sony Cybershot zitten maar schiet i.d.d. niet op... batt is al wat ouder... 3 keer filtsen en er begint al vanalles te flitsen, en de volgende dag kan je makkelijk 20 keer flitsen :s

Nikon D7000

Pagina: 1