Toon posts:

WEBSITE RE: Wilke

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Wilke,

ik heb echt geen idee wat men gewend is in een forum, maar naar mijn mening heb ik mijzelf echt wel aan the "RTFM" gehouden.... Ik ben hier al een half jaar ofzo mee bezig, maar aangezien ik de Linux bak zelf niet heb geinstalleerd, maar een softwarehuis, dat nu failliet is, en deze nog niet werkend heb gekregen, qua webserver uiteraard, heb ik teneinde raad op dit forum maar een topic geknald uit frustratie... Ja, ik was zo pissig dat ik nog niet alles heb afgestruind om te kijken of er iets van info bij de andere topics te vinden was. Maar aangezien ik alleen dit forum nog niet had gehad (mbt dit probleem) en ik ongeveer 23 andere forums heb geraadpleegd, en dus wel denk te weten wanneer een topic totaal niet van toepassing is voor mijn probleem, aangezien blijkbaar niemand mij op die andere forums kan helpen...

Dus nee, ik vind het niet echt terecht dat je een topic hebt gesloten waar jij niet
genoeg vanaf weet om het te sluiten.

Maar zoals je zei: graag iets meer specifiek :::
Ik heb ongeveer twee jaar geleden een door een softwarehuis neergezette firewall, eerst was dit Mandrake, en voor het faillissement hebben ze ClarkConnect v1.0 er nog op gezet, maar dat was dan ook alles. Dus ik denk even de doos met de handleiding erbij pakken, en die was dus niet te vinden. Ik naar ClarkConnect.org ofzo en downloaden dus. Tja, en als het dan nog steeds niet werkt dan ga je naar de forums waar dat op zou staan opzoek. En dan dus verder... Dat ging dus niet echt.

Technische details: ik heb een Planet Internet Comfort Abbo (512/256) met een gehacked Alcatel modem dat ik kan configureren. Ook snap ik denk ik genoeg te snappen van Linux om enige actie daarop toe te voegen. Het probleem is dus dat ik vanaf het internet mijn (vaste) IP adres niet kan bereiken. Ligt dat dan aan mijn modem of niet. Zoals ik zeg: ik snap er dus niet zoveel van... _/-\o_

Alvast ernorm bedankt voor je hulp, met oprechte eerlijke groeten

Bas van Ommen

Verwijderd

Topicstarter
Lees je uberhaupt wel wat er staat menneke?

Verwijderd

Nee maar dat is ook niet relevant. Op GoT zetten we klachten over gesloten topics niet in een nieuw topic zoals je in de link van damster had kunnen lezen. Wilke reageert zo en ik zet deze tot die tijd wel even op slot.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 22:17
Dit topic gaat dicht omdat het hier niet thuishoort, zelfs in LA zou je het antwoord krijgen wat 'damster' je meteen geeft. Je mag me er gerust over mailen overigens.

Toch zou ik het jammer vinden als je op die manier weggaat, daarom zal ik uitleggen waarom ik (en de anderen die in NOS modden zouden het niet anders hebben gedaan) dat topic toch heb gesloten. Je zult hierop vast willen reageren, doe dat dan in eerste instantie per e-mail (wilke@tweakers.net).

Om te beginnen blijkt (o.a. uit dit topic) dat je je niet aan 'RTFM' (op GoT) hebt gehouden. Had je dat gedaan, dan had je dit topic nl. niet (hier) geplaatst. Dit lijkt misschien mierenneuken, maar stel je nu even dit voor: GoT heeft >50.000 users waarvan meer dan 20.000 regelmatig lezen en/of posten (deze gegevens heb ik rechtstreeks van de server-admin, dus trust me, het is geen wilde gok :) ). Dat maakt het onmogelijk om uitzonderingen te maken, daarvoor is het forum eenvoudigweg te groot. Als een topic dus niet voldoet aan wat we verwachten, gaat het dicht. Al zou een crew-lid het openen, dan nog. Wat onze verwachtingen zijn is volgens mij vrij duidelijk beschreven (zie link in sluitmessage). En waarom jouw topic niet voldoet aan wat wij verwachten heb ik vrij duidelijk in de sluitmessage verwoord, zoals je natuurlijk mag verwachten.

Kortom: misschien is GoT niet helemaal wat je denkt dat 't is; het is in ieder geval niet een forum waar je ffkes je snelle vragen neerdumpt en dan een antwoord krijgt. Waarom dat is wil ik je als het moet best over de mail uitleggen, als dat nog niet duidelijk wordt als je wat verder leest in de FAQ's e.d.

Op een opmerking wil ik tot slot nog even specifiek ingaan:
Dus nee, ik vind het niet echt terecht dat je een topic hebt gesloten waar jij niet genoeg vanaf weet om het te sluiten.
Hier zit dus het probleem: jij hebt een probleem, dus jij maakt ons goed duidelijk wat het probleem is en waarom, wat je al hebt geprobeerd om het te fiksen, waarom dat niet werkte, waar je hebt gezocht, wat je hebt gevonden, waarom niets helpt. Als een topic incompleet is en niet veel meer informatie bevat dan 'yo verrek man, het werkt niet !!', dan kunnen wij daar vrij weinig mee.
Gebrek aan informatie of het idee dat zelf vrij weinig geprobeerd is zijn daardoor veel voorkomende reden waarom topics dicht gaan. Kijk, ik kan vanaf hier natuurlijk niet zien dat je daar al weet-ik-hoelang mee bezig bent, als dat niet in je topic staat!!. Die kristallen bol van tegenwoordig is ook niet meer wat 't geweest is ;)

Waarom we dan niet gewoon om meer informatie vragen, maar vaak meteen het topic sluiten kun je lezen in de link die ik gaf in de sluitmessage van het andere topic. Overigens kun je een groot deel van (de strekking van) bovenstaand verhaal daar ook lezen...

Dit topic is gesloten.