Toon posts:

Tv heeft kuren (Sony KV-S2911D)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een tijdje deze tv maar heb nu een paar kuren die ik toch aardig irritant vind.
Deze tv is al aan de oude kant maar heeft altijd perfect gedraaid.
als ik mijn tv aan doe duurt het even 5 tot 10 minuten voordat deze aangaat. Dit is opzich niet zo een ramp maar als ik tv aan het kijken ben geeft ie af en toe ook even zwart beeld tijdens een normaal tv kanaal, dit heb ik bij elk kanaal.
nu is mijn vraag weet iemand misschien waar dit aan kan liggen.
ik zelf heb niet zo veel verstand van tv's maar hoop iemand hier wel :)

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Terug naar de winkel. Zoiets los je niet zomaar zelf op :/

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

Heeft de TV ook moeite om uit standby te komen?

En blijft bij 't 'even zwarte beeld tijdens een normaal tv kanaal' 't geluid wel aanwezig, of lijkt 't of de TV naar standby gaat?

Ik heb m'n vermoedens dat 't in 't voedingscircuit zit. En dan met name de elco's die de inschakelstroom op moeten vangen.

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Ook zou ik graag willen weten hoe oud je TV is. En je opstartprobleem, is dat gelijk met het zwarte beeld probleem ontstaan?

What's a cube to you?

Verwijderd

Deze tv is al aan de oude kant
1 van de tekenen van ouderdom is het uitdrogen van ElCo's.
Zoals gezegd: kijk eens bij het voedingscircuit (inschakelproblemen) / video-IC (zwart/wit problems bij KTV).

Geen verstand ervan? Zoek iemand die dat wel heeft. Een TV is niet zo modulair (lees: legospeelgoed) opgebouwd als een PC dus reparatie gaat altijd gepaard met zoeken/meten en solderen en niet zoals bij een PC - hoppa nieuwe voeding erin....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 04:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
bij het zwart worden van het beeld tijdens tv programma's valt ook het geluid weg.
Het rare is wel als ik bv via de scart aansluiting een dvd kijk dan heb ik hier dus helemaal geen last van.
de tv komt uit 1994 en het zwarte beeld is tegelijk gekomen met het opstartprobleem.
als ik hem dus op standby zet heeft hij er ook wel meer moeite mee als vroeger.
Alvast heel erg bedankt voor de reply's weet nu al iets meer :)

Verwijderd

Naa das lekker pcies het zelfde probleem had ik ook gewoon een kwestie van de tv terug brengen voor garantie maar die zal jij niet meer hebben dus dat wordt maar weer een nieuwe tv kopen :P

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
Ik heb dit probleem ook bij mijn Sony gehad, (lang wachten voordat hij aanspringt, soms helemaal niet aanspringen etc.)
was iets met de voeding aan de hand...
offtopic:
Ik heb hem toen eerst naar winkel teruggebracht, deze hebben hem volgens hun zeggen gerepareerd. 2 weken later weer dezelfde problemen, SOny gebeld, die zijn thuis langsgeweest, en noemden die gasten die hem gerepareerd hadden prutsers....
TV daarna 2 weken kwijtgeweest, en gerepareerd weer teruggekregen.. Hulde aan SONY!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Pagina: 1