Toon posts:

Epox crashed op reepje en soltek niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vandaag m'n Epox 8RDA binnen gekregen, meteen ingebouwd en windows installeren. Althans, dat dacht ik!

Nadat windows-setup klaar was met het testen van de harde schijf komt dan de melding dat ie bestanden gaat copieeren voor de setup, op dat moment kapt ie ermee en kwam ik terug op de prompt van m'n CD-Rom :?

Er kwam geen melding niets :?
Vervolgens nog een paar keer geprobeerd, zelfs een keer gelukt windows te installeren, maar vervolgens weer crashen als windows wordt gestart :X :'(

5 uur verder kreeg ik een stack-dump melding, ik denk geheugenprobleem, dit lag niet voor de hand aangezien hetzelfde reepje het prima deed op een MSI, Soltek en nog een MSI :) dit met exact dezelfde timings!

Vervolgens uit m'n tweede PC een reepje Crucial PC2100 gehaald en in de Epox gestopt, vanaf dat moment kon ik windows installeren en draait nu retestabiel.

Het andere reepje dat niet wilde werken in de Epox(Corsair PC2400 Cas 2-2-2-5)
heb ik in m'n andere systeem gestopt en dit draait zonder problemen.

Ben blij :) dat het nu allemaal weer lekker loopt, maar ik blijf het raar vinden van het Epox boardje m'n Corsair niet lekker vindt, maar m'n Soltek vind em zalig :D

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Op zich niet zo superwreemd want PC2400 is geen standaard dus daar zal het probleem wel liggen. De 8RDA wreet in principe alles, maar dit bevestigd de uitzondering op de regel

Verwijderd

Topicstarter
Stinger666 schreef op 04 februari 2003 @ 01:17:
Op zich niet zo superwreemd want PC2400 is geen standaard dus daar zal het probleem wel liggen. De 8RDA wreet in principe alles, maar dit bevestigd de uitzondering op de regel
Dan is dit spliksplinternieuwe bordje tot nu toe de enige die het niet slikt.

PC2400 is toch gewoon PC2100 getest op 150 MHz.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 01:36:
[...]

Dan is dit spliksplinternieuwe bordje tot nu toe de enige die het niet slikt.

PC2400 is toch gewoon PC2100 getest op 150 MHz.
Misschien dat je je bios kan updaten?

Misschien dat ie er dan meer zin aan corsair heeft??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 01:48:
[...]

Misschien dat je je bios kan updaten?

Misschien dat ie er dan meer zin aan corsair heeft??
Heb al de nieuwste :)

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Draai je wel Synchroon? Geheugen en FSB op dezelfde snelheid?
Doe anders je voltage van je geheugen wat omhoog?

Verwijderd

het probleem is dat sommige mobos gewoon kieskeuriger zijn met geheugenreepjes. Bijvoorbeeld een SV25 barebone is ook zo kieskeurig met sdram geheugen :(

Verwijderd

Topicstarter
Stinger666 schreef op 04 februari 2003 @ 11:08:
Draai je wel Synchroon? Geheugen en FSB op dezelfde snelheid?
Doe anders je voltage van je geheugen wat omhoog?
Nah, dat zal het probleem niet verhelpen. Draai nu 15 X 144 op CAS 2-2-2-5 met het crucial geheugen, heb em zelfs op 15 X 150 gehad (stabiel) maar dan op CAS 2,5 -3-3-6 settings, hogere FSB nog niet geprobeerd.

Dit beloofd veel goeds als m'n Corsair low latency PC3200 reepjes arriveren.

Ben benieuwd tot hoever ik dan kan gaan met standaard multiplier.

Trouwens geluk met m'n processor, op 15 X 150 hoefde ik nog niet eens m'n VCORE te verhogen (XP2400@2250MHz) 37 Graden stressed :) _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 11:26 ]

Pagina: 1