Toon posts:

[win32] ODBC driver registreren in windows registry *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een install progje aant maken en ik moet ervoor zorgen dat mijn java progje de odbc driver kan raadplegen. Welk bestand van windows moet ik hiervoor gebruiken? Ik heb de database gemaakt met sybase en die gebruikt het bestand: dbodbc6.dll dus het register entry is als volgt:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\ODBC\ODBC.INI\foutregistratie]
"Driver"="C:\\Program Files\\Sybase\\Adaptive Server Anywhere 6.0\\win32\\dbodbc6.dll"
"UID"="dba"
"PWD"="sql"
"DatabaseFile"="D:\\Mijn Documenten\\IP-61\\Database\\FOUTREGISTRATIE.DB"
"AutoStop"="Yes"
"Integrated"="No"

Wat moet ik nu bij "Driver" neerzetten ? Of heb ik nog meer entries nodig?
Nu geeft de (te installeren) comp de foutmelding: "dblgno6.dll niet gevonden", maar deze kan ik bij mijzelf ook niet vinden, dus waarom zoekt ie in godsnaam daar naar?

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Sybase zoekt naar dblgno6.dll als het geen language settings kan vinden. Zoek naar dblg??6.dll en hernoem die naar dblgno6.dll, of wijzig de volgende registry settings :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Sybase\Language = 0x09
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Sybase\Adaptive Server Anywhere\6.0="EN"
(als de dll dblgen6.dll noemt)

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar nu even ervan uitgegaan dat ik op de te instaleren comp geen sybase of wat dan ook heb staan, ik heb enkel beschikking over de standaard windows drivers. Geldt nu hetzelfde?

Verwijderd

Dat zal je moeten uitproberen, ik denk het wel. Heb je de dll trouwens gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Nee flussieke, dit werkt ook niet. Ik denk dat het met de Database zelf te maken heeft, ik weet niet eens of het uberhaupt mogelijk is om een database te raadplegen zonder DBM. Ik zal dus gewoon Sybase of MSSql moeten installeren denk ik.
iig onwijs bedankt!