Radeon 9500 trager dan geforce 2 gts

Pagina: 1
Acties:

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 11:20

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Ik heb afgelopen week een radeon 9500 gekocht en niet gepatched, dus nog orgineel met de catalyst 3.0 drivers van ati. In Nascar 2002 had ik met mijn 'oude' geforce 2 gts (pure) een fps van +-40 fps met alle details aan. Met mijn radeon kom ik echter nauwelijks boven de 20. In opengl is het echter nog een stukje erger, ruim onder de 20. Dit is dus niet speelbaar, zeker niet online waar de fps vaak een tikje lager is dan offline.
Zijn die radeon kaarten (ik heb dan die connect 3d) erg cpu afhankelijk ofzo, ik vind dit toch beetje triest.

Mijn pc config:
Amd TB 1,4@1,54
epox mobo 8kha+
512 mb ddr pc2100
connect3d radeon 9500 128 mb

Heeft iemand hier ervaring mee en of tips hoe ik mijn fps dus hoger krijg MET de radeon in mn pc. (jah ik heb alle fsaa en antistropic filtering uitgezet)

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
hoe gaat het in 3dmark? Je kunt dan online vergelijken met mensen met een zelfde config. Mocht er dan echt veel verschillen zijn dan zal er idd een probleem zijn. Heb je Fast-writes ingesteld en je AGP bus gelocked? Oordeel in ieder geval niet adhv 1 spel, die kaart is echt een stuk sneller hoor! maar dat hoef ik niet te vertellen. Heb je em ook op AGP 8x staan? (zal niet heel veel uitmaken)

hoe zit het met de ondersteuning voor de radeon van dat spel? misschien vindt ie Nvidia leuker. (offtopic: waarom patch je die kaart niet... scheelt veel)

[ Voor 27% gewijzigd door BuG2FiX op 04-02-2003 09:44 ]

Verwijderd

Als je van Nvidia naar Ati gaat is het aan te raden om even een nieuwe windows install te doen, iig de Nvidia drivers volledig uninstallen maar het beste is een verse install.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd heb je dat al gedaan een clean install?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
allereerst dank voor het antwoorden :)

Bug2fix>> in 3d mark gaat het gewoon ok, ging van 4200 naar bijna 10000 puntjes, ik weet dat je niet in een spel moet gaan testen enzo maar een achteruitgang is wel het laatste wat ik had verwacht eerlijk gezegd. Ik heb die kaart gepatched alleen vond mn kaart niet zo leuk, hij is opgenomen in het radeon ziekenhuis met kasparov-syndroom.

Tjek, schnumi >> ik had dit al gelezen maar ik begrijp gewoon niet waarom. Ik weet dat een fresh install van windows altijd wel wat verbetering met zich meebrengt enzo, maar toch, moet je weer al je progjes gaan installeren en windows weer helemaal opnieuw gaan configgen (bah).

Maar goed, zoals het er nu naar uitziet heb ik weinig keus he.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Tsja ik weet het ook niet maar dit probleem komt vaker voor een meestal na een fresh install zijn de preformaces van de ATI kaart dan weer optimaal. :)

Ikzelf krijg morgen ook een ATI en moet dus ook XP weer opnieuw installeren (wil ik eigenlijk ook niet draait nu perfect maarja zal toch moeten. :)

[ Voor 34% gewijzigd door schnumi op 04-02-2003 17:42 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Doe het nou maar, krijg je geen spijt van, Ati owneerd :)

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
mmm wel spijt van, geen verandering in n2002 :S dit word nog kut, elke keer geforce 2 erin zetten als ik n2002 ga doen?

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Lijkt mij geen optie he siggy. :) welke drivers gebruik je en wat voor DirectX?

Er zit ook iets van een kwaliteits optie in de tabbladen zet die niet op vol maar 1 streepje eronder misschien helpt dat.

[ Voor 45% gewijzigd door schnumi op 04-02-2003 19:42 ]

Verwijderd

Siggy, is het misschien niet zo dat n2002 gewoon niet lekker draait met een ATi? Kijk eens op een n2002 forum zou ik zeggen

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Je kunt ook detonator destroyer proberen toch :?

tvw

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
siggy schreef op 04 February 2003 @ 19:31:
mmm wel spijt van, geen verandering in n2002 :S dit word nog kut, elke keer geforce 2 erin zetten als ik n2002 ga doen?
Je heb dus WIndows er al opnieuw opgezet?

Zo ja, welke scores haal je in andere games (bijv. UT 2003, Quake III op extreem hoge detail settings), wat is je 3DMark score?

