Toon posts:

Plaatjes en copyright

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers.net is alert/paranoide als waar het gaat om illegale zaken of links daar naartoe.

Vanmiddag kreeg ik echter een melding dat tweakers.net even plat lag met daaronder een serie afbeeldingen van exotische auto's. Ik vraag me af of die vrij beschikbaar zijn of dat ze copyrighted zijn.

ZO ja, dan zou het wijs zijn om ze de volgende keer maar weg te laten.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

gutteguttegut..

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
het zeurpietje...

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Maar toch heeft hij ergens wel gelijk. Als je alles wat misschien illegaal zou kunnen zijn al direct verwijdert moet je wel consequent zijn.

Verwijderd

:z:z:z:z:z:z:z:Z:Z:Z:Z:Z::Z:Z

Verwijderd

zou ie originele windows hebben????

gelijk eraf halen als dat niet zo is :)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik vraag me af of al die usericons wel vrij van copyright zijn

Verwijderd

die nieuwspostings die jullie doen iig niet! Het zal me niks verbazen als t.net met terugwerkende kracht aan bepaalde sites zwaar moet gaan dokken binnenkort

Verwijderd

daar heb je meneer BlackandBlue weer :(

Verwijderd

Dit soort discusies zijn al meerdere malen langs gekomen. Gewoon lekker laten rusten...

En mierengeneuk of niet: Stof heeft wel gelijk denk ik. Als iedereen hier een klein illegaal dingetje plaatsen wat een beperkt publiek ziet is het metteen: Slotje, "weet je het nog niet na 634378643 posts of waarschuwing. Als er een paar mooie foto's (BMW roels!) worden geplaatst die er niet uitzien of ze met een wegwerpkodakgeval zijn gemaakt is 't geen probleem.

Ik denk toch niet dat 't illegaal is omdat er ook geen banner op de page staat en er daarmee dus geen winst wordt gemaakt. Ik denk dat fotograven dat dan niet erg vinden.:)

Verwijderd

Hij zal vast wel gelijk hebben maar de fabrikant zal hooguit meer verkopen (niet minder iig) dus wat boeit het?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
Alle plaatjes die je daar ziet zijn speciale persfoto's...

ik zie het probleem niet

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 18:46 schreef BlackandBlue het volgende:
die nieuwspostings die jullie doen iig niet! Het zal me niks verbazen als t.net met terugwerkende kracht aan bepaalde sites zwaar moet gaan dokken binnenkort[/quote]Hoi meneer gefrusteerd, gefeliciteerd met je 8e verjaardag, leuk dat je je hier even als aanwezig meld, maar ik wens uw geblaat hier niet.. wanttuh.. het is alleen maar om tweakers.net af te zeiken en het is nog BULLSHIT ook..

en nu..

OPSOUTEN!!

hihi... ik ben niet liev :)

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:39
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 20:34 schreef mixmaster het volgende:
tweakers.net af te zeiken en het is nog BULLSHIT ook..[/quote]Is dat niet een beetje dubbelzinnig :D

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 20:53 schreef lost95 het volgende:
Is dat niet een beetje dubbelzinnig :D[/quote]nee stierenschijt en afzeiken lijkt me niet hetzelfde;);)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 18:46 schreef BlackandBlue het volgende:
die nieuwspostings die jullie doen iig niet! Het zal me niks verbazen als t.net met terugwerkende kracht aan bepaalde sites zwaar moet gaan dokken binnenkort[/quote]In een eerdere discussie die deze persoon, werd gevraagd om meer diepgang in de aanteigingen en argumenten en wetsartikelen...

... er is niets meer vernomen.

Bekende geblaat.

LinkedIn WoT Cash Converter

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

En waarom vullen die lui nou nooit iets in hun profile in (stof en B&B). :(

Vaag

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

Als we zo gaan beginnen, dan kan ik het ook:

Ik wil Femme aanklagen, want door zijn site kom ik niet meer aan leren toe en had ik een 4,5 voor geschiedenis. :D

Femme je hoort nog van mijn advocaat ;)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik vind het schandalig dat tweakers.net mijn usericon hier plaatst zonder eerst te onderzoeken op wat voor manier ik hier aan kom.... Dat is toch niet eerlijk!
Hmm paar duizend users x gemiddeld 3 rechtszaken = 25000 rechtzaken :)... Nou nou.. het worden drukke tijden voor t.net...
Misschien dat we meneer zwart/blauw nog ergens vandaan kunnen halen?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Muhehehehe :D

Verwijderd

Icestorm he he hijs echt goed :P:P:P:P:P

Verwijderd

We kunnen er allemaal wel grappen over maken en over lachen :) maar toch denk ik dat de topicstarter opzich een goed punt heeft, in ieder geval iets om over na te denken.

