[Nieuw Systeem] HD probs.....

Pagina: 1
Acties:

• itsoJ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 10:12
Ik zelf een nieuw systeem in elkaar gezet maar nu loopt het een en ander nog niet geheel naar wens....

De installatie van XP kan ik wel beginnen, maar op het punt dat de installatie opnieuw moet opstarten begint ie vrolijk opnieuw met de installatie na de reboot.

Ik denk zelf dat het probleem bij mijn HD zit aangezien de installatie erg traag verloopt op momenten dat er iets van mijn HD verlangt wordt.

De HD heb ik al een x een volledige Low Level Format gegeven en er is nu maar 1 partitie van 10 gig op aanwezig (FAT32).

Testen met Powermax lukt niet aangezien die mijn HD helemaal niet vindt!

Ik heb het ook al met een andere HD geprobeerd waar XP al op stond en dan werkt het geheel perfect.

Systemspecs:

- Asus A7V8X (Bios versie: 1010)
- Leadtek winfast 250LE 64MB
- Maxtor 80 Gig.
- AOpen 52x CD-Rom
- Floppy

Iemand een idee wat het kan zijn?

P.S. Search uiteraard al gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door itsoJ op 04-02-2003 09:07 . Reden: P.S. ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Waar zit de HDD op aangesloten? Hoe is je IDE geconfigureerd? Ben je 100% zeker van bekabeling en bejumpering?

• itsoJ
HD zit gewoon op de Primary IDE poort aangesloten en staat ingesteld op Master. Ik heb daar ook al andere combinaties geprobeerd maar dat maakt geen verschil.

Bij het opstarten vindt ie hem ook gewoon als Primary Master.....

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Hoe heb je hem precies gepartitioneerd? Is de partitie ook geactiveerd?

• itsoJ
ik heb de setup van XP de schijf laten partitioneren nadat ik die low level format op een andere pc had uitgevoerd.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Installeer je van een bootable CD? Heb je hem wel eruitgehaald na de eerste reboot?

• Twarp
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Zet die HD eens op cable select, dit wil wel eens helpen met ATA 66/100/133 kabels

Meh ...

• itsoJ
HD op Cable Select gezet en installatie nog een x begonnen.
Alles zoals ie eerst ook deed en de CD eruit gehaald bij het rebooten. Toen kwam de foutmelding BOOT DISK FAILURE.

P.S. De CD is bootable lijkt me, anders zou ik de installatie niet kunnen starten maar heb het overigens ook al geprobeerd met bootfloppies.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Toen kwam de foutmelding BOOT DISK FAILURE
Ahh.. Dit is al wat duidelijker..
Kijk eens met FDISK of Partitionmagic of de primaire partitie is geactiveerd :)

Omdat de BIOS geen actieve primaire partitie op de HDD kan vinden, dan gaat ie maar booten van de CD, waardoor WinXP installatie opnieuw begint..

[ Voor 32% gewijzigd door BalusC op 04-02-2003 09:47 ]

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
klinkt als een schijf met wat problemen... je zou eens een hdd check tooltje erover kunnen gooien.
bijv: formateren en kijken naar bad sectors of download dit tooltje

Hoe heb je die low level format gedaan? .. dat soort dingen vinden schijven vaak ook niet echt grappig.

• itsoJ
1 maal een low level format gedaan.

Het rare vindt ik dat de HD het in de andere PC perfect doet en als ik een andere HD in m'n nieuwe PC hang die het ook perfect doet. Ik denk dat het is in m'n bios instellingen, maar daar kan ik nix vinden wat dit zou kunnen veroorzaken.....

Kga nu ff dat "tooltje" downen.

• itsoJ
OPGELOST!!!

Er bleek G*)#$#@(# een pinnetje (waar je de IDE kabel op plugt) van m'n HD naar binnen geschoven te zijn.......
Eruit getrokken met een pinchet en nu functioneer ie normaal. Toch blijf ik het dan vaag vinden dat ie het in m'n oude pece wel gewoon deed :?

Heeft er iemand misschien een beschrijving van wat elk pinnetje voorstelt en wat de functies ervan zijn oid?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:47

Valkyre

Kitesurf FTW!

Yoshida schreef op 05 February 2003 @ 22:58:
OPGELOST!!!

Er bleek G*)#$#@(# een pinnetje (waar je de IDE kabel op plugt) van m'n HD naar binnen geschoven te zijn.......
Eruit getrokken met een pinchet en nu functioneer ie normaal. Toch blijf ik het dan vaag vinden dat ie het in m'n oude pece wel gewoon deed :?

Heeft er iemand misschien een beschrijving van wat elk pinnetje voorstelt en wat de functies ervan zijn oid?
hoe heb je dat voor elkaar :?
te hard gedrukt ofzo.

volgens mij zitten er wel een aantal aarde draadjes op een HDD, maar het lijkt me niet helemaal fris om met 1 pinnetje minder (misschien belangrijke) data op te slaan.

iRacing Profiel

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Installeer je van een bootable CD? Heb je hem wel eruitgehaald na de eerste reboot?
dat maakt niks uit bij windows xp omdat de cd standaard eerst gaat zoeken naar een hdd om van te booten, en als je niet op enter drukt gaat hij dus ook gewoon van de hdd booten. (ofwel dit principe: http://www.nu2.nu/jo/)

[ Voor 9% gewijzigd door smvs op 05-02-2003 23:11 ]

Pagina: 1