Toon posts:

Lees/schrijfsnelheid afhankelijk van master/slave ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Als ik video van mijn digitale videocamera naar mijn tweede HD schrijf (master op 2de ide-poort) via de firewire kaart dan heb ik geen problemen.

Maar als ik video wil terugzetten naar de camera (heeft DV-in) dan gaat dat niet goed. Als ik de tijdlijn afspeel ZONDER de firewire kabel in de camera dan speelt ie het filmpje zonder horten en stoten en MET geluid (wel geluid te horen via de boxen) af in Premiere.

Als ik de tijdlijn afspeel MET de firewire kabel in de camera (voor DV Playback) dan speelt ie het filmpje met horten en stoten en ZONDER geluid (geen geluid te horen via de boxen) af in Premiere. In het LCD van de camera speelt het filmpje met horten en stoten (zowel beeld als geluid) af.

Ik heb al ontzettend veel dingen geprobeerd (firewirekaart in ander PCI slot gezet (IRQ single user op IRQ 5 ipv. IRQ shared user op IRQ 11).....andere kaarten verwijderd.....AP 6.02 geinstalleerd......proberen onder WIN 2000 ipv Win XP Prof.........andere firewirekaart......etc. etc.). Niets hielp !

Kan het zo zijn dat er een soort conflict ontstaat tussen de firewirekaart en de videokaart/geluidskaart zodra er een verbinding is tussen mijn camera en de firewirekaart ? Ik heb een MSI K7T Pro2A moederbord met onboard sound en TB 900 Mhz processor. Snelheid is dus geen probleem lijkt me.

Gisteren kwam ik erachter dat mijn eerste HD (met besturingssysteem) als slave staat ingesteld op de 1ste ide-aansluiting (DVD-rom als master). Zou dit het (leesprobleem ?) kunnen verklaren ? Dat zou ik wel vreemd vinden want hij stuurt het schrijven vanaf de camera naar de tweede HD wel goed aan. Maar ja, computers zijn computers. Iemand een idee ?

Verwijderd

Topicstarter
Even een bescheiden kickje.....iemand al wakker genoeg om bovenstaande op te lossen ?

Verwijderd

Probeer eens om de schijf als master te zetten
n keer proberen kan toch geen kwaad?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:31

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Doe eens een snelheidstest met Atto op de schijven. Dan kan je iig zien of het lezen en schrijven goed gaat. In principe moet master/slave weinig uitmaken. Ik heb zelf ook een slave HD voor video, en dat gaat prima over firewire. Je hebt al een hoop geprobeerd. Ik kan daar weinig aan toevoegen. Het enige dat ik kan bedenken is:
- installeer de laatste DirectX
- zet DMA aan op alle devices

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle XP updates erop staan die er maar zijn (dus ook de laatste DirectX)....DMA staat natuurlijk aan op alle HD's (altijd !). En ik heb gisteren ook al een lees/schrijftest gedaan met MicroXP o.i.d......bleek de lees en schrijfsnelheid op beide schijven ca. 10 MB te zijn dus dat is ruim voldoende.

Toch maar die 1ste HD als master instellen.....je weet maar nooit toch ?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
lees en schrijfsnelheid van 10mb is erg weinig hoor.

Zelfs mijn oude Maxtor 5400 RPM van 4 jaar oud haalt tegen de 20 mb/sec
Pagina: 1