[Gentoo] ik moet /mnt/c remounten om te kunnen lezen?

Pagina: 1
Acties:

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Sinds een paar maanden heb ik een nogal irritant probleem. Ik heb geprobeerd het op te lossen, maar kreeg het niet voor elkaar... dus nu, ten einde raad, maar een topicje ;)

Ik heb 3 FAT32 partities, gemount als /mnt/Windows, /mnt/Documents en /mnt/Music.
Die partities worden gemount bij 't opstarten van Linux, want ik heb ze netjes in /etc/fstab staan:

code:
1
2
3
/dev/hda1   /mnt/Windows     vfat   noatime,users     0 0
/dev/hda5   /mnt/Documents   vfat   noatime,users     0 0
/dev/hda6   /mnt/Music       vfat   noatime,users     0 0

Dit ging een tijdje prima, totdat ik op een dag geen toegang meer had! M'n wallpaper werd niet meer geladen, ik kon m'n mp3's niet meer afspelen, etc. Nadat ik ze opnieuw gemount had (via de desktop icons van GNOME of KDE) kon ik er weer wel op.

Ik moet ze nu dus na elke reboot alle 3 opnieuw mounten om toegang te krijgen.

Hoe los ik dit op? :|

[ Voor 7% gewijzigd door rb338 op 03-02-2003 23:33 ]

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
auto erbijzetten :) ?

[ Voor 70% gewijzigd door XTerm op 03-02-2003 23:35 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 22:17
Door 'man mount' te lezen.

Wat je zoekt zijn de opties 'uid=<jouwuserid>,gid=<jouwgroep>' en eventueel nog de umask (als dat nodig is, anders kun je het wellicht als root weer niet lezen, ook vrij irritant).

[ Voor 3% gewijzigd door Wilke op 03-02-2003 23:38 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Hmm wel gek, ik heb namelijk niets veranderd aan m'n fstab... dus er is kennelijk iets anders gebeurd wat mijn probleempje veroorzaakt heeft. Ik zal ff jullie oplossingen proberen :)

Wat 'auto erbij zetten' betreft: dat zorgt er toch voor dat ie automagisch gemount wordt? Dat gebeurt dus al :)

-

Mja, uid=rb338 bij de 3 partities zetten in fstab was voldoende...
Tnx voor de oplossing :) En sorry voor t openen, maar had de oplossing niet in fstab zelf gezocht omdat daar dus nix veranderd was :+

Het werkt prima nu, wallpapertje laadt weer goed en ik kan ook als root op de schijven (niet dat dat nodig was geweest, maar toch :))

[ Voor 65% gewijzigd door rb338 op 04-02-2003 00:01 ]