Toon posts:

Edimax 6104 time is not synchronized

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kep sinds kort een Edimax 6104 router, en moet zeggen dat hij tot nu toe perfect werkt. Het enige manko is momenteel dat de tijd niet "synchronized" wordt. Hij (de router) melt in de security log van de router steeds het volgende;

01/01/2002 04:00:33 Can't find NTP time
01/01/2002 04:00:00 Can't find NTP time
01/01/2002 03:59:28 Can't find NTP time
01/01/2002 03:58:55 Can't find NTP time
01/01/2002 03:58:23 Can't find NTP time

Enz enz... waardoor de tijdklok dus nooit goed staat :'(

Het vreemde is dat ik wel de goede tijdzone heb ingesteld :?

Heeft iemand het zelfde probleem met deze of misschien met een andere router?

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Heeft ie ook een functie dat je ergens een werkende tijdserver in kunt stellen?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ja :)

Verwijderd

Topicstarter
Klubbheads schreef op 04 February 2003 @ 02:36:
Heeft ie ook een functie dat je ergens een werkende tijdserver in kunt stellen?
Umm.. nou je kan alleen een "Regio-Zone" instellen... verder heb ik niks kunnen vinden B)

Verwijderd

Topicstarter
Als het antwoord op mijn vraag is "Heeft iemand het zelfde probleem met deze of misschien met een andere router?" hoe los ik dit dan op of kan dat niet?

En als het antwoord betrekking heeft op Klubbheads vraag.....
Waar dan? >:)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 12:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klein schopje 8)

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
Firmware wel up to date?

code:
1
Runtime Code Version:  0.59WD (Nov 07 2002 09:52:40)

...is het bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
Stuiterbal schreef op 05 februari 2003 @ 15:26:
Firmware wel up to date?

code:
1
Runtime Code Version:  0.59WD (Nov 07 2002 09:52:40)

...is het bij mij.
Yep... kep de zelfde Runtime Code... Heb jij wel dan de juiste datum staan? Snap er niks van.... zit gewoon via multikabel 8)7

Verwijderd

resetten via de instel pagina werkt ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 16:03:
resetten via de instel pagina werkt ook niet?
Noop... helaas niet :'(

Iemand anders met zelfde router ook zelfde problemen, en misschien een oplossing er voor _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Klein schopje.... want het is nog steeds niet opgelost :( Wie O Wie kan mij helpen... ik zal U eeuwig dankbaar zijn_/-\o_

Verwijderd

Een klein risico maar misschien dat het helpt: Haal de voeding er is vanaf en stel alles opnieuw in. Anders firmware eroverheen zetten. Dus de 0.59W er nog een keer overzetten( risico) Heb zelf een Edimax BR 6104 en die is terug naar MyCOm want hij liep soms compleet vast. Hoop dat ik een nieuwe krijg ze gaan hem testen ben hem 1 week kwijt maar internet nu via Edimax Hub die ik hier ook heb liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 00:03:
Een klein risico maar misschien dat het helpt: Haal de voeding er is vanaf en stel alles opnieuw in. Anders firmware eroverheen zetten. Dus de 0.59W er nog een keer overzetten( risico) Heb zelf een Edimax BR 6104 en die is terug naar MyCOm want hij liep soms compleet vast. Hoop dat ik een nieuwe krijg ze gaan hem testen ben hem 1 week kwijt maar internet nu via Edimax Hub die ik hier ook heb liggen.
Ummmm.... ja, wil ik best wel proberen, maar wat ik eigenlijk wil weten is of er zoiezo iemand is die via Multikabel internet heeft en deze router gebruikt en waarbij de tijd wel goed ingesteld wordt, want hij heeft het bij mij nog nooit goed gedaan.... niet dat hij net nieuw was en zelfs niet na de firmware update :'(

P.S. kep ff de reset knop ingedrukt gehouden en moest daarna alles opnieuw instellen.... helaas hierna dus ook geen resultaat :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 00:54 ]

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
klik eens op STATUS bovenin en dan op CURRENT TIME..... ???

"02/16/2003 02:24:37 NTP Date/Time updated " :)

[ Voor 31% gewijzigd door Mr.CeeJay op 16-02-2003 02:30 ]

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Topicstarter
Mr.CeeJay schreef op 16 februari 2003 @ 02:23:
klik eens op STATUS bovenin en dan op CURRENT TIME..... ???

