Toshiba notebook combi-drive stuk

Pagina: 1
Acties:

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Makkers,

Mijn combi CDR-W/DVD drive is stuk van me notebook 5000-204. Vervangen door een nieuwe loop volgens mij aardig in de papieren( diegene die weet hoeveel mag het zeggen). Goed, nu wil ik een externe drive kopen...dat is kwa prijs nog wel te doen. Maar hoe zit het met een clean install? doe dat z'n 2keer per jaar. Pik de notebook dan tijdens het booten de externe drive op?...

Zo niet dan moet er alsnog een interne "te dure" Toshiba drive in

Thanks

Tubes....It's what make music music!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik weet niet wat voor aansluiting zo'n extern ding heeft (usb?), maar dan zou hij hem gewoon onder windows herkennen als extra schijf. Misschien moet je nog wat software installeren.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Extrene drive zal niet herkent worden normaliter... Gezien de erg hoge kosten van een originele drive zou je inderdaad voor een externe variant kunnen gaan. En voor de maandelijkse (:+) reinstall zou ik in het 2e hands circuit gewoon een interne cd-rom (not-combo) op de kop tikken, dat moet nog wel betaalbaar lukken.

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Juist, daar was ik al bang voor..dus der is op geen enkele manier dat die externe drive tijdens booten opgepikt word...usb dan he

Toch bedankt voor de tip!!...een gewone rom zal wel niet zo duur zijn
Kippenijzer schreef op 04 February 2003 @ 09:24:
Extrene drive zal niet herkent worden normaliter... Gezien de erg hoge kosten van een originele drive zou je inderdaad voor een externe variant kunnen gaan. En voor de maandelijkse (:+) reinstall zou ik in het 2e hands circuit gewoon een interne cd-rom (not-combo) op de kop tikken, dat moet nog wel betaalbaar lukken.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik heb het vroeger zelf wel eens voor elkaar gekregen om extrene PCMCIA cd-rom drivers of PCMCIA-SCSI Drives aan de praat te krijgen, echter waren voor dat soort zaken nog wel DOS drivers te vinden, ik vrees dat er geen USB drivers voor DOS zijn, zijn die er werl zou het dus wel lukken, gewoon zelf een bootdisk met support maken. Anders zou je natuurlijk een partitie op je lappie kunnen reserveren voor de installatiebestanden.

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
goede tip enkelt heb ik z'n recovery cd van toshiba je weet wel. als ik een partitie aanmaak voor de install bestanden gaat dat lukken met dat herstel cd-rom?
Kun je me in rechte lijnen uitleggen hoe dat in z'n werk gaat
Kippenijzer schreef op 04 February 2003 @ 09:31:
Ik heb het vroeger zelf wel eens voor elkaar gekregen om extrene PCMCIA cd-rom drivers of PCMCIA-SCSI Drives aan de praat te krijgen, echter waren voor dat soort zaken nog wel DOS drivers te vinden, ik vrees dat er geen USB drivers voor DOS zijn, zijn die er werl zou het dus wel lukken, gewoon zelf een bootdisk met support maken. Anders zou je natuurlijk een partitie op je lappie kunnen reserveren voor de installatiebestanden.

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
wacht ik heb natuurlijk ok nog die externe floppy!!!....kan de opstartprioriteiten zelf instellen
bv. FDD>HDD>CD-rom>LAN dit kan ik verranderen zoals je wilt. Kan ik op een floppy software zetten die mijn externe drive dan aanstuurd???

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je kunt ook gewoon de inhoud van de CD op je HDD zetten, en dan vervolgens vanaf HDD weer installeren. Je hebt alsnog wel een externe CDROM nodig, tuurlijk.

Je kunt natuurlijk ook even navragen bij Toshiba of je kunt booten vanaf een USB CDROM. Ik kan wel vanaf mijn Toshiba (6100pro) booten vanaf een USB floppy, en het zou me niets verbazen als je toch gewoon een USB CDROM kan gebruiken om te booten.

do not underestimate the power of a sharp mz-700

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
ja dat lijkt mij ook...kan ook vanaf de floppy USB booten...dus zou dat ook van een USB drive moeten kunnen...

