Toon posts:

[webhosting] routering

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, admins,

Ik zou jullie even een vraagje willen stellen als dat mag. Ik heb een linux server staan (ClarkConnect v1.0) die direct op mijn (gehackte) Alcatel Home modem staat. Alle normale verkeer (vanaf een client) doet het, behalve dus de hosting. De vraag is dus als volgt: zit er iets in de routering van het modem verkeerd, staat deze het niet toe verkeer van buiten af toegang te geven? Pingen vanaf een andere locatie naar mijn ip geeft geen antwoord.... Ik weet het niet meer, ik ben echt al heel lang bezig. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mvgr, Bas 8)7

Verwijderd

Lees eerst nog eens heel goed Wilke's reply door in Wilke in "WEBSERVER : Linux-bak"

Met deze start kunnen we namelijk gewoon simpelweg niks. Eigenlijk behoort deze topic dus ook gewoon weer op slot te gaan volgens de policy. Maar goed we zijn de beroerdste echt niet hoor ;)

Ik zal even aanhalen waar het in deze topic fout gaat:
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 02:37:
Ik zou jullie even een vraagje willen stellen als dat mag. Ik heb een linux server staan (ClarkConnect v1.0) die direct op mijn (gehackte) Alcatel Home modem staat. Alle normale verkeer (vanaf een client) doet het
Ik neem aan dat de clients dus via die server verbonden zijn met het internet?
, behalve dus de hosting.
Wat bedoel je met hosting? Hosting is een erg vaag begrip namelijk. Bedoel je een webserver, een fileserver (samba) een ftp-server een ssh-server. Kortom hier kan men niks mee, wil men je kunnen helpen.
De vraag is dus als volgt: zit er iets in de routering van het modem verkeerd, staat deze het niet toe verkeer van buiten af toegang te geven?
Als jij vanaf de clients wel internet op kan via de server, dan moet de routering werken. Die server is namelijk meteen de router voor jou. Als hij de weg naar internet niet zou weten dan zou je vanaf de client nooit op i'net kunnen komen. Hetzelfde verhaal geldt voor je modem. Maar ook hier geldt weer dat de indeling van je netwerk wel duidelijk moet zijn.

Heet geven van route info is eigenlijk best wel vitaal bij een dergelijk probleem.
Wat geeft het commando "route" precies terug?
Pingen vanaf een andere locatie naar mijn ip geeft geen antwoord....
Het kan zijn dat er gewoon icmp echo_requests en/of replies worden genegeerd. Het kan ook aan routering liggen. Het kan aan een firewall liggen en zo kan ik nog wel even doorgaan eigenlijk.

Kan je vanaf die server wel naar ip's pingen i.p.v. naar hostnamen?
Ik weet het niet meer, ik ben echt al heel lang bezig. Alvast bedankt voor jullie hulp!
En daar schort het hem dus ook aan. Je geeft aan dat je al een hele tijd bezig bent geweest. Alleen je vergeet te vermelden wat je nu precies al allemaal geprobeerd hebt. Waar je gekeken hebt voor meer informatie, waar het fout lijkt te gaan.

Allemaal vitale informatie, waarmee men je veel beter kan helpen ;)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij is het verhaal minder complex dan het lijkt.
Hosting zal wel met een webserver te maken hebben die je in je interne netwerk achter de gehackte alcatel router hebt staan.
Er kunnen dan 2 veel voorkomende problemen zich voordoen:
  1. Je kan vanaf je interne netwerk niet via je externe IP adres naar de webserver. Dat is logisch, omdat je jouw externe IP niet van binnenuit kan bereiken. Evt zou het wel met een proxyserver (extern, van je provider bijvoorbeeld) kunnen.
  2. Er kan geen verbinding worden gevonden met de webserver in het interne netwerk door een buitenstaander. Dat wil zeggen: iemand connect naar je externe IP, maar krijgt geen webpagina te zien. Wat je dan moet doen is portmappen op je gehackte alcatelmodem. Documentatie hierover is op de bekende tweaksites voor alcatelmodems te vinden, en wellicht in Het Grote Poortmappingsverhaal.
    Ookal staat misschien je modem direct op de NIC van je webserver, portmappen is nodig.
Overigens lijkt het me logischer dat je in dit geval met probleem 2 te maken hebt, aangezien pingen vanaf een andere lokatie ook niet werkt.

Als het een van bovenstaande problemen is (wat nogal onduidelijk is, wat ook te merken is aan de reply van Nelske), dan hoort dit topic overigens beter in Network Troubleshooting aangezien het verder niets met NOS te maken heeft.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

log in op je modem met telnet

typ:

>nat[enter]
>create[enter]
>protocol=TCP[enter]
>local addr=123.123.123.10:80[enter] (dit is het statisch IP van uw server op uw LAN)
>remote addr=0.0.0.0:80[enter] (dit is het ISP-IP )
>save[enter]

en you are ready to roll :-)

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Of maak jouw pc de defenceserver ?
code:
1
2
3
>nat
[nat]> defserver addr=mijnIPtjeophetLannetje
[nat]> save

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

XTerm schreef op 04 February 2003 @ 11:48:
Of maak jouw pc de defenceserver ?
code:
1
2
3
>nat
[nat]> defserver addr=mijnIPtjeophetLannetje
[nat]> save
defence?
weet je zeker dat je niet default bedoelt, lief belgje? ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Het is nu onderhand 24 uur geleden dat je deze topic voor de derde keer opende. Er is je gevraagd door een aantal mensen met aanvullende informatie te komen zodat je probleem wat gerichter opgelost zou kunnen worden.

Ondanks dat het je 3e topic op rij is die je opent over hetzelfde onderwerp, en je topicstart nog steeds niet voldoet aan de policy zoals verwoord in [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] , hebben we gemeend je toch een kans te moeten geven door deze topic open te laten en je alsnog de gelegenheid te geven de gevraagde extra informatie te geven.

Maar omdat je dus niet met een aanvullende post met informatie komt binnen 24 uur, heb ik besloten ook deze topic op slot te zetten. Als je in NOS wilt posten zul je je grotendeels aan de genoemde policy moeten houden. Dat geldt voor ons allemaal, dus ook voor jou.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.