"02/16/2003 02:24:37 NTP Date/Time updated " :)
Noop.... ik zie hem updaten als ik er op klik, maar hij kan gewoon geen timeserver vinden... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Klein schopje :)

Verwijderd

Ik heb de zelfde router, en ook dat probleem.
Ik heb dat ding alleen voor niks aangeschaft omdat de nieuwste modem van adsl zelf al een router is. Vind het maar een stomme router imho. Doet nu alleen dienst al switch :(
Plz somebody help us? _/-\o_

• apereet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2021

apereet

Jajaja, stelletje prutsers

De mijne geeft aan dat de internet verbinding disconnected is, maar de lijn is helemaal dichtgetrokken door de vele up en downloads die aan staan :)
De tijd kan ie soms wel updaten en soms niet.
Niet echt boeiend ook volgens mij

• Mr.CeeJay
mijne heeft nergens last van zoals ik eerder al zei.
en als ie 'dienst doet als switch' ligt dat echt niet aan de NTP settings ;)

@echo off

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.... oke het is niet van levensbelang dat de NTP niet werkt, maar vreemd is het wel, en onhandig! Nog meer mensen met het zelfde probleem, want anders ga ik maar een beter kopen (moet dan wel eerst weer ff sparen) :*)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
je moet je ntp server instellen (google achter een lijstje) en de tijdszone. Heb je problemen met je externe (internet)ntp server kun je ook een interne maken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
Guru Evi schreef op 19 februari 2003 @ 22:06:
je moet je ntp server instellen (google achter een lijstje) en de tijdszone. Heb je problemen met je externe (internet)ntp server kun je ook een interne maken.
Ummm.... ik kan je ff niet helemaal volgen 8)
Ik wil namelijk heel graag een ntp server kunnen instellen (ntp.demon.nl b.v.) maar ik kan dat nergenst configureren ;( Ik kan alleen maar een timezone zoals "(GMT+01:00)Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna" instellen :(

Ojaa... kan ook nog een vinkje bij Enable Daylight Savings zetten... niet dat dat er mee te maken heeft... maar ja >:)

Bedoel je met interne ntp server dat ik b.v. mijn eigen ntp server (heb ik inderdaad draaien) gaat instellen? Zoja.... dat gaat dan ben ik bang ook niet ... of er moet een manier zijn om de firmware in de router aan te passen??? O-)

Verwijderd

Topicstarter
Weer een klein schopje 8)

• Mr.CeeJay
Je kunt bij deze router niet de tijdserver instellen.
Hij haalt de tijd dus vanaf een vooraf ingestelde server af.
Jij kunt die misschien niet bereiken, ik wel :?
Ik denk niet dat je ISP de poort van NTP blokt... iets anders kan ik me niet als oplossing bedenken.

@echo off

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Poort staat zeer waarschijnlijk dicht bij Multikabel. Ik heb precies hetzelfde met Edimax/Multikabel.
Echter volgens http://mgv.multikabel.nl gaan op 6 maart de poorten open die Multikabel nu dicht houdt. Ik weet dat ze dat al vaker beweerd hebben......

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op 23 februari 2003 @ 17:37:
Poort staat zeer waarschijnlijk dicht bij Multikabel. Ik heb precies hetzelfde met Edimax/Multikabel.
Echter volgens http://mgv.multikabel.nl gaan op 6 maart de poorten open die Multikabel nu dicht houdt. Ik weet dat ze dat al vaker beweerd hebben......
Kijk eindelijk een antwoord dat ik zeg van .... daar put ik weer wat hoop uit :)

Ondertussen ga ik dan maar wachten en hopen dat op 6 Maart de poortjes worden opengezet!

Thanks.... ik ben weer even t/m 6 Maart tevreden, en daarna misschien!

Tot dus ver.... iedereen _/-\o_

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Hoera, na uit/aan zetten van kabelmodem staat de poort nu open en is mijn Edimax gesynchronizeerd. Multikabel heeft dus woord gehouden!

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op 06 maart 2003 @ 15:58:
Hoera, na uit/aan zetten van kabelmodem staat de poort nu open en is mijn Edimax gesynchronizeerd. Multikabel heeft dus woord gehouden!
Yep.... bij mij ook :) He he.... lag het dus niet aan mijn instellingen ;)
Thanks everyone :Y)

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

Canis Lupus

Vosbot

Ik heb de router net met Chello hier aan de gang.
Ook bij mij doet de NTP server het niet :(

Verder was ik in de veronderstelling dat de switch Auto MDI/MDI-X was.
Maar ik krijg geen verbinding met een PC met cross cable hier.