Heb trouwens gebeld wat een nieuwe combi kost bij toshiba... valt nog mee :( 786,86 euro :r zijn echt niet wijs bij toshiba...
drogoul schreef op 04 februari 2003 @ 10:11:
Je kunt ook gewoon de inhoud van de CD op je HDD zetten, en dan vervolgens vanaf HDD weer installeren. Je hebt alsnog wel een externe CDROM nodig, tuurlijk.

Je kunt natuurlijk ook even navragen bij Toshiba of je kunt booten vanaf een USB CDROM. Ik kan wel vanaf mijn Toshiba (6100pro) booten vanaf een USB floppy, en het zou me niets verbazen als je toch gewoon een USB CDROM kan gebruiken om te booten.

• Kippenijzer

Kippenijzer

silitek schreef op 04 February 2003 @ 09:58:
wacht ik heb natuurlijk ok nog die externe floppy!!!....kan de opstartprioriteiten zelf instellen
bv. FDD>HDD>CD-rom>LAN dit kan ik verranderen zoals je wilt. Kan ik op een floppy software zetten die mijn externe drive dan aanstuurd???
Da's dus inderdaad wat ik bedoel. Als je overigens toch een externe combo drive koopt zou ik je aanraden de externe floppy op de plaats van je defecte inbouwdrive te plaatsen, scheelt weer ruimte en een extra externe device.

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kijk hier eens. Er worden vrij veel Toshiba CDRW units aangeboden, en anders plaats je zelf even een oproepje (786 euro is wel ERG veel trouwens :( )

http://www.marktplaats.nl/markt/hardware/cdroms.htm

ps: wat is het type van je DVD/CDRW unit?

[ Voor 10% gewijzigd door drogoul op 04-02-2003 10:19 ]

do not underestimate the power of a sharp mz-700

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Zoek het type: ABS+PC JDKUOO16...
Heb gezocht op en zelf een oproep geplaats...wacht het af anders haal ik morgen een externe ben dan voor 155 klaar....scheelt wat
drogoul schreef op 04 February 2003 @ 10:19:
Kijk hier eens. Er worden vrij veel Toshiba CDRW units aangeboden, en anders plaats je zelf even een oproepje (786 euro is wel ERG veel trouwens :( )

http://www.marktplaats.nl/markt/hardware/cdroms.htm

ps: wat is het type van je DVD/CDRW unit?

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
ok...kan enkelt de foppy niet op de plaats van de drive plaatsen. Tis z'n extern kastje met een USB kabel
Kippenijzer schreef op 04 February 2003 @ 10:18:
[...]

Da's dus inderdaad wat ik bedoel. Als je overigens toch een externe combo drive koopt zou ik je aanraden de externe floppy op de plaats van je defecte inbouwdrive te plaatsen, scheelt weer ruimte en een extra externe device.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een maat van mee heeft laatst zijn 24x cdrom vervangen door een combo driveje. voor zijn notebook. Ding was iets van 160 euro.
Toshiba gebruikt gewoon standaard aansluitingen, dus zijn gewoon los te koop als het goed is.

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Was dat ook een Toshiba?..vraag je maat eens wat en waar die het gekocht heeft wil je?

Ben wel erg geintresseerd voor die prijs. Trouwens een ieder die een geniale (niet te dure) oplossing aandraagd, zal mijn dank groot zijn
Terw_Dan schreef op 04 February 2003 @ 22:36:
Een maat van mee heeft laatst zijn 24x cdrom vervangen door een combo driveje. voor zijn notebook. Ding was iets van 160 euro.
Toshiba gebruikt gewoon standaard aansluitingen, dus zijn gewoon los te koop als het goed is.

Verwijderd

nowthatsit . nl verkoopt o.a. toshiba meuk - net als mr-at . nl
>> Geen geniale tip, wel een werkende<<

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 21:14 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

silitek schreef op 05 februari 2003 @ 20:01:
Was dat ook een Toshiba?..vraag je maat eens wat en waar die het gekocht heeft wil je?

Ben wel erg geintresseerd voor die prijs. Trouwens een ieder die een geniale (niet te dure) oplossing aandraagd, zal mijn dank groot zijn

[...]
Hij is op de HCC gekocht, maar zou niet meer weten welke stand (weet hij ook niet meer).
Maar het is iig een standaard drive. Informeer eens bij een winkel die Jewel notebooks verkoopt, die drives die daarin zitten zouden ook gewoon standaard moeten zijn. (en met een beetje geluk heb je er dan ook nog eentje in de goede kleur).

