Toon posts:

[VB 6.0] Netwerkdrives zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een hele tijd voor een bepaald probleem .. Heb google afgestruind maar kon er eigenlijk niet echt een duidelijke uitleg over vinden . Ook heb ik de GoT search gepakt en daar vond ik 1 topic die had hetzelfde probleem maar daar waren eigenlijk geen replys dus dat schoot niet op.

Wat ik wil is dat ik de drives die geshared zijn op het netwerk kan zien. Dus bijvoorbeeld mijn C is gedeeld op de Server. Dan wil ik die drive kunnen zien.
Deze drive komt dan in een Listbox.

Ik weet dat ik het aan de hand van API's moet doen. En daar zit ook het probleem. Welke API moet ik ervoor gebruiken en wat heeft die api voor waardes nodig.
Ik heb de API viewer in VB erbij gehad om te zoeken naar een API maar ik kon er niet 1 vinden waarvan ik zeg. Dat heeft er echt wat mee te maken . Alleen voor netwerkconnecties enz . Maar eigenlijk niet echt iets over drives (Of ik ben niet zo slim)

Mijn vraag dus:

Welke API heb ik nodig om het netwerk te doorzoeken naar drives die geshared zijn en wat hebben die api's voor waardes nodig.

edit:

Als jullie meer info nodig hebben post het.. Dan zal ik proberen zoveel mogelijk info neer te zetten die ik kan geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 23:50 ]

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:58

mulder

ik spuug op het trottoir

Hmmm.. die API heeft ook niet zo'n logische naam; nl GetDrives :P

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
dan ben ik echt blind .. zal ff kijken

edit:

in de API viewer vind ik alleen:

GetDriveType
GetDriverModuleHandle

maar geen getdrives. En misschien heb ik wat aan getdrivetype om te zien of het een netwerkdrive is. maar daarmee vind ik nog geen shared drives (volgens mij)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 00:03 ]

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:58

mulder

ik spuug op het trottoir

Oeps... GetDrivers was de naam van de functie, je moet GetLogicalDriveString gebruiken, maar nu twijfel ik ook nog... is lang geleden...

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Moet met de WNET api calls en is heel lastig , heb ooit wel eens een voorbeeld op Planet source code gezien.

Verwijderd

Topicstarter
sowieso api's zijn een pain in the ass .

en idd . die WNET api's heb ik wel een hoop gezien.. daarvan zijn sommigen echt lang. en heb daarvoor ook op internet gezocht maar wat ik vond was vaak een "voorbeeld" waar je niks uit op kon maken.

weet iemand dan ook welke WNET API ik nodig heb? want dat zoek ik juist :D

Verwijderd

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Private Declare Function GetDriveType Lib "kernel32.dll" Alias "GetDriveTypeA" (ByVal nDrive As String) As Long 
Private Const DRIVE_UNKNOWN = 0 
Private Const DRIVE_DOES_NOT_EXIST = 1 
Private Const DRIVE_REMOVABLE = 2 
Private Const DRIVE_FIXED = 3 
Private Const DRIVE_REMOTE = 4 
Private Const DRIVE_CDROM = 5 
Private Const DRIVE_RAMDISK = 6 
Private Sub Form_Load() 
Select Case GetDriveType("C:\") 
    Case DRIVE_UNKNOWN 
        MsgBox "Type Unknown", vbExclamation 
    Case DRIVE_DOES_NOT_EXIST 
        MsgBox "Type Unknown", vbCritical 
    Case DRIVE_REMOVABLE 
        MsgBox "The disk can be removed from the drive", vbInformation 
    Case DRIVE_FIXED 
        MsgBox "The disk can not be removed from the drive", vbInformation 
    Case DRIVE_REMOTE 
        MsgBox "The drive is a remote (network) drive", vbInformation 
    Case DRIVE_CDROM 
        MsgBox "The drive is a CD-ROM drive", vbInformation 
    Case DRIVE_RAMDISK 
        MsgBox "The drive is a RAM disk", vbInformation 
    End Select 
End 
End Sub

http://rpgprojects.homestead.com/code.html

en
WindowsShares
Scans a network or Internet to detect open shared drives.This tool is designed for securing your own computing resources
By: Timothy Cain
http://rpgprojects.homestead.com/files/WindowsShares.zip

of

http://www.experts-exchan.../Win_Prog/Q_10019409.html
en
http://www.ui.ac.ir/books...204%20unleashed/vbu38.htm

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 08:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
het zal hem idd detecteren .. wat het programma doet is aan de hand van de ingevoerde ip nummers kijken naar de windows shared drives. hij kan makkelijk connecten met de pc want hij weet welk ip hij moet hebben. Daarmee gaat hij kijken of hij een socket connectie met dat ip kan openen . dat probeerd hij voor een bepaalde tijd. is er geen connectie gaat hij verder met het volgende.

alleen in mijn programma is het IP onbekend.En ik kan dan wel het ip van mijn netwerk erin rammen. Maar niet elk netwerk heeft dezelfde IP's dus dan werkt het bij een ander weer niet het moet zegmaar zijn dat ik uhm. netwerkomgeving in windows sta te openen. (als je snapt wat ik bedoel)
Pagina: 1