Kan iemand mij bevestiging geven dat de BR-6104 ook CrossCables ondersteund? anders moet ik vh het weekend even een cross cable re-crossen :P

Nog even uit de Datasheet op de Edimax website:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/edevos/files/br6104specs.gif

Ik heb net met Edimax nederland gebeld en daar bevestigden ze dat het een fout in de datasheet is, en dat de router dus GEEN Auto MDI-MDI-X ondersteund :(

[ Voor 14% gewijzigd door Canis Lupus op 03-04-2003 11:48 . Reden: contact edimax ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Ik heb mijn router inmiddels werkend, maar blijf nu nog steeds de NTP server foutmelding houden. Ik heb van de Edimax helpdesk firmware 0.64 gehad, dus die ga ik vanmiddag ff flashen. Ik zal jullie op de hoogte houden :)

Update: de nieuwe firmware zorgt er inderdaad voor dat de NTP server nu wel wordt gevonden en de tijd dus goed loopt. Ook zijn er een hele zooi nieuwe functies bij gekomen; URL block list, uitgebreidere firewall, enz.

Ik hoop dat mijn internet verbinding ook stabiel blijft, tot nu toe nog geen storing gehad :)

Update2: Ik kreeg van de helpdesk ook te horen dat er binnenkort een 0.65 firmware update zat aan te komen. Deze zou alle eerder extra functies behouden en bovendien ook de ADSL stabiliteit zou verbeterd zijn. Met kabel hier (Chello) heb ik hier een hele stabiele verbinding.

[ Voor 63% gewijzigd door Canis Lupus op 13-04-2003 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Canis Lupus schreef op 10 april 2003 @ 15:23:
Ik heb mijn router inmiddels werkend, maar blijf nu nog steeds de NTP server foutmelding houden. Ik heb van de Edimax helpdesk firmware 0.64 gehad, dus die ga ik vanmiddag ff flashen. Ik zal jullie op de hoogte houden :)

Update: de nieuwe firmware zorgt er inderdaad voor dat de NTP server nu wel wordt gevonden en de tijd dus goed loopt. Ook zijn er een hele zooi nieuwe functies bij gekomen; URL block list, uitgebreidere firewall, enz.

Ik hoop dat mijn internet verbinding ook stabiel blijft, tot nu toe nog geen storing gehad :)

Update2: Ik kreeg van de helpdesk ook te horen dat er binnenkort een 0.65 firmware update zat aan te komen. Deze zou alle eerder extra functies behouden en bovendien ook de ADSL stabiliteit zou verbeterd zijn. Met kabel hier (Chello) heb ik hier een hele stabiele verbinding.
Hummmm klinkt goed, want bij mij update hij de tijd nu weer niet meer (deed het wel een tijdje na het open zetten door multikabel van een grote hoeveelheid poorten) Kan alleen die 0.65 firmware niet vinden bij hun op de site.... zou het de zelfde als die van sweex zijn :?

Update:
Ik heb even met google gezocht en kon toch nog aan versie 0.64 van de firmware bemachtigen! Ik heb nu dit staan "Runtime Code Version: 0.64WD (Feb 20 2003 17:47:20) " En nu doet hij het wel weer... en inderdaad hoop dingetjes er bij :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 19:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor de belangstellende onder ons nog even het download linkje....

http://www.edimax.com.tw/download/firmware/BR-6104V064.zip

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zie ook:
meuk: Edimax BR-6104 0.64

Ik had last van wat Canis Lupus beschrijft:
bovendien ook de ADSL stabiliteit zou verbeterd zijn.
Steeds disconnects met ADSL... (dus ben ik maar terug gegaan naar 0.59 en wordt de tijd dus niet geupdate).
Ik wacht dus wel op 0.65.

Als de Edimax hetzelfde is als de Sweex (wat er wel naar uitziet), dan vraag ik mij af wanneer Edimax met dit komt: meuk: Sweex LB000020 0.62
alle poorten zijn Stealth.
Of het is natuurlijk gewoon niet zo, maar laten we daar maar niet meteen vanuit gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Jake schreef op 14 April 2003 @ 19:44:
Zie ook:
meuk: Edimax BR-6104 0.64

Ik had last van wat Canis Lupus beschrijft:

[...]

