Toon posts:

WD Data Lifeguard 10 onder XP...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel of ik dit topic in dit forum moet posten of in het Windows forum, maar omdat ik denk dat wat dit betreft de meeste wijsheid en ervaring hier te vinden valt, probeer ik het hier maar...

Ik heb Western Digitals Data Lifeguard gedownload omdat ik, sinds ik XP Home heb geinstalleerd, problemen heb met m'n harddisk. Bij het opstarten gaat zowat elke keer de schijfcontrole aan het werk. Heel irritant. Volgens mij ligt het aan XP: 'k heb pas last sinds ik XP heb geinstalleerd op een schone, geformatteerde partitie, zonder één spoor van Win98SE (of misschien is XP een pietje precies met hd's...) maar toch wil ik de hd ff goed controleren. (Kan het trouwens kloppen dat XP gevoeliger is wat betreft hardisks...?)

Via de FAQ kwam ik bij Data Lifeguard v10.0 om de hd grondig mee te controleren. Dat proggie maakt een opstartdiskette aan, maar... daar wil mijn XP computer niet mee opstarten! (Cannot load DOS of zoiets). Ik vond wel een topic op het GoT waarin dit werd aangehaald, waarin wordt gezegd dat je een bootdisk moet maken, maar het is me toch niet helemaal duidelijk hoe ik dat moet combineren met de diskette van Lifeguard...

Moet ik gewoon een standaard XP opstartdiskette maken en vervolgens de Data Lifeguard diskette erin stoppen en opstarten? Of moet ik de Data Lifeguard info kopiëren op de XP diskette? Of...???

Hoe kriijg ik Data Lifeguard nu het beste aan het werk op m'n XP Home systeem?

Ik heb overigens alleen maar FAT32 partities.

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

kan je niet gewoon met een bijv. win98/2000 disk opstarten en dan die WD schrijf er in doen? werk bij mij wel..

[ Voor 1% gewijzigd door U-96 op 04-02-2003 22:25 . Reden: typo ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zoek op i-net een win98SE opstart diskette.
Start daarmee op en start het progje.

Verwijderd

Topicstarter
O... ik dacht dat XP daar problemen mee zou hebben... Ik heb nog wel een Win98SE disk liggen.
En dan moet ik daarna vanaf die Data Lifeguard diskette het (?) programma opstarten?

Edit: Ja dus: ik las ff te snel.
Maar is het niet beter als ik een XP diskette gebruik...? Of heeft dat totaal geen invloed?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 22:57 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Dit heeft idd to-taal geen invloed. Zolang je maar mee kan opstarten en zolang er geen rare progseltjes worden geladen (ff autoexec.bat en config.sys leegooien etc) :)

Het beste is om een DRDOS bootimage te halen van www.bootdisk.com :Y)