Verwijderd

Topicstarter
Heb zo eens gezocht op het forum en kan eigenlijk geen goed antwoord krijgen op mijn vraag: Kan ik m'n PDA via IR naar een laptop of PC verbinding laten maken en deze als "router" laten dienen om op een TCP/IP netwerk te komen.

Het moet te doen zijn. Maar de vraag is hoe! Ik denk dat er wel meer mensen zijn die dit graag willen weten.

(BTW het is de bedoeling dat ik programma's kan gebruiken op de PDA die bedoelt zijn voor TCP/IP)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 08:49 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

En wij moeten raden welk OS jouw PC en PDA draaien?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Johnny schreef op 04 February 2003 @ 14:26:
En wij moeten raden welk OS jouw PC en PDA draaien?
(sorry ff oftopic)
hey Johnny, jij hebt toch een osiris pda?
wat zijn jou ervaringen enz kwa duurzaamhijd en synchronisatie met pc?
(/sorry ff oftopic)

zonder os van pda enz is het beetje moeilijk om die vraag e beantwoorden....
maar desnietaltemin ben ik ook erg geintereseerd in dit topic :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm was ik ff vergeten te vertellen. Het gaat over een WinXP PC of Win98 Laptop en een Toshiba E330 PDA met Pocket PC 2002.
Ik weet dat het mogelijk is met een bluetooth SD-kaartje, maar dat is nou net niet de bedoeling. Het moet gewoon te doen zijn met IR.

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-03 14:36

BCM

Ik heb ergens gelezen dat het met "directe kabel verbinding" moet. Meer weet ik niet en ik kan het ook niet terug vinden.

Cedo Nulli

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet zeker, maar ik denk het gevonden te hebben. In ActiveSync 3.6 zit een functie die het mogelijk maakt door middel van IR of de USB poort verbinding te leggen naar de PC en die PC te gebruiken voor de connetie naar buiten/internet. Er is alleen 1 voorwaarde: Je moet Pocket PC 2002 hebben! Zoals ik al zei, ik weet het niet zeker omdat ik het zelf nog niet heb kunnen testen door tijdgebrek.

Hoe je het moet instellen: Kies in ActiveSync de knop options -> kies voor het laatste tabblad -> selecteer onderin het scherm de connectie op je Pocket die je wilt gebruiken voor de verbinding met buiten/Internet. Nou zou het moeten werken...... :)

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

http://pdaclub.nl/forums/forumdisplay.php?s=&forumid=4

(kben niet lui, kben een vliegtuig)

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Enig idee of dit ook kan met de combinatie palm os 4.1 en win 98 ?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 10:17:
Enig idee of dit ook kan met de combinatie palm os 4.1 en win 98 ?
Ja, zo doe je het met Windows 2000:
http://www.users.globalne...network/win2k/images.html

En zo doe je het met een EPOC PDA onder Windows 95:
http://www.artech.se/~sandblom/psion_proxy_internet.html

Met een beetje combineren en improviseren moet het wel lukken met een Palm onder Windows 98.

Ik heb net omgekeerd gedaan met een EPOC machine onder Windows 2000 :*)

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

hey thanx!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:47
Ik zou als ik jou was gaan zoeken op www.pocketpc-club.nl.

Verwijderd

ik heb het al werkend gekregen. Ik heb het programma mocha 32 ppp (of iets dergelijks) gebruikt en ipv een fysieke com poort de virtuele infraroodpoort opgegeven.... werkt als een zonnetje! :-)
Pagina: 1