Steeds disconnects met ADSL... (dus ben ik maar terug gegaan naar 0.59 en wordt de tijd dus niet geupdate).
Ik wacht dus wel op 0.65.

Als de Edimax hetzelfde is als de Sweex (wat er wel naar uitziet), dan vraag ik mij af wanneer Edimax met dit komt: meuk: Sweex LB000020 0.62

[...]

Of het is natuurlijk gewoon niet zo, maar laten we daar maar niet meteen vanuit gaan.
Ummmm heb ook nog even verder gezocht en kwam dit tegen...
"remark 0.64 firmware is not official released yet cos it has some small bugs if your ISP is using ADSL with PPTP!!! If you have such a connection don't install if. If you don't have such a connection you can use it without a problem."

Dus wel stabiel al voor Kabellaars... maar nog niet voor de ADSLers onder ons!!! :7

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
offtopic:
als je direct na mij post, hoef je me niet te quoten hoor :P

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ben er al weer een tijdje uit! :O

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat is lekker.... sta ik vandaag op kijk op mijn server of er nog mail is... zie ik dat ik geen internet verbinding meer heb :(
Afijn, ik dacht ff inloggen op mun router..... krijg ik eerst pagina niet gevonden en na mijn router te hebben ge reset krijg ik een pagina met dat ik of kan upgraden (filmware) of de router kan rebooten ;(
Ik ga denk ik maar weer downgraden naar versie 0.59 want dit is kloten.... ik wacht wel tot de nieuwe versie verschijnd! })

Verwijderd

Topicstarter
Grappig... na heel veel gekloot is het me dan gelukt om weer terug te gaan naar 0.59... echter wat er nou precies gebeurt is is mij een volslagen raadsel. Hij was toch echt stabiel met die versie 0.64 en op eens krijg ik als ik naar mijn routers webinterfase surf een heel andere pagina (http://192.168.2.1/upgrade_firm_browse.stm) die er ook heel anders uitziet dan de standaard inlog pagina 8)7
Naja.... hij doet het weer, en wacht wel weer een tijdje op versie 0.65 voor dat ik weer eens een nieuwe upgrade van de firmware ga doen .... U wordt op de hoogte gehouden _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha.... ik heb de nieuwste van sweex qua firmware gebruikt (ja... kon het toch niet uitstaan dat het niet wilde lukken) en wat denk je.... alles werkt perfect ook de tijd wordt weer prima geupdate! Oja.... de software is wel veranderd... het is nu dus qua software een sweex breedband router >:)

[edit]
het is deze firmware update die ik gebruikt heb "generic_v062_fwui.bin"

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 13:26 ]

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:00
Ik heb dat nu op het moment ook. Heb wel versie 0.59, is het dan verstandig om naar 0.64 te gaan? Aangezien Stablevirus ook al terug is gegaan naar 0.59? :? :+

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• MARTIJN_
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Ik gebruik v0.64 met @home en geen problemen.
ik heb wel "Discard Ping to WAN Port" uitstaan en "SPI and Anti-DoS firewall protection" omdat de laaste de log helemaal volgooide met verkeerde blokkingen, Als ik hier over GOT aan surfen ben geweest kwam ik dus de heletijd het ip tegen van GOT :( .

PGEQRZEM

• Crazy Eyes Cobra
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 15:54
heb het probleem ook maar kan het kwaad?? ik gebruik geel daylight savings of niks verder doet ie het wel goed donderdag gehaald bij mycom den bosch

zit trouwens via @home

[ Voor 9% gewijzigd door Crazy Eyes Cobra op 26-04-2003 22:17 ]

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Als je Internet via de kabel (@home, chello enz.) kan je rustig naar versie 0.64 updaten. Alleen gebruikers van ADSL kunnen beter bij versie 0.59 blijven aangezien de ADSL verbindingen in 0.64 niet echt stabiel zijn ;)
Binnenkort moet er een versie 0.65 uitkomen waarbij dit verholpen is.
Mocht je versie 0.64 willen hebben, mail mij dan even of gebruik de link eerder in dit topic.

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Of het kwaad kan weet ik niet, maar ergens gaat er geheugen volraken als een log te lang wordt, lijkt me...

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen draai ik nog steeds heel stabiel met die sweex versie van software :)
Zijn er nog meer mensen die ondertussen de sweex flash naar alle tevredenheid hebben toegepast?

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Ik draai naar alle tevredenheid Edimax Firmware 0.64 met chello :*)

Pagina: 1