Dat wil niet zeggen dat ik er problemen mee zou hebben ofzo, in tegendeel zelfs. Ik heb weinig problemen met copyrightschendingen maar het is denk ik zoals al eens eerder genoemd wel een goed idee om eens te laten uitzoeken door een rechtspersoon (niet jij BlackAndBlue ;)) wat wel en niet mag.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Muhehehehehe (2) :D

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 21:53 schreef Revolution het volgende:
(niet jij BlackAndBlue ;))[/quote]Ik lach ff met pcdealer mee ;)

Verwijderd

hijs fijn hijs fijn!! :P

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

:(

Adjes: Ik snap niet dat jullie je elke keer zo uit de tent laten lokken. Niet reageren op dit soort uit-de-tent-lok topics. Gewoon meteen topic wegdonderen.

De sfeer wordt er iig niet beter op zo. Het gaat zo al verschillende topics voort: een of ander zich vervelend onbenul vind wel iets waarmee hij t.net of GoT kan beschuldigen en jullie trappen met beide voetjes netjes in de vers gelegde koeievlaai!

Misschien is het weer eens tijd voor een Adjesvergadering? Ik ben de anarchistishe fight-the-power topics spuugzat!!! :(

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

:p

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 18:49 schreef Mephisto_ het volgende:
daar heb je meneer BlackandBlue weer :([/quote]ROFLMAO:)
Hij is heel cool :)
Maar ik vind dit dus echt gezeur. Ok, er zal vast wel es een keertje iets zijn gecopy'ed/pased wat niet mag, maar waar maak jij je in vredesnaam druk om. Zolang het geen dingen van jouw zijn, of dat jij er geen belang bij heb zie ik het probleem niet.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 22:12 schreef ronaz het volgende:
Misschien is het weer eens tijd voor een Adjesvergadering? Ik ben de anarchistishe fight-the-power topics spuugzat!!! :([/quote]Alweer?? We hebben er net zaterdag 1 gehad :D

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 22:46 schreef Mephisto_ het volgende:
Alweer?? We hebben er net zaterdag 1 gehad :D[/quote]heu... misschien het de volgende keer ook over GoT hebben ipv op stap gaan :P :D *grin*

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:47

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Gewoon meteen topic wegdonderen. [/quote]Was het maar zo simpel. We kunnen die topics wel dichtspijkeren en alle lastige personen verbannen, maar dan krijgen we weer van die lekkere zinloze topics over censuur en stalinistische praktijken :).

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 22:48 schreef ronaz het volgende:
heu... misschien het de volgende keer ook over GoT hebben ipv op stap gaan :P :D
<grin>[/quote]We hebben ook wel overlegd over GoT enzo :) maarja, we moesten ook een potje real-life counter-striken (lees: lasergamen). De reviewers/management (rood) tegen de nieuwsposters (groen). Het rode team denkt nog steeds dat ze hebben gewonnen, maar bij de score misten gewoon 2 groene spelers :(. We moeten dus nog een keer een rematch doen en ff laten zien dat groen het beste is ;)

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:21
Ik denk dat dat dan ook terecht zou zijn :)

Dit soort vragen zijn op zich zelf gewoon erg goed en dat zoiets opgemerkt wordt betekent niet dat men tweakers.net zwart wil maken ofzo, maar het kan ook gewoon een oprechte vraag zijn.

Misschien een idee om hier eens een officieel standpunt op tweakers.net te posten. 't begint onderhand wel een faq-vraag te worden.

En misschien ook verstandig om een toch iets professionelere error-page te maken. Eentje in de huisstijl van tweakers.net en waar gewoon duidelijk staat wat er aan de hand is (de database is tijdelijk overbelast), en wat je eraan moet doen (dus: ga even naar de WC, eet wat, ga eens wat aan je sociale leven doen en kom dan maar eens terug.) en ook wat je zeker niet moet doen (meteen naar Femme mailen, in de newsgroup nl.comp.hardware vragen of tweakers.net opgehouden is te bestaan (jaja, hij staat er echt in :)) en 20x per seconde op refresht douwen). Ik denk dat dat ook heel wat vragen hier scheelt.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 22:57 schreef CubicQ het volgende:
En misschien ook verstandig om een toch iets professionelere error-page te maken. Eentje in de huisstijl van tweakers.net en waar gewoon duidelijk staat wat er aan de hand is (de database is tijdelijk overbelast), en wat je eraan moet doen (dus: ga even naar de WC, eet wat, ga eens wat aan je sociale leven doen en kom dan maar eens terug.) en ook wat je zeker niet moet doen (meteen naar Femme mailen, in de newsgroup nl.comp.hardware vragen of tweakers.net opgehouden is te bestaan (jaja, hij staat er echt in :)) en 20x per seconde op refresht douwen). Ik denk dat dat ook heel wat vragen hier scheelt.[/quote]Tja... :) Wat te doen als de page niet bereikbaar is:

* Kijk of je Rick Jansen kunt bereiken (ga anders naar irc.sorcery.net #tweakers.net, daar word je ook altijd geupdate ;)
* Probeer anders een ander adje te vinden, die vervolgens Rick Jansen opbelt
* Ga ondertussen de andere sites af en ga nieuws verzamelen ;)
* Ga je computer schoonmaken (binnenkort weet je hoe dmv een feature)

edit:
foutje...
Pagina: 1