Toon posts:

Battlefield 1942 schokt.

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel het spel in 1024 x 768, high detail.

Het spel blijft haperen, het is zo IRRITANT, ik word er agressief van.....
Is dit normaal? Ik heb toch een goed systeem?!?

Mn specs:

- Gigabyte GA-VAX
- Athlon 1800+
- Aopen Aeolus Ti4200S
- Soundblaster Live
- 9907 3D Marks!!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:07
Vermeld even welke drivers je gebruikt, welk OS, etc.

There is no magic.

Verwijderd

Scheelt het als je op een anderen/lageren resolute speeld en alles Low, of maakt dit niet uit.
/me mist ook info over welke drivers je gebruikt

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 16:53
mischien slimmer om ff die hele Battlefield1942 thread door te lezen. hoop hardware problemen zijn daar al voorbij gekomen (en opgelost)
(of al gedaan?)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
Mn dingen:
- 42.81 dets
- via 4in1 4.45
- XP Pro
- directx 8.1

Heb net op Low graphics gespeeld en het maakt geen F*CK uit!!

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gooi de geluidskwaliteit omlaag..

Verwijderd

Yup waarschijnlijk ligt het aan het geluid, patch 1.3 is gister ook gekomen die er ook even overheen zetten :)

Ennuh tel voortaan ff tot 10 :P

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat ook helpt volgens FAQ is je kleuren naar 16 bits zetten in Windows.
Heeft bij mij wel iets opgeleverd. (Iets minder schokken, vloeiender)
Ik heb ecvhter een GeForce2 Ti (overclocked). bij jou zou he toch wat minder moeten zijn.

Probeer eerst maar die Hardware Accelleration van het geluid in BF1942 uit te zetten. Dat scheelt al een hoop gei-eikel met schokken en hakkerig geluid.

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 23:17
Hoeveel geheugen heb je?

256MB moet kunnen maar niet zonder hickups, zelf heb ik 512MB en texture quality op 80% en af en toe krijg ik toch een hickup, sound staat al op 22Khz.
Buiten dit loopt ie verder prima.

Verwijderd

BTW, wat je hierboven beschrijft is een VEEL voorkomend verschijnsel, als je gaat zoeken op internet blijken dat heel veel mensen er last van hebben, mijn pc had eerst ook problemen (2200+ 512 PC2700 DDR Aeolus GF4 Ti4200 128) met BF. Het gekke is dat het net lijkt alsof BF beter op een oudere pc draait dan een nieuwe. Maar nu heb ik die haperingen niet meer zo erg sinds ik na een clean install 41.09 erop heb gezet (met problemen had ik 40.72)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 256 DDR RAm

ook krijg ik meldingen dat ik te weinig virtueel geheugen heb, dit zie ik als ik terug ga naar windows.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zelf heb dit ook.. min of meer.
Dan speel ik een tijdje, dan hapert het zomaar enorm, inderdaad net alsof het zit te swappen. Restart ik de game, dan doet ie het weer perfect.
Dit heb ik niet na een bepaald aantal minuten spelen, bijvoorbeeld dat ie het altijd na 1 uur doet, maar gewoon.. heel onregelmatig :o

384 MB SDRAM, Win2K, DX8, geen BF patch, geluid op standaard.

Geheugen vol zou kunnen, alhoewel ik het raar vind dat dat dan niet altijd gebeurt na een tijd spelen. Maar een andere oorzaak zou ik ook niet weten, dan is geheugen vol nog wel het logischt, aangezien het niet direct aan het begin van het spelen gebeurt..

🌞🍃

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06-2025
al gedacht aan de anti aliassing en anionogwat filters ?
als je die aan hebt staan dan trekt je systeem het idd niet, tenminste dat is bij mij het geval :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
vage schreef op 04 February 2003 @ 22:31:
al gedacht aan de anti aliassing en anionogwat filters ?
als je die aan hebt staan dan trekt je systeem het idd niet, tenminste dat is bij mij het geval :P
Volgens mij staan die standaard uit die dingen, of ze moeten in je videokaartinstellingen aan staan, maar dan moet je er ook 'last' van hebben in andere spellen.

The devil is in the details.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Bij mij hielp het om de hardware versnelling van mn geluidskaart in windows uit te zetten :)

Verwijderd

Bij mij loopt die ook schokerig erg schokkerig.

AMD 2200+
MSI kt4 ultra
512 DDR2700
GF4TI4600

OS WIN 2000
20GB vrij van de 80GB
Laaste Nvidia drivers.

Ik heb dit probleem alleen wanneer ik met bots er bij die. Multyplayer heb ik er geen last van.
Ik heb sinds laaste teste nog over de 12000 ounten gehaalt dus dat was het niet. En andere games werken super op 1024..

Geluid staat software en hardware versnelling uit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 01:31:
Bij mij loopt die ook schokerig erg schokkerig.

AMD 2200+
MSI kt4 ultra
512 DDR2700
GF4TI4600

OS WIN 2000
20GB vrij van de 80GB
Laaste Nvidia drivers.

Ik heb dit probleem alleen wanneer ik met bots er bij die. Multyplayer heb ik er geen last van.
Ik heb sinds laaste teste nog over de 12000 ounten gehaalt dus dat was het niet. En andere games werken super op 1024..

Geluid staat software en hardware versnelling uit.
Jammer dat je geluidskaart er niet ff bij gezet hebt :P

Anyway: zet hardware acceleration AAN bij de geluidsopties als jouw videokaart het ondersteund, en mocht je zoals sommige mensen hiermee problemen ondervinden dan moet je beter zoeken (en testen) naar de goede drivers ;)

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
..En gebruik 40.72 drivers, dat zijn de beste voor BF ^_^

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Surfer

~

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 08:07:
[...]
Jammer dat je geluidskaart er niet ff bij gezet hebt :P

Anyway: zet hardware acceleration AAN bij de geluidsopties als jouw videokaart het ondersteund, en mocht je zoals sommige mensen hiermee problemen ondervinden dan moet je beter zoeken (en testen) naar de goede drivers ;)
Idd. Ik had ook last van schokkerig beeld. Toen ik Harware Sound Accelleration AAN zette, was het pas over (heb ook een Live!)

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Pagina: 1