formatteren NTFS naar FAT onder XP

Pagina: 1
Acties:

• mazzle
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 15:33
Ik heb 2 harde schijven, beide in NTFS. Op één daarvan (waar geen OS op zit) wil ik Win98SE terugzetten en een dualboot maken. Na wat zoeken heb ik het volgende reeds geprobeerd.

- Formatteren in XP zelf, kan alleen in NTFS

- Formatteren vanaf boot floppy. Kan logischerwijs ook niet. In DOS ziet ie de NTFS schijven niet.

- Formatteren met de XP Pro CDROM (tijdens installatie XP). Hier kan ik kiezen Tussen NTFS, NTFS (snel) en behuiden huidige indeling (NTFS)

Het zal ongetwijfeld moeten kunnen maar ik zie niet meer hoe. Iemand?

Verwijderd

installeer partition magic en er gaat een wereld voor je open :D

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Met DOS(Windows 9x) flop kun je iig wel de NTFS partities zien in fdisk. ff weggooien, nieuwe partitie aanmaken, rebooten, formatten, klaar :)

En in XP zelf moet je ook gewoon partities kunnen formatteren als FAT16/32 schijven, mits je partitie niet al te groot is :P

[ Voor 6% gewijzigd door Vinnie op 03-02-2003 23:53 ]

C:\>_

• mazzle
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 15:33
Ok thanx. Morgen iig Partition Magic eens proberen. Ik had beter meteen hier moeten zoeken. Zag al een ander topic met dit onderwerp.

Verwijderd

Dit programma is echt heel simpel, maar zorg er wel voor dat je partition magic 8 neemt. DIe kan nu met het meeste overweg en heeft ook geen problemen met grote schijven ( geen flauw idee hoe groot ze zijn van jou, maar ja ) ;)