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Voor een ieder die op m'n post hebben gereageerd!!!...bedankt
25, 26 en 27 is er computerbeurs hier in het Eindhovenze..ga daarr ff rondneuzen. Slaag ik niet dan koop ik een externe...schouw dit ding toch nergens mee heen...

ene..booten vanaf een externe drive is geen enkel probleem...opstardiskette met USB ondersteuning heb ik al

:)

Verwijderd

Ik hoop dan wel dat je een USB2.0 aansluiting hebt en dat die onder DOS ook werkt anders is ie niet vooruit te branden! Ik zou voor een interne gaan. Heb je geen garantie meer eigenlijk? Combo drives voor een laptop zijn nog niet zolang op de markt. je zou het serienummer van de drive eens door kunnen geven aan Toshiba, of de hele laptop.

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Heb geen USB 2.0 maar 1.1....8x speed is max dan..maar dat was tie intern ook. En booten in dos is geen probleem, kunt namelijk een win98 diskette maken met USB ondersteuning...heb dat al uit geprobeerd maar heb natuurlijk nog geen externe drive dus geeft die USB (d) drive not found aan..maar het werkt wel garantie is een klein jaar verlopen dus kun je een nieuwe kopen en dan schudden ze gelijk 786,86 euro uit je zak....en dan zit tie er nog niet eens in...tis trouwens een MATSHITA UJDA710...die mot ik eigenlijk hebben. Maar nieuw bij Toshiba zijn ze belachelijk duur, gaat nergens over. Vandaar een externe 139 euro bij MYCOM. DVD boeit me niet dat zit in m'n HT....
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 11:06:
Ik hoop dan wel dat je een USB2.0 aansluiting hebt en dat die onder DOS ook werkt anders is ie niet vooruit te branden! Ik zou voor een interne gaan. Heb je geen garantie meer eigenlijk? Combo drives voor een laptop zijn nog niet zolang op de markt. je zou het serienummer van de drive eens door kunnen geven aan Toshiba, of de hele laptop.

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

MaNdM

1000-dingen-doekje

Terw_Dan schreef op 05 februari 2003 @ 23:52:
[...]

Hij is op de HCC gekocht, maar zou niet meer weten welke stand (weet hij ook niet meer).
Maar het is iig een standaard drive. Informeer eens bij een winkel die Jewel notebooks verkoopt, die drives die daarin zitten zouden ook gewoon standaard moeten zijn. (en met een beetje geluk heb je er dan ook nog eentje in de goede kleur).
Ja dat was ik dus, ik zag het topic nu pas eigenlijk. Ik heb een CD-ROM zo los liggen is een 24x die kan je van mij overnemen als je wil, maar ik kan je ook het adres geven van de zaak waar ik mijn combo gehaald heb. Was toen idd op de HCC maar ze zijn niet duur eigenlijk (ik betaalde overigens 175,-). Ik heb persoonlijk de SD-R2212 gekocht toen (is een 16x10x8x24) en het ding had wel een firmware-update nodig bleek later, heb ik ook nog voor je zelfs. Ga maar eens naar www.drive-upgrade.nl en kijk wat ze hebben.

To be determined...

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
:) :) kijk dat is nou helemaal top jongen...
Jou hulp is superwelkom.....heb je een mail gestuurd
Nogmaals bedankt
_/-\o_
MaNdM schreef op 08 februari 2003 @ 15:36:
[...]

Ja dat was ik dus, ik zag het topic nu pas eigenlijk. Ik heb een CD-ROM zo los liggen is een 24x die kan je van mij overnemen als je wil, maar ik kan je ook het adres geven van de zaak waar ik mijn combo gehaald heb. Was toen idd op de HCC maar ze zijn niet duur eigenlijk (ik betaalde overigens 175,-). Ik heb persoonlijk de SD-R2212 gekocht toen (is een 16x10x8x24) en het ding had wel een firmware-update nodig bleek later, heb ik ook nog voor je zelfs. Ga maar eens naar www.drive-upgrade.nl en kijk wat ze hebben.

Pagina: 1