Toon posts:

[AD]user groepen aanmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit nou in SA, WOS of hier moet...
Het gaat even om het volgende, ik wil in active directory 'users & computers' een aantal folders aanmaken waar ik dan alle members van het Domein in kan gooien.

Dit heeft niets met rechten te maken maar puur voor het overzicht. Er zit standaard in AD namelijk alleen maar een map en daar zitten alle users maar ook alle groepen in, zoals administrator, domain admin etc.. daardoor is het een onoverzichtelijk zooitje.

Nu heb ik geprobeerd een folder aan te maken alleen het enigste wat ik kon aanmaken was een groep, maar daar schiet ik natuurlijk niet veel mee op. Weet iemand misschien hoe ik dit kan doen? Of is het alleen mogelijk met Exchange erbij?

info:
ik draai windows2000 server zonder Exchange!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

Je moet daarvoor een OU (organizational unit) aanmaken :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Ik zie het probleem niet om gewoon een Group aan te maken, de rechten zijn nameljik precies hetzelfde standaard, verder geeft het gewoon het gewenste 'folder effect' en wieweet komt het in de toekomst nog van pas ook, als bepaalde groepen gebruikers toch misschien andere rechten moeten krijgen. Verder heb ik nog niets gezien/gehoord/gelezen over 'Folders' in AD tis ook eigenlijk overbodig, want je kan met hetzelfde gemak Groups misbruiken.
Suc6

Ohja dat Group oftewel Organisational Unit hete vroeger gewoon 'Containers' misschien dat je daar wat aan hebt om mee te vergelijken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 08:30 ]

Verwijderd

Ik ben het niet helemaal met je eens.
Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 08:29:
Ik zie het probleem niet om gewoon een Group aan te maken, de rechten zijn nameljik precies hetzelfde standaard, verder geeft het gewoon het gewenste 'folder effect'
Het geeft NIET het gewenste folder effect, omdat onder users nog steeds gewoon alle users staan!
en wieweet komt het in de toekomst nog van pas ook, als bepaalde groepen gebruikers toch misschien andere rechten moeten krijgen.
Daar gebruik je security groups voor
Verder heb ik nog niets gezien/gehoord/gelezen over 'Folders' in AD tis ook eigenlijk overbodig, want je kan met hetzelfde gemak Groups misbruiken.
Suc6
dat is dus niet zo, want met security groups staat nog steeds IEDEREEN onder users!
Ohja dat Group oftewel Organisational Unit hete vroeger gewoon 'Containers' misschien dat je daar wat aan hebt om mee te vergelijken ;)
In NT4.0 zitten geen containers, misschien in Novell ofzo.

Je gebruikt OU's om een LOGISCH onderscheid te maken tussen een aantal zaken, zoals bijv. verschillende locatie,s, verschillende afdelingen.

Op een OU kun je namelijk ook een policy zetten (bijv. verschillende drive mappings naar verschillende servers), dat lukt je met een security group niet!

Ook kun je op een OU bepaalde TASKS delegaten, zoals je bijv. met meerdere locatie's, iemand op de locatie bijv. users aan kunt laten maken/passwords resetten, zonder dat deze persoon domain admin is met alle gevolgen van dien!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 08:39 ]

Verwijderd

Oeps het lijkt erop dat ik idd in de war ben, Containers was idd Novell, krijg je van al die NetwerkZachtewaren door elkaar, maar goed dan lost OU toch je probleem op??? Je OU's kun je zo instellen dat het hetzelfde effect heeft als alles in 1 OU (de users dus). Zo had ik het volgens mij ook laatst gefixed bij een bedrijfje met OU's (ook met het oog op in de toekomst idd policies erin hangen) maargoe das alweer half jaar terug ;)
1Ding weet ik wel zeker FOLDERS lukt je niet in AD ;) helaas in jou geval dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 11:28 ]