Verwijderd

ShotGun schreef op 04 February 2003 @ 19:45:
Je kunt ook detonator destroyer proberen toch :?
Als je topic gevolgd heb, lees je dat ie net een nieuwe windows install heb gedaan, lijkt me dat ie dan geen detonators heb geinstalled :?

edit: Heb een 9700Pro en ben de demo aant downen, ff kijken wat ie bij mij doet ;)

edit 2 : Geen last hier, heb div progs op achtergrond draaien en reso op 1280x1024 en haal 85 fps. Probleem is dus niet een Ati-probleem ?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 20:04 ]

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
ik gebruik de catalyst 3.0 drivers, alles uit van fsaa e.d. dmv radeonator, via 4in1 drivers geinstalleerd, mijn 3d mark score is rond de 10000 (goed dus) enne ik speel (nog) geen unreal2, zodra ik die binnen heb zal ik wel wat posten hier maar voorlopig doe ik alleen grand prix legends en nascar 2002/2003 waarbij gpl compleet geen probleem heeft :S

tjek>> thanx voor het proberen, denk ook niet dat het aan de pipelins ligt, geforce 2 had er vast niet meer :) Ligt dus niet aan ati, tjah, dan blijft er weinig over. Heb geheugen genoeg, mn cpu power kon meer maar dat de fps dropped lijkt me sterk, nieuwste drivers. Heb wel een sb live value...... kan ati misschien daar niet tegen ofzo?

Van die sb live moet ik wel wat oudere drivers installeren omdat anders gpl het niet meer fatsoenlijk doet, hopelijk ligt het hier niet aan heb geen zin om weer alle drivers & poep te installeren.

Tjekl, draaide jij d3d of opengl? en wat voor instellingen (globaal dan) heb je bij je ati kaart?

Verder gebruik ik (uiteraard) direct x 9.0 dus eh, de laatste meen ik. Over die tabbladen bij driver panel, die heb ik allemaal op het laagste van het laagste gezet :S

edit
jah ik heb dus win xp prof al opnieuw geinstalleerd na een format dus

[ Voor 4% gewijzigd door siggy op 04-02-2003 20:41 ]

Verwijderd

Draaide op D3D, Ati instellingen staan op Quality, Catalyst 3.0 en DX9, Vsync en trueform uit

Zal opengl ook wel ffies testen edit : lukt dus nie demo draait geen opengl denk ik, ik kan iig alleen D3D kiezen

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 20:51 ]

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
kan het zijn dat die ati kaart gewoon cpu kracht vreet? ik heb dan wel 'slechts' en 1,4@1,54 ghz amd tbeetje maar toch, dat moet ie toch trekken?

/edit/
er moet toch wel minstens nog een persoon op got zijn die dit vage probleem ook heeft.......
morgen maar weer wat verzinnen om te proberen...

[ Voor 38% gewijzigd door siggy op 04-02-2003 21:32 ]

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Nou, mocht iemand geinteresseerd zijn in een mogelijke oorzaak (voor diegen die de search gebruiken en hier uitkomen is dat wel zo handig :o) ) het lijkt er sterk op dat mijn sb live value 1024 de veroorzaker is van de trouble. Nadat ik deze had uitgeschakeld had ik een fps die dichter bij de 100 was dan bij de 50. Uiteraard is dat niet represntatief maar het geeft wel aan hoeveel cpu kracht dat ding vreet en/of dat dit komt doordat mijn systeem config zon beetje de slechst mogelijke combinatie van apparaten heeft.

Nou is mijn probleem dus een fatsoenlijke sb kopen of switchen naar win98se of whatever maar daar zie ik eerlijk gezegd niet veel in, xp is me te fijn.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:52
koop dan een terratec aureon fun. Vrij goedkoop en geen rare 'sb- live problemen'.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

-onzin, de live / Audigy vreet het minste FPS bij EAX dan de andere kaarten.
-98 is een afrader (3dmark bij xp winME op hetzelfde systeem: 7860/4640...)

@Siggy
-zet de instellingen in het Control Panel iig op default
-nascar updaten?

@Allemaal
-AGP Aparture Size op 32mb zetten (de kaart heeft 128mb geheugen, dus meer ram reserveren kost zeer veel snelheid en is onnodig)

[ Voor 57% gewijzigd door Scighera op 06-02-2003 13:02 ]

www.triathlete.nl

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:17

Blord

Hello Kitty !

Scighera schreef op 06 February 2003 @ 12:57:
-onzin, de live / Audigy vreet het minste FPS bij EAX dan de andere kaarten.
-98 is een afrader (3dmark bij xp winME op hetzelfde systeem: 7860/4640...)
inderdaad aan de SB Live! zou het niet liggen, dat kaartje heeft een eigen sound processor voor geluid.

Meestal ligt het aan de drivers, dus gebruikt de latest drivers voor alle componenten en gebruikt Win2000 of WinXP. Win98 is verouderd

Ik had ook SB live en een GF2 pro video. Na upgrade naar Connect3D ATI9500 had ik problemen met opstarten van Quake3 maar 3Dmarks2001 score verdrievoudigt ( was 5555 nu 16249). Na opnieuw installeren van de Catalyst 3.0 drivers en deleten van Rivatuner had ik geen problemen meer, heel raar

Ik gebruik nu Radeonator 2.0

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:38

Pubbert

random gestoord

Sommige dome game-makers richten zich puur op dat het spel op nVidia kaarten gaat draaien

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Pagina: 1