Toon posts:

Router probleem netgear

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met router of netwerk met een netgear router. Router is een netgear rp614 met laatste firmware die ook Upnp ondersteunt en daar zit nu het probleem. Router config als dhcp server heb er 2 comps aanhangen met xp Bijde zijn geconfigureerd als dat ze de dns en ip krijgen van de router en alles werkt dan perfect. Snelheid is dan erg goed van de comp,s Nu komt het, als ik upnp aanzet in de router software dan gaat er op 1 comp en dat is elke keer dezelfde ineens een gataway aangemaakt worden waardoor de snelhied van de comp,s nagenoeg halveerd en bv niet meer kan gamen op het net. Zels het opvragen van pagina,s gaat tergend langzaam dan. Hij heeft dan een lan verbinding actief en zet er een actieve gateway bij. Zet je gateway uit dan zet hij bij aanklikken van explorer, die gateway weer aan en kan dan pas het internet op. Als ik kijk bij de lan verbinding dan is die ook actief.

Kan iemand me helpen???

Alvast bedankt

Verwijderd

Nu komt het, als ik upnp aanzet in de router software dan gaat er op 1 comp en dat is elke keer dezelfde ineens een gataway aangemaakt worden waardoor de snelhied van de comp,s nagenoeg halveerd en bv niet meer kan gamen op het net

Wat is je subnet mask??? bridges/hub't je router de interne poorten?
of passen beide pc's in het netmask

DIt kan verschil uitmaken voor de router, het aantal keer dat hij pakettjes moet routeren

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bijde comps nu staan als automatisch van server verkrijgen en dan staan ze nu zo: pc 1

IP-adres: 192.168.0.2
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.0.1
DHCP-server: 192.168.0.1
Lease verkregen: 4-2-2003 19:25:33
Lease verloopt: 11-2-2003 19:25:33
DNS-servers: 212.120.66.194, 212.120.66.195, 213.51.129.132

pc 2 is hetzelfde alleen ipadres is daar eindigend op 3 Wat moet ik hier aan veranderen als het daar aanligt?

BVD