Toon posts:

proxy-internet toegang

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met het probleem dat ik alleen kan internetten via een proxyserver. Als ik dus met Mozilla de proxy-instellingen invoer, doet ie het perfect. Maar als ik bv. een adres wil pingen of een ander programma die geen proxy ondersteund wil gebruiken, werkt het dus niet.
Is er een manier/programma die ervoor zorgt dat alle programma's wel gewoon op het internet kunnen komen?

Verwijderd

Als je de beheerder van de de server niet bent of goed kent: niet, afaik. Als dat wel zo is: NAT (oftwel masquerading, connection sharing, etc...)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe zit je netwerkconfiguratie in elkaar ? Heb je bijv. wel een default gateway adres opgegeven op je client?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de netwerkbeheerder ken ik niet zo goed :( De default gateway is wel opgegeven maar het lijkt dat die alleen werkt voor dns; als ik geen proxy-server opgeef, maar wel een dns-server in /etc/resolv.conf zet, kan ik wel adressen van sites achterhalen, maar daarna doet ie niks meer.
Bestaat er trouwens echt geen programma die je op die linux-client kunt draaien, dat alles wat naar de gateway wordt gestuurd, tunnelt (of hoe dat ook mag heten) naar de proxy server?

Verwijderd

Een proxy werkt altijd met een bepaald protocol, bijvoorbeeld HTTP (zoals bij jou nu ook het geval is). Pingen over een HTTP proxy kan dus niet (tenzij je een HTTP ping gebruikt, zal ook wel bestaan, maar dan ben je nog steeds afhankelijk van een werkende http-server op de te pingen host) omdat ping via het ICMP protocol gaat (dat weer op IP gelayerd is) en HTTP een protocol is dat op TCP ligt, dat weer op IP zit.
Dus tenzij je aan beide kanten van de proxy een IP-over-HTTP protocol kunt afspreken (lijkt me lastig), is alleen HTTP traffic mogelijk (websurfen dus).

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 23:09:
Ik zit hier met het probleem dat ik alleen kan internetten via een proxyserver. Als ik dus met Mozilla de proxy-instellingen invoer, doet ie het perfect. Maar als ik bv. een adres wil pingen of een ander programma die geen proxy ondersteund wil gebruiken, werkt het dus niet.
Is er een manier/programma die ervoor zorgt dat alle programma's wel gewoon op het internet kunnen komen?
Is dan nou juist niet wat de netwerkbeheerders van je bedrijf willen
voorkomen ? :X
Anders hadden ze net zo goed geen proxy ertussen kunnen zetten |:(

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Mischien, heel mischien zou je icm een machine thuis een tunnel kunnen opzetten door de proxy maar ik geef je weinig kans. Als de beheerder niet wilt dat je dat doet dan doet ie dat voor een goede reden.

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 23:19

Surfer

~

Als je ook progs wilt gebruiken waarbij je niet in kunt stellen dat ze via een proxyserver moeten (zoals idd ping en dat soort zaken) moet je een proxy client installeren. Bij MS Proxy 2.0 en hoger moet je dan ff op zoek gaan naar een share op die proxy server die MSPClient ofzo heet. Dan installeer je dat progje, en die vangt dan alle IP verkeer af en stuurt het naar "zijn" proxyserver...

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Verwijderd

Deze draad komt in mijn ogen neer op het omzeilen van ingestelde beveiligingen bij een bedrijf/instelling. Dat moesten we maar niet doen. Als je toegang wilt tot andere mogelijkheden of diensten via Internet is er 1 advies, nl. dat je dat in je eigen organisatie moet aankaarten en regelen.
Daar kan GoT je verder niet bij helpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.