Hoe kan dit nou weer?! Ik heb een werkend netwerk, enige punt is dat de verbinding met een van de computers op een gegeven moment weg valt! zomaar ineens! Kan dit met energiebeheer te maken hebben? er is niet meer te pingen naar andere computers, niet meer naar de modem, niks! als ik de pc weer opnieuw opstart, werkt alles direct weer als een tiet! iemand een idee wat dit kan zijn?
Heb je al geprobeerd Zoeken --> Computer en dan de computernaam van de andere comp in te typen? Hier heb ik ook wel eens last van....
Maar met zoeken vind tie 'm dan gewoon....
Maar met zoeken vind tie 'm dan gewoon....
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
hij staat niet meer in netwerkomgeving, niet bij workgroup computers.. daar heb ik idd niet naar gekeken nee, maar das te lastig voor degene die op de werkplek zit.. die moet met snelkoppelingen vanaf het bureaublad op het netwerk werken..
Maybe iets van een IF...THEN scriptje bouwen o.i.dAnoniem: 72007 schreef op 03 februari 2003 @ 23:09:
hij staat niet meer in netwerkomgeving, niet bij workgroup computers.. daar heb ik idd niet naar gekeken nee, maar das te lastig voor degene die op de werkplek zit.. die moet met snelkoppelingen vanaf het bureaublad op het netwerk werken..
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Anoniem: 75923
Kijk bij energie beheer >> vaste schijven uitschakelen.
Kan ook zijn dat je een brakke hub/switch port hebt.
Neem de tijd is op, wanneer het werkstation uitvalt(d.m.v. ping)!
Als deze tijd iedere keer gelijk is ligt het dus niet aan een brakke port. Is deze tijd wel gelijk, kan het heel goed temaken hebben met een screensaver/energiebeheer.
Kan ook zijn dat je een brakke hub/switch port hebt.
Neem de tijd is op, wanneer het werkstation uitvalt(d.m.v. ping)!
Als deze tijd iedere keer gelijk is ligt het dus niet aan een brakke port. Is deze tijd wel gelijk, kan het heel goed temaken hebben met een screensaver/energiebeheer.
Anoniem: 71725
dit heb ik ook: zie "netwerkprobleem en spooknetwerkkaart"
Alleen ik kan oneindig pingen dat maakt niet uit
alleen bestanden overzenden van workstation naar server en andersom gaat na een tijdje fout...van laptop naar workstation werkt het als een tiet
Alleen ik kan oneindig pingen dat maakt niet uit
alleen bestanden overzenden van workstation naar server en andersom gaat na een tijdje fout...van laptop naar workstation werkt het als een tiet
Het netwerk was uitgevallen doordat de switch vast was gelopen door waarschijnlijk teveel data. Weet iemand hoe dat kan en wat er tegen te doen is? Het gaat om een Safeway 8 poorts switch
Echter, het probleem is nog niet opgelost, verbinding valt na een tijdje nog steeds weg..
Echter, het probleem is nog niet opgelost, verbinding valt na een tijdje nog steeds weg..
Anoniem: 61082
collision door een rotte NIC?
en dat is dan waarschijnlijk diegene waarbij de connectie steeds wegvalt.
doe eens gek en zet er eens een andere in...........
en dat is dan waarschijnlijk diegene waarbij de connectie steeds wegvalt.
doe eens gek en zet er eens een andere in...........
Of een Duplex Mismatch. Probeer alle nodes eens op een fixed snelheid en duplex setting te zetten. Autonegotiate wil nog wel eens mislukken...
“I'd give an arm to be ambidextrous!"
Anoniem: 61082
als je je kaart op autosensing zet, en die kaart ondersteunt 10 en 100 Mbit, dan pakt ie toch vanzelf wat de switch wil/geeft dacht ik???
In theorie wel ja... Maar in de praktijk blijkt dat dat nog wel eens fout kan gaan. Er is volgens mij ook geen _echte_ standaard voor. Ik heb het zelf meegemaakt dat een Compaq server met W2K niet goed kon babbelen met een Cisco Catalyst switch, en daardoor dus de verkeerde setting koos...
“I'd give an arm to be ambidextrous!"
Anoniem: 45725
SrFr heeft gelijk. Ik weet niet of die safeway te managen is? Zo ja zet dan netwerkadapters en switchpoorten zoveel mogelijk op de zelfde instellingen.
Pagina: 1