Toon posts:

Win2K naast WinXP in dualboot, XP start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had WinXP, en heb op een andere partitie Win2K ernaast gezet. Win2K start nu goed op, maar WinXP niet. De boot.ini is op zich goed, maar WinXP mist een aantal bestanden. (ergens in \Windows\System maar ik kan niet precies lezen waar, omdat er allemaal letters door elkaar heen staan in die melding).

Ik heb al die geweldige repair console geprobeerd om de bootfiles van WinXP terug te zetten, maar dat had geen effect. Kan zijn dat ik het niet goed doe want ik snap niet helemaal waar ik mee bezig ben. Wel viel me op dat naast de Windows directory op mijn XP schijf ook ineens een WinNT directory was geplaatst.

Ik heb al even gezocht door het forum maar ik kon alleen iets vinden wat heel dicht in de buurt kwam, maar toch niet compleet hetzelfde probleem was.

Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik dit kan oplossen? Toevallig heeft mijn huisgenoot precies hetzelfde probleem. We dachten dat dit geen problemen zou opleveren maarja, je ken nie weten he!!

alvast bedankt

ohja, en in de boot ini staan de verschillende os-en goed aangegeven, maar als ik dan XP selecteer dan denkt ie ineens dat ie 2K aan het laden is!!! gek he? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 23:55 ]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 23:52:Kan zijn dat ik het niet goed doe want ik snap niet helemaal waar ik mee bezig ben.
Euhhh? Klinkt niet hoopvol... :)
Wel viel me op dat naast de Windows directory op mijn XP schijf ook ineens een WinNT directory was geplaatst.
Blijkbaar heb je Windows 2000 niet op een andere, maar op dezelfde partitie gezet. Dan kan het inderdaad zijn dat je ze niet in dualboot naast elkaar krijgt... Ik moet wel bekennen dat ik hier ook geen oplossing voor weet... Ik ben bang dat je alles opnieuw zult moeten installeren (en dan eerst Windows 2000 op de ene partitie en pas daarna Windows XP op de anderen... Dat zou de minste problemen op moeten leveren...

Verwijderd

Topicstarter
nee ok, maar dit is dus in elk geval NIET aan de hand. Het klinkt inderdaad niet hoopvol, maar ik heb nog wel een klein beetje hersens :D

XP op c:
2K op e:

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 00:00 ]

Verwijderd

als ik jou was, zou ik bootmagic gebruiken. Makkelijk programma en werkt dus ook makkelijk ;) Wat er bij jou is gebeurt, is dat hij op C: altijd wat wegschrijft bij t installeren. DUs dit is allemaal fijn overschreven. Maar bootmagic helpt je er wel doorheen :)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er schijnt een probleem te kunnen onstaan als je Windows 2000 NA Windows XP installeert omdat de bootbestanden van 2000 een beetje conflicten met XP.

Dus ff setup van XP starten, boot gedoe ff maken en het zou dan moeten werken. ( of je moet misschien van iemand ff de bestanden kunnen krijgen)

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op 04 February 2003 @ 00:04:
Er schijnt een probleem te kunnen onstaan als je Windows 2000 NA Windows XP installeert omdat de bootbestanden van 2000 een beetje conflicten met XP.

Dus ff setup van XP starten, boot gedoe ff maken en het zou dan moeten werken. ( of je moet misschien van iemand ff de bestanden kunnen krijgen)
Ja ok, ik probeerde dus via de repair console die bootbestanden van XP terug te zetten, alleen volgens mij is er niet veel gewijzigd. En dat kopieren van iemand anders hoopte ik dus op, alleen nu heeft mijn huisgenoot precies hetzelfde probleem :X

Verwijderd

Topicstarter
Fixboot
Writes a new partition boot sector onto the specified partition.

Fixmbr
Repairs the master boot record of the specified disk.

Deze twee allebei uitvoeren? Ik heb net alleen de eerste gedaan...

Verwijderd

Topicstarter
moah dat helpt fixboot helpt dus niet. ik heb echt die bestanden nodig ofzo

Verwijderd

maak er eerst eens 1 gereed. Installeer dan bootmagic. Dan kom je er echt wel uit. geloof mij maar.

Verwijderd

wat je het beste kan doen is winxp cd opstarten, dan niet gelijk repair doen, maar eerst enter press F8 yesssss i accept blablabla. Dan krijg je weer de optie om repair te doen.
Dat doe je. dan gaat ie winxp over je ouwe xp installen maar met behoudt van al je oude settings, want hij zet alleen system files erop nieuw op. zo heb je dan bijvoorbeeld nog steeds die lelijke oranje desktop van je. En je dual boot werkt ook nog.

Verwijderd

Ik reageer ook even omdat ik precies hetzelfde probleem heb.
Alleen vraagt de XP setup na het kiezen van de Repair optie om een admin password.
Ik heb echt geen flauw idee wat ik hier moet invullen.
Ik heb bijv. het admin password van mijn W2k server OS geprobeerd maar die deed het in elk geval niet.
Gewoon op Enter drukken werkt ook niet aangezien je de repair dan cancelt.

Iemand enig idee welk password ik dan moet invullen?
Ik kan me niet herinneren dat ik een admin password bij XP heb gekozen (ben onder eigen naam beheerder).
Alvast bedankt voor de reacties!

Coin12

Verwijderd

Je moet ff een partitie er bij maken................... hier installeer je dus een 2e xp op. Je moet alleen maar ff de 1e sessie dus tot de 1e reboot.(ff de cd-rom er uit halen :)) Na de reboot hou je je f8 toets in en krijg je je microsoft bootmanager. Hier kan je dus kiezen tussen welk OS je wil starten. Door in XP je boot.ini ff te wijzigen en dus je laatste geïnstalleerde xp er uit te halen en de tijd te verlengen kan je gewoon beide OS'en opstarten. Je kan nu gewoon de laatst geïnstalleerde XP verwijderen en de partitie ook. Heb dit zelf ook gedaan en dat werkte perfect.

SUC6
Pagina: 1