Toon posts:

Pilmo VoiceFinder

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er al mensen die gebruik maken van de pilmo voicefinder (www.pilmo.com) van ritstele? Ik ben toch wel benieuwd of dat een beetje werkt. Ook het gebeld worden dan natuurlijk.
Wat ik jammer vind van dit concept, is dat je zelf 150,- euro kwijt bent voor dat ding. Tel je abbonements-kosten van 10,- euro er bij op, en het duurt meer dan een jaar voor je kiet speelt (mbt abbonnementskosten) in vergelijking met good 'ol KPN.
Iemand dit toch al geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 09:36 . Reden: groet weggehaald.... ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op http://www.tweakzone.nl/nieuws/bekijk/1578 staat dat de eerste 50 Kenniswijk-bewoners die zich aanmelden die 149 EUR niet hoeven te betalen. Jammer dat er nog geen ervaringen te vinden zijn.

edit:

Een stukje uit de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

[ Voor 54% gewijzigd door pven op 04-02-2003 09:32 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Hoi DJK, ik heb zelf net de voicefinder aangeschaft. Ik gebruikte al een tijdje sporadisch PILMO blue (via de pc bellen), en ben onlangs overgestapt naar de voicefinder. Ik moet zeggen dat het qua geluidskwaliteit mijn verwachtingen overtrof. Op een lage brom na is het zeer zuiver ( in tegenstelling tot PILMO blue).
Je krijgt een 084 netnummer bij je abonement, pas in maart kan dit omgezet worden naar het netnummer van de regio waar je woont, tot dit mogelijk is is het abonement wel gratis. Nadeel is dat tot die tijd, sommige mobiele providers je niet kunnen bereiken (dutchtone geloof ik). Maar tot nu toe ben ik zeer tevreden. Je voicemail krijg je overigens als een wav-je toegestuurd met een mailtje.

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:44
Luckyfinger, hoe is jouw netwerk ingericht?, ik bedoel, ik heb een servertje staan die ook connection sharing doet voor de rest van het netwerk. Op de site van pilmo staat dat ik in dat geval een tunnel verbinding kan nemen (kopen) om eventuele NAT problemen op te lossen, maarja, ons bin zunig :)

https://github.com/atoomnetmarc/

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
Kick,

Oke hebben er inmidels meer emnsen ervaring met de voicefinder ?
Wil namelijk als ik strax verhuisd ben wel een nieuwe lijnj maar niet perse bij kpn vandaar

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:44
JochemKnoops schreef op 22 mei 2003 @ 13:32:
Kick,

Oke hebben er inmidels meer emnsen ervaring met de voicefinder ?
Wil namelijk als ik strax verhuisd ben wel een nieuwe lijnj maar niet perse bij kpn vandaar
Ja, ik heb dit nu. Werkt goed. Zo goed als geen latancy (768down/128up). Kwaliteit is goed.

https://github.com/atoomnetmarc/

• Jochem Knoops
zijn er ook mensen uit de omgeving van Maastricht die de pilmo gebruiken ?

• Jochem Knoops
Nou inmiddels werkt het bij ons, ik heb nog niet zoveel gebeld, maar de kwaliteit is niet minder dan een gewone tel lijn vind ik.

met andere woorden, ik ben tevreden (btw mijn moeder gaat het ook gebruiken, enig nadeel is nu wel dat mijn meoder mij gratis kan gaan bellen ;-)

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Pilmo is op dit moment overal in Nederland te gebruiken. Bij een overstap kan je zonder problemen je bestaande kpn nummer meenemen. Mocht je dit niet willen, dan kan je bij Pilmo een nieuw nummer kiezen (je krijgt de keuze uit 4 willekeurige nummers).

De enige voorwaarde voor het gebruik van de VoiceFinder is een breedbandaansluiting. Het makkelijkst is de voicefinder direct een publiek ip te geven. Achter een nat kan echter ook.

Ik gebruik de voicefinder zelf al een hele tijd, en het bevalt me goed. De abonnementskosten zijn een stuk lager dan die van kpn en de kwaliteit is altijd goed. Hou er wel rekening mee dat de kwaliteit natuurlijk afhankelijk is van je internetverbinding.
Via de website kan je een gratis testgesprek uitvoeren (www.pilmo.com).

Graag zou ik ook van meer mensen horen of ze ervaring hebben met de VoiceFinder en hoe het bevalt. Als alle tweakers massaal overstappen, kunnen we allemaal elkaar gratis bellen :p
Owja, dazz zo'n leuk puntje, pilmo gold gebruikers bellen elkaar gratis :p

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Ff bij opmerken dat het dus niet interessant is voor mensen die KPN ADSL hebben.

Maar natuurlijk wel als je meer dan 10 euro (of hoeveel betaal je per maand aan abo kosten?) aan belkosten hebt naar 1 bepaald telefoonnummer toe. Want dan kun je de ander gratis bellen als hij/zij ook zo'n abonnement aanschaft.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
of je stapt over van kpn adsl naar iets anders:p
nee ff serieus, kpn doet idd erg moeilijk hierover, gewoon omdat ze hun klanten niet kwijt willen..
Wat je moet doen is even kijken hoeveel je telefoonrekening bedraagt en aan de hand daarvan een berekening maken. Vergeet niet dat de tarieven van pilmo ook lager zijn dan die van kpn, duzz zeker als je veel interlokaal belt (bij pilmo is heel nederland en duitsland lokaal :p) heb je de 10 euro abo er zo uit....

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Ik gebruik Pilmo nu zo'n 1,5 jaar.

In het begin waren er wat kinderziektes en moest de VoiceFinder regelmatig gereset worden. Ze zijn echter druk bezig geweest met hun servers en ook de meeste programmatuur schrijven ze nu zelf.

De kwaliteit is zonder meer goed. Ik heb het geprobeerd op 1024/512 en op 512/256 en de verbinding met 3 computers gedeeld, maar het bellen gaat prima!

Nog een aantal voordelen:

- Nummer weergave gratis
- Voicemail als MP3 of WAV in je mailbox gratis
- Uitgebreide doorschakelmogelijkheden
- Online kostenweergave
- Pilmo klanten bellen elkaar gratis
- Nederland en Duitsland bellen tegen lokaal tarief.

En ze zijn bezig om ook over de lijn te kunnen faxen.

Ik ben dik tevreden en kan het iedereen aanraden.
Okay. Die investering van de VoiceFinder is hoog en daar subsidieer je misschien een jaar lang een normale KPN lijn van.
Maar ik heb al zo'n 8 jaar een KPN aansluiting gehad, dus de KPN had ik al lang genoeg gespekt.
En ik heb gewoon hele slechte ervaringen met KPN gehad, dus dit was voor mij de kans om m'n huis 'KPN vrij' te krijgen!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ouwe zooi + spam = dicht.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.